foto: BigStock

Prava istina o vašoj stolici

Autor: • 18. 11. 2015. • Kolaž, Zdravlje4181 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Svi to činimo. Ali, neki su oko jednostavnog pražnjenja crijeva napravili cijele rituale, prihvatili vjerovanja od kojih su mnoga lažna. Možda mislite da ste savladali ovu životnu lekciju, no mi vam nudimo istinu koju mnogi ne znaju.

 

Dnevno pražnjenje crijeva je normalno i optimalno

Svojevremeno je američka vojska zagovarala takozvani 3S, što je bila kratica za „shit, shower & shave”. U hrvatskom bi jeziku ta kratica za zdravu dnevnu rutinu „sranje, tuširanje i brijanje“ glasila STB. I točno tim redom. Gastroenterolozi kažu da je normalna učestalost pražnjenja crijeva od tri puta dnevno do tri puta tjedno. Pod uvjetom da se ne radi o premekanoj ili pretvrdoj stolici. Učestalost vas treba brinuti jedino ako se naglo promijeni, piše portal za populariziranje znanosti LiveScience.com.


Zatvor ili začep mogu uzrokovati brojni čimbenici; od loše prehrane, dehidracije, nedovoljnog kretanja, promjene vremenske zone do trudnoće i nekih lijekova. Odmor, pijenje vode, kretanje i prehrana s puno vlakana bi trebali izliječiti zatvor.

S druge strane, i proljev može uzrokovati puno toga. Najčešće su u pitanju virusi i bakterije ili alergijska reakcija. Dugotrajan ili stalan proljev može biti znakom težih bolesti poput sindroma iritabilnog kolona.

 

Smrdi, ali ne smije vas baciti u nesvijest

Očekivano, ono što vam izađe iz stražnjice neće mirisati poput kite poljskog cvijeća, ali ne bi smjelo ni smrditi na trulež ili sumpornu močvaru. Nesnosan smrad može ukazivati na bakterijsku bolest. Ili, još gore, na Kronovu bolest.

Giardioza, infekcija parazitom Giardia, je jedan od poznatih uzroka horor stolice. Ako ovakvo stanje potraje, potražite pomoć liječnika. Kada je riječ o plinovima, njihovo je izbacivanje zdravo. No plinovita stolica nije normalna i možda biste je također trebali spomenuti liječniku.

Previše prdim, imam stalno vjetrove

foto: BigStock

 

Debelo crijevo ne treba pranje

Dugoročno gledano, ispiranje crijeva, ma što vam govorili, najgore je što možete učiniti za zdravlje svoje probave. Osim što je riječ o bacanju novca i vremena, takvi tretmani mogu dovesti do ispiranja korisne crijevne flore, kao i do poremećaja u apsorpciji pojedinih vitamina.

Vaše tijelo je dizajnirano da se samo čisti od otrova i otpadnih tvari. Intervencijom ga možete samo oštetiti. Teorije o toksinima koji se u debelom crijevu apsorbiraju u krv su opovrgnute prije stotinu godina i kada vam netko ponudi tretman ispiranje crijeva možete mu reći da je to golo – sranje. Vaše debelo crijevo je zlatni rudnik za takozvanu industriju hidrokolona i zdravog življenja.

 

Ne, nemojte nositi strip u zahod

Sjedenje na zahodu i čitanje, danas možda surfanje na mobitelima, dio je popularne kulture; od Seinfelda do nekih filmova. Možda drugi u zahodima drže časopise kako bi se opustili i „obavili posao“, ali postoje barem dva razloga zašto to ne biste trebali činiti.

Dugotrajno sjedenje na zahodu izaziva hemoroide zbog dugotrajnog ponavljajućeg opuštanja i kontrahiranja nježnog tkiva. Pokazalo je to istraživanje iz 1974. godine, a poduprlo ga je drugo istraživanje iz 1989. godine prema kojemu osobe s hemoroidima dvostruko češće čitaju na zahodu u usporedbi sa zdravim osobama.

Drugi razlog zašto bi trebalo izbjegavati čitanje u zahodu je prljavština. Istraživanja su pokazala kako se u takvim situacijama knjige, časopisi i mobiteli onečiste fekalnim tvarima, a znamo da je iPhone teško oprati.

 

Više pražnjenja crijeva ne pomaže u mršavljenju

Kao i kod svih zdravstvenih obmana, naizgled se čini logičnim. Mnogi ljudi koriste laksative ili čajeve za mršavljenje zbog kojih navodno izbacuju kalorije. No kalorije se apsorbiraju u tankom, a ne u debelom crijevu. Laksativi djeluju baš u debelom crijevu.

Ako vam prodavači dijetalnih čajeva i pilula pokušaju podvaliti tezu da azijati manje pate od pretilosti u usporedbi sa zapadnjacima, jer češće obavljaju veliku nuždu; kažite im da je i to – sranje. Naime, njihova se prehrana u velikom dijelu sastoji od zrnja, cjelovitih žitarica, neoguljenog voća i povrća. A znamo da je hrana bogata vlaknima ona koja „tjera na zahod“, a ujedno je i siromašnija kalorijama od visoko obrađene hrane.

Ključne riječi Sve o temi: , , , ,


Imate komentar?

Povezane teme

Comments are closed.