Prati nas

Ljubav

Izlasci: Trebaju li muškarci uvijek sve plaćati?

Dvije petine žena, bez obzira na visinu prihoda, kažu da bi ih ozbiljno uznemirio muškarac koji bi i pomislio da bi one trebale platiti račun. Uobičajeno da muškarac plaća sve račune, čak i kada se radi parovima koji su već dugo zajedno. Zapravo,

Objavljeno

|

Tko plaća račune za večeru?
foto: Pexels

„Taj se još nije rodio“, komentar je naše čitateljice na tekst u kojem se sugerira da bi žena, i to još u zrelim godinama, trebala platiti večeru potencijalnom ljubavniku, i to još mlađem od nje.

Zaista, zašto se u 2017. godini, nakon desetljeća i desetljeća borbe za jednakost, očekuje da isključivo muškarac plaća večere, pića ili izlaske? Bi li sve one feministice i sufražetkinje koje su život ugradile u borbu za ženska prava sa zadovoljstvom gledale na današnji svijet u kojem su žene jake kada govore o obitelji i karijerama, a prema potrebi su krhke, posebno kada na stol stigne račun za dva odreska i bocu vina? I jesu li i za to muškarci krivi? Jednim dijelom jesu.  Ali ne u potpunosti.

Financijska institucija LearVest je 2013. godine provela istraživanje koje pokazuje da većina muškaraca i još veća većina žena smatra da na prvom izlasku muškarci trebaju plaćati sve račune. Nakon ispitivanja 17.000 heteroseksualnih samaca u dobio od 18 do 65 godina, Janet Lever sa Sveučilišta u Kaliforniji, zaključila je da je uobičajeno da muškarac plaća sve račune, čak i kada se radi parovima koji su već dugo zajedno. Zapravo, dvije petine žena, bez obzira na visinu prihoda, kažu da bi ih ozbiljno uznemirio muškarac koji bi i pomislio da bi one trebale platiti račun.

Što se zapravo plaća?

Alfie Kohn, američki psiholog i kritičar tradicionalnih obrazaca odgoja odbija interpretaciju prema kojoj muškarac na ovaj način plaća za seks koji očekuje da će uslijediti. „Ta je mogućnost toliko uvredljiva da bi se trebalo razmisliti o podjeli računa samo kako bi se takva pomisao otklonila“, kaže Kohn.

Erica Garza, autorica brojnih članaka na temu muško-ženskih odnosa pita žene: „Očekujete li i od prijatelja da vam plate večeru?“ Ako je odgovor negativan, drugo bi pitanje trebalo biti: „Kakvu poruku šaljete muškarcu koji sjedi preko puta vas?“

Lever pak kaže da je riječ o nejednakosti unutar odnosa i nastavljanju stereotipa prema kojem je muškarac skrbnik, a žena ona o kojoj treba skrbiti. Pa ipak, većina žena će reći da se taj, kojem bi one platile večeru, nije rodio.

Stare navike teško umiru

Možda je ovakvo ponašanje u restoranima relikt vremena u kojem žene nisu radile izvan domaćinstva, možda je refleksija desetljeća u kojima su bile plaćene znatno manje nego muškarci, iako i danas taj jaz postoji. Ako su za stolom dvije ravnopravne odrasle osobe koje imaju vlastita primanja, nema razloga da se račun ne podijeli ili bi barem naizmjenično trebale plaćati račune. No ako se muškarac postavlja kao lovac, a žena kao krhka košuta koju treba uloviti, situacija je sasma drugačija i od njega se očekuje da tu privilegiju plati. No to onda ima i svoje ime.

Žene će pri tome često reći da onaj tko zove, treba i platiti. No baš će one istaknuti da je muškarac taj koji treba pozvati na večeru. Pošteno? Ne baš.

Uz sve to, ne treba zanemariti ni muškarce koji inzistiraju na tradicionalnoj podijeli uloga, ali tada žene trebaju biti spremne i na druge tradicionalne uloge koje će im namijeniti. I sjetiti se, jednog dana, da su u početku dale pristanak na to.

Dobra strana muškog plaćanja izlazaka jest da je malo tko toliko bogat da si može priuštiti izlaske s nekoliko žena istovremeno, pogotovo ako će sam snositi troškove tih izlazaka. A i trošak takvih izlazaka može biti indikativan koliko će tko u budućnosti ulagati u vezu.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.