Prati nas

Stil i ljepota

18 stvari o ljepoti koje samo žene iznad 50 razumiju

Nakon što prevalite pedesetu, vrijede neka druga pravila o ljepoti – željeli mi to priznati ili ne. Jednostavno ne možete više nositi sve ono što ste nosili kad vam je bilo trideset.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Kako popeglati kosu?
foto: BigStock

1. Izraz ‘udobne cipele’ je kontradiktoran

U određenom momentu, početi ćete naručivati tucete cipela preko interneta i vraćati ih natrag istog dana kada stignu. Problem je u tome što vam cipele više ne odgovaraju, barem ne one dizajnerske. Čukljevi, ravni tabani, kurje oči i nokti na nogama vam stoje na putu do vašeg cilja da se lijepo obujete. Smijat ćete se kad mlađa žena predloži da uredska zabava traje samo dva sata kako biste mogli stisnuti svoja stopala u par cipela s visokim potpeticama. Smijat ćete se, ali iznutra ćete plakati pri pomisli na nožni genocid koji vam ona predlaže da počinite, piše Ann Brennof, kolumnistica Huffington Posta. Tko god smisli udobnu verziju modernih ženskih cipela, postati će vrlo, vrlo bogat.

2. Osjećate bol, ponekad čak i bez cipela

Bolovi u stopalima su realnost i 71 posto osoba starijih od 65 godina tvrdi da ima bolove u stopalima ili probleme sa stopalima. Žene imaju četiri puta veću šansu da će imati problema s bolnim stopalima, vjerojatno zbog toga što nose visoke pete. Prema američkom udruženju ortopedskih kirurga, 88 posto žena nosi premale cipele. Evo jednostavne istine: ako vas stopala bole, ništa nije zabavno.


3. Jedina stvar koja je gora od toga da se ne našminkate je to da stavite previše šminke

Ima dana kad zbog tamnih kolobara oko očiju jednostavno ne možete bez šminke. Ali tu je i druga krajnost: kad starije žene stave previše šminke. Zastrašujući izgled klauna je loš za žene svih godina.

4. Olovku za oči ne možete aplicirati dok nosite naočale

Istina je da ni čovjek od gume ne bi mogao ovo napraviti. To morate činiti naslijepo i pritom biti spremni da ćete možda izgledati čudno, ili možete nabaviti dva para jeftinih naočala za čitanje i izbiti lijevo staklo na jednom paru i desno staklo na drugom paru. Zvuči smiješno zato što jest smiješno.

5. Kratka suknja je ona koja prekriva vaša koljena

U jednom trenutku, masnoća s leđa se širi po tijelu i postaje masnoća na koljenima; ne, ne postoji znanost iza ove pojave. Znajte samo da ako vaša suknja postane prekratka, izlažete masnoću na svojim koljenima.

6. Vruće hlačice vaše kćeri tinejdžerice nisu odjevni predmet koje bi trebali dijeliti s njom

Nisu.

7. Dućani za tinejdžere ne prodaju nijedan komad odjeće koji bi ikad trebali uzeti u obzir za kupnju

Čak ni one male potkošulje nisu dizajnirane za žene starije od 50. Osim toga, glazba koja svira u njihovim trgovinama će vam izazvati migrenu.

8. Kupaće kostime je najbolje birati bez tuđe pomoći

Najbolje je kupovati u onim dućanima koji imaju blago zakrivljena ogledala koja vas čine mršavijima. Kupaći kostimi možda su posljednja linija obrane od online trgovine. Znate, vaš dostavljač ne može ponijeti više nego što može nositi.

9. Kad nađete dobre traperice, želite kupiti tri para. Nemojte.

Iako ste jedan par traperica na trapez možda nosili kroz cijelu srednju školu i fakultet, stilovi traperica danas se brzo mijenjaju. Da, nikad kraja kupovini traperica. Na putu do groblja, pitati ćete vozača mrtvačkih kola da li mu smeta ako usput svratite po svoje zadnje traperice.

10. Zakopajte sve traperice iz doba majčinstva. Zajedno s nekima za koje mislite da nisu traperice iz doba majčinstva.

Zakopajte duboko.

11. Grudnjaci s prednjim kopčanjem su vaš novi najbolji prijatelj

Dodatne bodove donosi ako žica u grudnjaku – a svaki grudnjak bi je trebao imati – ne ostavlja trag.

12. Možda smo stvarno bili na tragu nečega kad smo spalile grudnjake

Vidi pod 11.

13. Victoria’s Secret je zapravo samo za žene bez grudi.

Šale li se?

14. Isprobat ćete mnoge kreme za lice u svojoj potrazi za svetim gralom uništavača bora

Neke će djelovati, neke će djelovati samo neko vrijeme, a neke će biti bačeni novac i odvratiti vas od daljnje kupovine krema protiv bora – sve dok ne čujete za novu. Da li se stvarno očekuje da posudice s kremom sadrže čaroliju? U Sjedinjenim Američkim Državama se očito očekuje, s obzirom da je tržište za proizvode protiv starenja doživljava svoj vrhunac sa 114 milijardi dolara prometa ove godine, kaže tvrtka za istraživanje tržišta Global Industry Analysts.

15. Širiti ćete novosti o novoj kremi za lice kao što se šumski požar širi u sušnoj sezoni

Kad pronađete dobru kremu, brzo ćete zvati svoje prijateljice i slati im selfieje svojeg novog i malo manje naboranog lica. Slati ćete krupne planove vraninih nogu oko svojih očiju i gnjaviti prijatelje da vam obavezno kažu ako ne vide razliku nakon dva tjedna upotrebe!!!!

16. Bojite kosu češće nego što preporučuju na kutiji

Nakon što prvi put obojite svoje sijede, jedno bojanje svakih šest ili osam tjedana je dovoljno. Na kraju ćete se praviti da su upute “nemojte bojati kosu češće od toliko-i-toliko ” samo pretjerivanje proizvođača. Bojati ćete kosu svakih 10 dana i nositi šešir ako prođe i dan više od toga.

17. Briznuti ćete u plač kad prestanu prodavati vašu omiljenu boju za kosu

L’Oreal se voli igrati sa starijim ženama. Nema drugog objašnjenja zbog čega su prekinuli proizvoditi svoju privremenu boju za kosu bez da su na tržište uveli odgovarajući zamjenski proizvod. Milijuni žena su se uključile u rat koji se vodi na eBay aukcijama za preostale kutije.

18. Možda pročitate gomilu priča o tome kako ste nevidljivi, ali ne vjerujete im stvarno

Seksepil je u očima promatrača – ako se mislite da ste seksepilni, onda i jeste. Unatoč bolnim nogama.

.

Stil i ljepota

Renesansa brijačnica – svi žele prekrasnu bradu

Ali odakle dolazi taj fenomen da je odjednom toliko brijačnica? Svakako je važna i moda da su upečatljive frizure i podrezane brade, dakle izuzetno muškarački izgled opet veoma u trendu.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Sad bez naglih pokreta: Willi Klöckner ima britvu na svom grlu. Ali to je već rutina. Prošlo je tek dva tjedna kad je također sjedio u stolici svog brijača, a sad je opet došlo vrijeme. On već redovito u tom ritmu posjećuje svog brijača, frizerski salon za muškarce Der Barber u Siegburgu, mjestašcu sa četrdesetak tisuća stanovnika nedaleko od Kölna, piše Deutsche Welle.

“Želim imati svoju bradu uvijek na određenoj razini. Nakon nekog vremena jednostavno izgleda neuredno”, objašnjava Klöckner dok brijač Dominic Geurts uređuje njegov “ukras na licu”. To ima i svoju cijenu: svaki posjet ga košta oko 50 eura, dakle 100 eura mjesečno. Uređenje kose i brade traje dobar sat vremena, ali kaže da onda ima dva tjedna mira. “Između toga ne činim ništa”, kaže mušterija.


“Niču kao gljive poslije kiše”

Der Barber je samo jedan od mnoštva brijačnica u Njemačkoj. Koliko ih točno ima je teško reći: ukupno je oko 85.000 frizerskih salona, ali se u statistici ne navodi jesu li samo za žene – ili samo za muškarce. Micha Birkhöfer trguje potrepštinama za brijačnice, ali je i organizator natjecanja “German” i “European Barber Awards”. On procjenjuje kako je tu oko 1200 brijačnica. To se ne čini mnogo, ali prije samo pet godina ih je bilo jedva oko 250.

Nove brijačnice “niču kao gljive poslije kiše”, kaže nam i Tarik Ari, vlasnik brijačnice Der Barber. “Poneki brzo zatvaraju, ali dobri ostaju”. On i njegov salon izgleda da pripada među dobre: postoji već četiri godine, ali u tom zanatu je već 13 godina. Prvo je izučio zanat frizera, položio majstorski ispit, četiri godine je radio u jednom salonu i konačno je otvorio vlastitu brijačnicu.

Ali odakle dolazi taj fenomen da je odjednom toliko brijačnica? “Mislim da svatko tko može držati škare u rukama sad misli da može otvoriti svoju brijačnicu”, kaže Ari. Michael Weckel iz pravne službe Udruge njemačkih frizera nam objašnjava kako je tu više razloga. Svakako je važna i moda da su upečatljive frizure i podrezane brade, dakle izuzetno muškarački izgled opet veoma u trendu.

foto: Agustin Fernandez/Unsplash

“Puno lipih stvari, al’ ih ne smim kazat”

No dodaje i još jedan razlog: “Tu se vidi i fenomen migracije”, konstatira djelatnik frizerske udruge. Jer tu se jednostavno nastavlja tradicionalna dioba po spolu kakva je vladala u njihovim zemljama porijekla. “To je i tako jer su migranti sad donijeli svoj udio na tržištu, ali naravno i njihovu kulturu komunikacije u takvim brijačnicama. To su mjesta susreta gdje se ljudi sastaju, zajedno čekaju na red i razmjenjuju informacije.”

Brijačnice tradicionalno nikad nisu tek mjesta gdje se brije brada i šiša kosa, nego su to mjesta komunikacije – bez digitalnog svijeta, nego tradicionalno u analognom prostoru.

No dok brijači u posljednje doba često dolaze iz određenog kulturnog područja, to nipošto ne vrijedi za njihove mušterije. “Brijačnice uglavnom imaju turske ili arapske korijene, ali nisu ograničeni samo na mušterije koji bi bili njihovi zemljaci”, kaže Weckel. To vidimo i u Arijevoj brijačnici: on sam potječe iz Turske ali tvrdi kako su većina njegovih mušterija Nijemci.

A oni su gotovo u pravilu redovite mušterije, tako nam kaže kako svake srijede točno u 10 sati dolaze dva odvjetnika na brijanje. “Dolaze kako bi se jednostavno ugodno osjećali kod nas”, kaže Ari. Dok su na brijačkim stolicama razgovaraju o svemu čime se trenutno bave, sve do tečajeva dionica. Svoj kontakt s mušterijama ovaj 29-godišnji brico ne prekida kad zatvori svoj salon, često se sastaje s mušterijama i uvečer. Povrh toga je osnovao i WhatsApp grupu kako bi se i nakon posla s mušterijama igrao na Playstationu. To doista nije tipično za muške frizere u Njemačkoj.
Jeftino – pa onda i bez majstora

Novac je također jedan od razloga za tako velik broj novih brijačnica. Mnogi pokušavaju privući mušterije veoma niskim cijenama usluga, a to je jedino moguće da se i zaposlenike u brijačnicama plaća veoma malo. Teoretski, osoba koja vodi frizerski salon u Njemačkoj mora imati položen majstorski ispit. No takva osoba, shodno kolektivnom ugovoru, zarađuje razmjerno mnogo tako da vlasnici frizerskih salona često pokušavaju nastaviti posao i bez majstora u salonu. To nije dozvoljeno, ali je teško to kontrolirati.

Tarik Ari zna sve te trikove: “Svi muški frizeri koji su prije šišali kosu za desetak eura, dakle turski frizeri su se sad odjednom proglasili ‘brijačima’. Tamo ima ljudi koji nemaju nikakvo obrazovanje. Ima ljudi koji uz sebe nemaju niti majstora.” Kod njega nije jeftino: 28 eura šišanje, 24 eura brijanje, ali on još ima dva radnika koji su također frizerski majstori – točnije, jednog majstora i jednu majstoricu. Jer i žene smiju biti brijači, ali nikad ne smiju i same sjesti u stolicu brijača kao mušterije – to nije dopušteno.

Ali dok još razgovaramo o tome i Willi Klöcker je još na brijačkoj stolici, u salon ulazi jedna gospođica. Ima li ipak iznimaka? Ne. “Mom dečku i meni je godišnjica i želim mu pokloniti bon za tretman kod brijača”, objašnjava Debbie. A njezin dečko je – kako može biti drugačije – također redovit mušterija. Tako polako postaje jasno, zašto ima sve više brijača, piše Deutsche Welle.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP