Svađanje u braku
foto: BigStock

Kvalitetna svađa je ključ bračnog uspjeha

Autor: • 27. 06. 2015. • Ljubav i seks1923 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Naslov zvuči paradoksalno, zar ne? Ali ni izbjegavanje sukoba nije recept za dobar brak, ako je vjerovati dr. Wendy Walsh, autorici knjige The 30-Day Love Detox i urednici emisije o bračnim odnosima na Discovery Networku. „Ne vjerujem u izbjegavanje sukoba. bijes se događa, a ljudi koji se vole ponekad reže jedno na drugo, ali imaju i izvanredne pomirbene metode. Ponekad malo sukoba znači i premalo intimnosti“, tvrdi ova stručnjakinja za Psyhology Today.

Istraživanje američkog Nacionalnog zdravstvenog instituta već 28 godina prati bračne parove. Njegova voditeljica dr. Terry Orbach također tvrdi da su se brakovi u kojima nije bilo svađa – raspali. „Oni koji nisu imali razmirica u prvoj godini braka nisu dočekali treću godišnjicu“, objašnjava ova znanstvenica i dodaje da su bračne razmirice, svađe i prepirke sasma obična stvar, a važni su način na koji to radimo i kako izlazimo iz takvih sukoba. Evo što savjetuju oni koji znaju:


 

Najbolje svađalačke prakse

1. Pronađite pravo vrijeme. Izbjegavajte rasprave o važnim stvarima kada ste gladni, bijesni, usamljene ili umorni. Ne svađajte se prije spavanja, već onda kada ste odmorni, opušteniji i kada niste pod pretjeranim stresom.

2. Ne optužujte i ne upirite prstom u partnera. Umjesto rečenica koje počinju s „ti“, govorite „ja“. Recite kako se osjećate, jer sve ostalo može biti pogrešno. Krivo je reći – ti nikada ne pomažeš u kućanskim poslovima. Umjesto toga možete reći – uvijek sve sam/sama radim. Želim da mi pomogneš. Ako pristupite na takav način, vaš će se partner ili partnerica osjećati manje napadnuto, a umjesto jalove svađe, mogao bi se između vas zapodjenuti i konstruktivan dijalog.

3. Prespavajte bijes. Sutra ćete biti pametniji i kvalitetnije ćete se svađati. Noć, zasigurno, ne donosi rješenja. „Kada ste iritirani i bijesni, mozak vam radi drugačije, niste racionalni i ne možete kvalitetno obraditi podatke. Za smirivanje mozga je potrebno najmanje 30 minuta“, kaže Orbach. I baš zbog toga, san vam je saveznik u svađanju. Nakon sna ćete puno kvalitetnije i razboritije koristiti sve ove savjete koje vam sada dajemo.

4. Ispričajte se. Na početku braka svaka se svađa čini kao kraj, no zapravo se borite za svoj teritorij. S vremenom ćete usvojiti puno širi pogled na događanja. Pobijediti i biti u pravu su puno manje važni od onoga što jedno drugome jeste. Ako ste povrijedili partera, bili grubi prema njemu, ispričajte se. I pri tome nemojte ni pokušavati „ali“ rečenice. „Da, pogriješila sam, ali i ti si kriv“, ne zvuči kao iskrena isprika, zar ne? Preuzmite odgovornost i govorite o sebi.

5. Pazite na razinu stresa. Razmirice su kvalitetnije kada niste pod velikim stresom koji nas čini ranjivim. Pod stresom se svađamo duže i intenzivnije. „Snizite stres vježbanjem, dubokim disanjem, jogom ili bilo kojom drugom tehnikom koja vas smiruje“, savjetuje Orbach.

6. Razvodnite sukob humorom. Na taj ćete način smanjiti napetost i bijes. Doduše, za ovo morate dobro poznavati partnera kako vaš pokušaj sprječavanja „prekomjernog granatiranja“ ne bi povrijedio drugu stranu i učinio problem većim.

I, dakako, ne zaboravite onu staru – poslije svađe, tri put slađe. Zar ne? Ako imate neki svoj recept za dobro svađanje, napišite nam ga u komentarima.

Ključne riječi Sve o temi: , , ,


Imate komentar?

Povezane teme

Comments are closed.