Prati nas

Zdravlje

Fantomski vitamin B17: Liječe li koštice marelica rak?

Oboljeli od karcinoma trebaju se informirati o visokom riziku od ozbiljnih nuspojava koje mogu razviti ako uzimaju laetril ili amigdalin zbog trovanja cijanidom, osobito ako se ti spojevi uzimaju na usta. Taj rizik može se povećati ako se istovremeno uzimaju vitamin C te u vegetarijanaca koji imaju manjak vitamina B12.

Objavljeno

|

Koštice od marelica
foto: BigStock

Koštice marelice preporučuju se za liječenje karcinoma. Aktivni spoj koji se nalazi u njima naziva se amigdalin, a postoji i njegov polusintetski oblik, spoj koji se naziva laetril. U alternativnoj medicini i amigdalin i laetril preporučuju se za „liječenje karcinoma“.  “Dobili smo pitanje o djelotvornosti koštica marelice za liječenje mikrocelularnog karcinoma pluća. No literatura je pretražena i za sve druge vrste karcinoma, odnosno raka, odnosno zloćudnih bolesti”, piše znanstveno-medicinski tim portala Dokazi u medicini.

Što kažu istraživanja?

Pronađen je Cochrane sustavni pregled koji je pretražio literaturu kako bi se pronašli randomizirani kontrolirani pokusi o djelovanju laetrila i amigdalina na bilo koju vrstu karcinoma. Međutim, nije pronađena niti jedna kontrolirana studija na ljudima u kojoj bi bilo istraženo djelovanje laetrila ili amgidalina na bilo koju vrstu karcinoma. Evo što piše u tom pregledu:


Laetril je riječ koju tvore prva slova engleskih riječi “laevorotatory” i “mandelonitrile”, a opisuje polu-sintetski oblik spoja amgidalina. Amigdalin je spoj koji se može izolirati iz sjemenki mnogih voćki kao što su breskve, gorki orasi i kajsije/marelice. I laetril i amigdalin imaju zajedničku komponentu koja se naziva mendelonitril, a koja sadrži cijanid.

Zbog toga što nije djelotvoran, a nosi rizik od štetnih učinaka zbog mogućeg trovanja cijanidom američka Agencija za hranu i lijekove (engl. Food and Drug Agency) i Europska komisija zabranile su uporabu toga spoja. Međutim, moguće je kupiti laetril ili amigdalin putem interneta. Budući ne postoji vladina kontrola tih tržišta, pripravci koji se kupuju na internetu dolaze iz upitnih izvora, a mogu biti i kontaminirani. Oboljeli od karcinoma trebaju se informirati o visokom riziku od ozbiljnih nuspojava koje mogu razviti ako uzimaju laetril ili amigdalin zbog trovanja cijanidom, osobito ako se ti spojevi uzimaju na usta. Taj rizik može se povećati ako se istovremeno uzimaju vitamin C te u vegetarijanaca koji imaju manjak vitamina B12.

Štetnost koštica marelice

Amigdalin se među poklonicima alternativnog liječenja naziva još i „vitamin B17“, a radi se o spoju koji uopće nije vitamin. Opisani su slučajevi trovanja zbog konzumacije amigdalina, a isto tako opasne reakcije s drugim lijekovima. Stoga čuvajte svoje zdravlje. Ne uzimajte koštice marelice, odnosno laetril, odnosno amigdalin za liječenje karcinoma. Osim toga, imajte na umu da ne postoji jedna vrsta karcinoma; svaki karcinom je bolest za sebe i ne postoji univerzalni „lijek za karcinom“. Stoga, kad god se nudi „lijek za karcinom“, to vam odmah treba pobuditi sumnju da se radi o terapiji koja zvuči previše dobro da bi bila istinita. Čuvajte svoje zdravlje i svoj novac. Liječenje karcinoma prepustite liječnicima specijalistima onkologije.

.

Zdravlje

Stalno ste umorni? Ovih osam prehrambenih navika mogu vas iscrpiti

Ako ste staslno umorni i nikako se ne možete naspavati, možda je kriva vaša prehrana. Naime, prevelik ili premali unos određenih namirnica može iscrpiti tijelo pa provjerite ne čini li vas umornima ono što jedete.

Objavljeno

|

Ako se stalno osjećate umorno, možda je problem u vašim navikama konzumiranja jela i pića. U nastavku donosimo savjete s portala Sixty an Me o prilagodbama u prehrani kojima možete smanjiti osjećaj umora.

