Prati nas

Vijesti

Ne nasjedajte na oglase o čudesnoj kremi

Facebookom se širi oglas za proizvod za kožu koji je navodno čudotvoran i koji u trenu rješava sve probleme. Iako to lijepo zvuči, potreban je veliki oprez

Objavljeno

|

Lažne reklame na Facebooku
Oprez!

Korisnici Facebooka u posljednjih nekoliko dana mogli su primijetiti oglas koji reklamira sredstvo pomoću kojeg u udobnosti vlastitog doma mogu postići lijepu i meku kožu kao da su posjetili kozmetički salon. Ime stranice koja oglašava to čudotvorno sredstvo je “Showbiz – Gossip”, a ispod slike lijepe mlade žene nalazi se naslov “Glatka koža kao kod kuće” i tekst “Srećom, koža vam može postati glatka i čista uz pomoć nekih lako dostupnih prirodnih sastojaka.” Međutim, što se krije iza oglasa, nije baš posve jasno.

Kad kliknete na oglas, link će vas dovesti na stranicu koja izgleda poput web stranice posvećene zdravlju, a u lijevom gornjem kutu čak se nalazi i naziv Health Journal, čime se želi ostaviti dojam da se radi o stranici koja se bavi zdravljem i iza koje stoje stvarni stručnjaci sa svojim tekstovima. Međutim, radi se zapravo o domeni koja samo “glumi” druge stranice što nam nalaže razuman oprez. Kao prvo, fotografije na stranici nisu originalne već preuzete s interneta. Osim toga, naslov i neki oglasi u članku su na engleskom, a sam tekst o čudotvornom preparatu za njegu kože je  na hrvatskom jeziku.

Oglasi se ne mogu “klikati”, što također ukazuje da se ne radi o “normalnoj” stranici. Također, iako stranica želi ostaviti dojam da se radi o portalu posvećenom zdravlju pod nazivom Health Journal, provjerimo li adresu stranice (tzv. URL), primijetit ćemo da je različita od naslova: adresa je www.showbiz-goosip.com, a ime stranice Health Journal. No, potražimo li stvarni The Health Journal, internet će nam ponuditi sasvim drugu stranicu na kojoj se adresa i ime poklapaju te čije ime i logo izgledaju potpuno drugačije. Istovremeno će neke druge korisnike interneta preusmjeriti na stranicu koja “glumi” stvarno postojeći portal Beauty Informer.

"Health journal" i Health journal

“Health journal” i Health journal

Još jedna stvar koja nalaže oprez jesu i tobožnji Facebook komentari ispod članka. Odmah upada u oči da svi komentari hvale čudotvorni proizvod za kožu i da niti jedan ne navodi eventualne negativne učinke proizvoda ili probleme prilikom kupovine i dostave proizvoda. Također, pokušamo li kliknuti na imena komentatora, uvidjet ćemo da se linkovi ne otvaraju te da komentatori nisu stvarne osobe.

Pri dnu članka nalazi se i poseban “box” putem kojega je moguće naručiti proizvod. Kliknemo li na njega, otvorit će nam se stranica koja detaljno opisuje proizvod čiji su sastojci puževa sluz, ovčja placenta, dubokomorska voda, hijaluronska kiselina, ekstrakt kavijara i slično. Tu su također i savjeti navodnih stručnjaka i tobožnja svjedočanstva zadovoljnih korisnika te obavezne slike “prije i poslije” koje trebaju posvjedočiti o učinkovitosti proizvoda.

Istražujući dalje ovaj slučaj, naišli smo na nekoliko rasprava na internetskim forumima u kojima korisnici upozoravaju da se radi o prijevari, no zasada još nema podataka o tome je li netko doista naručio čudotvorni proizvod i je li mu naručena roba i stigla.  U svakom slučaju, valja biti vrlo oprezan te dobro provjeriti o kakvoj stranici i proizvođaču se radi prije nego li se odlučimo na kupovinu.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.