Kako biti sretan?
foto: Pixabay

Prvo što trebate napraviti kad se osjećate nesretno

Autor: • 12. 09. 2017. • Kolaž, Mozaik265 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Kad se osjećate nesretno i depresivno, prva stvar koju biste trebali učiniti možda je suprotna od onoga što očekujete ili onoga što želite učiniti, piše Carly Ledbetter za Huffington Post.

Depresija je neugodno stanje. Kad ih obuzmu depresivne misli, većina ljudi želi te misli jednostavno izbaciti iz glave i početi razmišljati o nečem veselijem. „Ali trebali bi uraditi upravo suprotno.“, kaže Mo Gawdat, autor knjige “Rješenje za sreću”.


„Suočite se s depresivnim osjećajima onda kada se pojave. Kada nešto u vama pokrene osjećaj nezadovoljstva, promislite o tome“, izjavio je Gawdat jednoj od radionica. Usporedio je to s razmišljanjem o svemu što ste prethodno pojeli u trenutku kad vas počinje boliti želudac. Ipak, ponekad je lakše prepoznati fizičku bol od emotivne boli.

„Jeste li sposobni zastati na trenutak dovoljno često kako bi prepoznali svoje unutarnje osjećaje?“, pita Gawdat „Čak i ako ne znate kako popraviti situaciju, bitno je da prepoznate ovaj osjećaj nezadovoljstva.“

Iako njegovi savjeti ne zvuče ugodno, nedavno objavljeno istraživanje podržava ove tvrdnje. Istraživanje iz područja ekperimentalne psihologije ustanovilo je da za neke ljude tajna sreće u tome da se ponekad mogu osjećati “trulo”. Studija je uključila 2300 studenata u Sjedinjenim državama, Brazilu i Kini. Pitanja su bila o osjećajima koje bi oni željeli osjećati više ili manje, kao i osjećajima koje realno proživljavaju. Oni studenti koji su prijavili veći stupanj životnog zadovoljstva i manje simptoma depresije bili su oni koji su uspjeli prihvatiti osjećaje koje su imali, bili oni ugodni ili neugodni.

„Želja za stalnom srećom i veseljem nije pretjerano realna“, kaže autorica istraživanja Maya Tamir, profesorica psihologije na sveučillištu u Jeruzalemu. „Neprihvaćanje tuge, ljutnje ili straha nije realistično. Ako smo sposobni prepoznati i prihvatiti vlastite osjećaje, bili oni ugodni ili neugodni, veća je šansa da ćemo biti sretniji i zadovoljniji.“

Stoga sljedeći put kad se osjećate nesretno, pokušajte se suočiti s tim. Razmislite o stvarima koje vam smetaju i onda dajte sve od sebe da krenete dalje.

Ključne riječi Sve o temi: ,


Imate komentar?

Povezane teme

Comments are closed.