Pijete previše kave

Kava i čaj su generalno dobri za zdravlje. Smanjuju rizik za dobivanje nekih vrsta karcinoma, bogati su antioksidansima, i naravno, razbuđuju. Ipak, prevelik unos kofeina tijekom duljeg vremenskog perioda rezultirati će pojačanim osjećajem umora.


Zašto se to događa? Kofein blokira receptore u mozgu za adenozin, molekulu koja izaziva osjećaj umora. Tijekom vremena vaše tijelo reagira tako što proizvodi više receptora za adenozin, što u konačnici dovodi do jačeg i dugotrajnijeg umora. Ograničite potrošnju kave na jednu do dvije šalice dnevno, isključivo kroz jutro, i ne pretjerujte sa šećerom.

Nedostaje vam željeza

Ako ne unosite dovoljno željeza postoji povišen rizik za anemiju. Rani znakovi deficita željeza uključuju stalni umor, otežano disanje, vrtoglavicu, neobjašnjivo debljanje i osjećaj tjeskobe.

Smanjite rizike konzumirajnjem namirnica bogatima željezom, poput junetine, kamenica, leće ili blitve. Ako ne jedete meso, kombinirajte izvore željeza s namirnicama bogatima vitaminom C radi poboljšanja apsorpcije.

Jedete rafinirane ugljikohidrate

Rafinirani ugljikohidrati uključuju tjesteninu, bijelu rižu i bijeli kruh. Iako su dobivene od cjelovitog zrnja, rafinirane žitarice procesuiranjem su izgubile sve bjelančevine, vlakna i nutrijente, ostavljajući samo jednostavne šećere koji tijelu daju brz nalet energije, nakon čega ubrzo slijedi pad energije, umor i želja za novom porcijom rafiniranih ugljikohidrata.

Umjesto rafiniranih, trebate unositi cjelovito zrnje koje će opskrbiti vaše tijelo bjelančevinama, vlaknima, željezom i vitaminom B od kojih ćete dobiti dugotrajnu energiju. Sjajan izbor žitarica uključuje kvinoju, ječam, smeđu rižu i punozrnati kruh.

Uživate u slasticama

Slično kao i rafinirani ugljikohidrati, slastice naglo podižu razinu šećera u krvi, ali uglavnom ne sadrže nutrijente koji bi održali tu enegiju. Rezultat je nagli pad energije i raspoloženja. Umjesto slatkiša probajte pojesti voćku.

Prirodni šećeri ne uzrokuju naglu promjenu koncentracije šećera u krvi, osim toga sadrže vlakna i antioksidanse koji doprinose osjećaju sitosti i dugotrajne energije. Na ovaj način se smanjuje i rizik za dijabetes tipa 2 koji također rezultira kroničnim umorom.

Ne unosite dostatnu količinu magnezija

Deficit magnezija dosta je raširena pojava. Magnezij je zadužen za razgrađivanje glukoze u tijelu radi dobivanja energije. Studije su pokazale da pojedinci s deficitom magnezija troše više energije i trebaju više kisika za obavljanje istih zadataka od osoba s normalnim razinama magnezija. Odlični izvori ovog važnog minerala su banane, bademi, špinat, blitva i sjemenke bundeve.

Dehidrirani ste

Svakako vodite računa o tome da pijete dovoljno vode, pogotovo ako vježbate. Svaka tjelesna funkcija ovisi o hidrataciji, uključujući i metabolizam. Kad ne pijete dovoljno vode, osjećate se umorno i letargično.

Nizak melatonin

Hrana koju jedemo utječe na sposobnost tijela za proizvodnju melatonina, jednog od glavnih hormona zaduženih za uspavljivanje. Niska zaliha melatonina rezultira poteškoćama sa spavanjem, skraćivanjem dubokog sna i povišenim rizikom od nesanice.

Prirodna proizvodnja melatonina opada u srednjoj životnoj dobi, a loš san dovodi do umora. Potrebno je na vrijeme u prehranu uvrstiti namirnice koje potiču proizvodnju melatonina, poput soka od višnje, mliječnih proizvoda i bjelančevina. Možete pomiješati sok od višnje s proteinima sirutke kako bi zaspali brže i spavali dulje.

Treba vam više bjelančevina

Bjelančevine su najzasitnije od svih makronutrijenata i najdulje se probavljaju, što znači da pružaju tijelu stabilan dotok energije i pomažu nam da se dulje osjećamo siti. Zbog prirodnog procesa sarkopenije koji počinje oko tridesete godine i pojačava se iza četrdesete, naši mišići ulaze u prirodni proces degeneracije.

Zbog toga možemo osjećati slabost i umor kao rezultat tog procesa. Neka stoga bjelančevine budu baza svih vaših obroka.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP