Prati nas

Mozaik

Napokon tvrtka koja se ne boji starijih radnika

Prosječna dob zaposlenika Facebooka je 28, a Googlea 26 godina. Dobna diskriminacija nigdje nije tako očita kao u tehnološkim tvrtkama. No neke su napokon uvidjele da je iskustvo starijih zaposlenika neprocjenjivo.

Objavljeno

|

Posao za starije žene
foto: BigStock

Softverska tvrtka Atlassian objavila je podatke o prosječnoj dobi svojih zaposlanika kako bi ukazala na dobnu diskriminaciju u tehnološkoj industriji koja je već neko vrijeme na meti kritika. Naime, u tehnološkim kompanijama nedostaje dobne i spolne raznolikosti, a donedavno se o dobnoj diskriminaciji nije uopće govorilo. Tehničke tvrke oklijevale su zapošljavati starije radnike, pa čak i govoriti o tome koliko je malo starijih zaposlenika. Srednja dob zaposlenika Facebooka je 28, a Googlea 26 godina (prema istraživanju Payscale-a)

No tada se pojavio Atlassian i ponudio novu perspektivu na zapošljavanje starijih radnika. Od 1.500 Atlassianovih zaposlenika, 13 posto su stariji od 40, a dva posto stariji od 50, Skoro svaki tim ima nekog člana starijeg od 40 godina.

Portal Huffigton Post razgovarao je s Aubrey Blanche, 27-godišnjom voditeljicom odjela za raznolikost i inkluziju Atlassiana nakon što je tvrtka objavila podatke o dobi svojih zaposlenika.

 

Zašto ste počelzapoščjavati više starijih radnika? Što oni mogu doprinijeti?

Važan dio naše strategije raznolikosti usredotočen je na razumijevanje, prepoznavanje i poticanje jedinstvenih pogleda i perspektiva koje ljudi donose u našu kompaniju. Dob je vrlo važna kategorija jer jako utječe na oblikovanje našeg identiteta i perspektive. Također, problem dobi u tehnološkoj industriji vrlo je prisutan, no tvrke o toj temi nisu otvorene. To je poput slona nasred sobe.

Stereotip osobe koja je uspješna u tehnološkoj industriji – mlađi, bijeli muškarac – utječe na to kako se odnosimo prema ljudima s nešto više iskustva. Ponekad ljudi pomisle da su manje kretivni i inovativni, iako znamo da to nije istina. David Galenson, znanstvenik sa Sveučilišta Chicago, dokazao je da su stariji i mlađi zaposlenici kreativni na različite načine. Stariji su bolji u rješavanju kompleksnijih, dubljih problema jer oni često imaju dublju razinu razumijevanja sustava s obzirom da većgodinama rade. Tek kad se spoje različiti načini razmišljanja, tim može biti doista uspješan.

 

Tehničke tvrtke bile su tvrd orah za starije radnike. Što mislite o tezi da stariji radnici nisu za tehnologiju?

Ja sam mlada, a najčešnja tehnička radnja koju obavljam je slanje mailova. Opaska da stariji nisu za tehniku nije fer. To je sterotip. Software postoji već desetljećima. Pogledajte Billa Gatesa, Jeffa Bezosa, Larryja Pagea. Postoje mnoge generacije ljudi s  izrazitim tehničkim vještinama. Kompanije koje ne prepoznaju vrijednost radnika starijih od 40, same sebe lišavaju bogatog iskustva koje može biti vrlo značajno u timovima čitave tvrtke.

Moguće je da tvrtke imaju više mlađih radnika i zbog načina na koji se prikazuju u javnosti. Umjesto da se usredotočimo na  stereotipe poput ping-ponga i piva poslije posla, mi promoviramo neke druge pogodnosti poput zdravstvenog osiguranja i sličnih stvari.

 

Kako vam je raditi u tako dobno raznolikoj okolini?

Meni je 27, pa se ubrajam u mlađe radnike. Atlassian želi zaposliti starije osobe s velikim iskustvom kao i one koji žele učiti i napredovati. Rad s ljudima različite dobi naučio me da više pridonosim. Znanja koja dobijem od kolega vrlo su mi korisna i omažu mi da stvari sagledam iz drugačijeg kuta.

Stvaranje takve atmosfere je ključno za poticanje efikasnih timova i zato mislim da je važno da tehnološka industrija počne o tome otvoreno govoriti. Jedino tako ćemo se moći suočiti sa svim izazovima.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.