kako se boriti protiv menopauze?
foto: BigStock

Pet ne baš tako lijepih stvari o menopauzi

Autor: • 05. 10. 2016. • Kolaž, Zdravlje2865 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Istraživanje, koje je nedavno proveo proizvođač sredstava za ublažavanje menopauzalnih tegoba, otkrilo je da iznenađujuće velik broj žena ne zna razliku između simptoma koji prethode menopauzi i simptoma koji dolaze nakon nje. Stručnjaci Amberen Nurse Aid programa su stoga ponudili kratki vodič kroz menopauzu:

1. Seks može postati bolan

Seks je divan i preporučuje se upražnjavati ga što češće, no kad uđete u menopauzu on može postati bolan. Tijekom menopauze stjenke vagine se mogu stanjiti i postati manje elastične. Osim toga, češće se javlja vaginalna suhoća zbog čega se tijekom odnosa može pojaviti i bol. Stoga se preporučuje korištenje lubrikanata i više predigre, no od seksa ipak nemojte odustati.


2. Smanjen libido

Možda ste bili stalno ‘napaljeni’ kad vam je bilo 20 ili 30, ali s vremenom se ženski, pa i muški, libido mijenjaju. I da – to će imati utjecaja na vašu vezu. Čak 75 posto žena kaže da je u menopauzi osjetilo manju želju za seksom te da je zbog toga patio njihov odnos s partnerom. Stručnjaci zato preporučuju puno nježnosti, pažnje, maženja i predigre kako bi se želja ponovno probudila. Također, ne bojte se razgovarati s partnerom o tome što se događa ‘tamo dolje’.

3. Pojavit će se bubuljice kao da ste tinejdžer

Ah, ti hormoni! Dovoljan je tek mali poremećaj i vaša koža svrbi, postaje suha i sklona bubuljicama. Ne prestajte hidratizirati kožu i ni ne pomišljajte izlaziti na sunce bez zaštitne kreme. Vježbajte kako biste potaknuli dotok krvi u sve organe, pa tako i onaj najveći – vašu kožu. Čak 65 posto žena u menopauzi kaže da su primijetile neku promjenu na koži te da im je zbog toga čak i gore nego kad su bile u pubertetu.

4. Možda ćete zaboraviti što je to spavanje

Žene s jako izraženim naletima vrućine ponekad imaju i do pet valunga u sat vremena. To, naravno, vodi povećanoj iritiranosti, stresu i manjku sna. Čak 94 posto žena u menopauzi osjeti zbog toga poremećaj sna, najčešće i do četiri noći u tjednu. Pokušajte ispod jastuka staviti ohlađeni termofor ili vrećicu zamrznutog povrća iz vašeg zamrzivača. Taj smrznuti grašak dobro će vam poslužiti i kao projektil kojeg možete baciti u glavu vašem partneru ako se bude žalio na vaše menopauzalne tegobe. Također, prije spavanja izbjegavajte tešku hranu, alkoholna pića ili puno šećera.

5. Vaše raspoloženje može se začas promijeniti od plačljivo depresivnog do agresivnog

To može izgledati prilično gadno, pa liječnici često upozoravaju žene da mogu osjetiti kako fizičke, tako i psihičke promjene. Te promjene raspoloženja nogu narušiti odnos s partnerom, obitelji, prijateljima ili kolegama, no i u ovom slučaju može pomoći vježba kao i razgovor s bliskom osobom ili liječnikom.

Ključne riječi Sve o temi: , ,


Imate komentar?

Povezane teme

Comments are closed.