Prati nas

Vijesti

Ukidanje povratne naknade: Udar na siromašne ili jeftinije mlijeko?

Najavljeno ukidanje povratne naknade za plastičnu ambalažu odnosi se samo na mlijeko i mliječne proizvode što čini tek 11 posto od ukupnog broja prikupljenih boca.

Objavljeno

|

Hrvtski umirovljenici kopaju po kontejneru
foto: BigStock

Nedavna najava ukidanja povratne naknade od 50 lipa za plastične boce od mlijeka i mliječnih proizvoda uznemirila je javnost i to zbog najmanje dva razloga. Prvo, prikupljanje odbačenih plastičnih boca za mnoge je građane postalo važan izvor dodatnih prihoda, i drugo, zahvaljujući otkupu plastične ambalaže Hrvatska je praktički očišćena od odbačenih boca te je svakako opravdana bojazan da će zemlju preplaviti plastične boce ako njihov otkup bude ukinut.

Hrvatska je turistička zemlja koju ljudi posjećuju, osim kulturnog bogatstva i gostoljubivosti, prije svega zbog očuvanih prirodnih ljepota pa je zaštita te prirode prvorazredan nacionalni interes. Uputili smo zbog toga upit resornom ministru Mihaelu Zmajloviću i u njemu izrazili svoju zabrinutost. Ministrov odgovor prenosimo u cijelosti:


Poštovani,

Prije svega ovdje se ne radi o ukidanju povratne naknade za svu plastičnu ambalažu, već samo za ambalažu od mlijeka i mliječnih proizvoda, a ona predstavlja tek 11% od ukupne količine ambalaže. Postojeće povratne naknade za svu ostalu PET ambalažu ostaju i dalje će iznositi 0,5 kuna. Ukidanjem povratne naknade za ambalažu od mlijeka i mliječnih proizvoda smanjujemo parafiskalne namete za proizvođače koji će godišnje plaćati oko 30 milijuna kuna manje, a istovremeno se stvaraju pretpostavke da se cijena mlijeka i mliječnih proizvoda smanji za 0,50 kuna. To će imati pozitivan učinak na sve građane jer je mlijeko je osnovni prehrambeni artikl koji koriste gotovo svi.

Ovom odlukom ne ugrožavaju se ciljevi vezani uz recikliranje PET ambalaže. U sustavu povratne naknade u 2014. prijavljeno je oko 576.667.826 komada boca i limenki, a sakupljeno je 534.786.659 odnosno 93,6%. Udio boca mlijeka i mliječnih proizvoda u ambalaži obuhvaćenom povratnom naknadom u 2014. godini iznosio je tek 11% te se ne ugrožavaju ciljevi vezani uz recikliranje.

Srdačan pozdrav,

Ministar Zmajlović

.

Vijesti

Užas! Pokojnica ispala iz vreće na asfalt pred zagrebačkim Rebrom

‘Lijes je bio u kombiju, ali je tijelo prenošeno u vreći. To se radi kada je skučen prostor kojim treba proći, odnosno nema dovoljno prostora za manevriranje s lijesom’, pojasnila je direktorica Čistoće.

Objavljeno

|

Autor

Ispred zagrebačke bolnice ‘Rebro’ u petak oko 14 sati došlo je do nevjerojatnog incidenta u kojem su sudjelovali djelatnici dugoreške komunalne tvrtke Čistoća, javlja Jutarnji list.

Kako je jutarnjem javio očevidac nemilih scena, oni su došli preuzeti mrtvo tijelo starije osobe. “Iako su morali imati transportni lijes, oni su došli bez lijesa. Leš su stavili u veliku crnu vreću i počeli je unositi u kombi. No, vreća je tada pukla i tijelo je palo na asfalt, udarivši glavom. Tada su je podigli i bez vreće utrpali u kombi”, kazao je.


Direktorica dugoreške Čistoće Josipa Škrtić Pucarević bila je iznenađena kada su joj javili za incident. “Moji me djelatnici nisu o tome izvijestili. Rekli su samo da su pokojnicu morali nositi u vreći, ali nisu mi rekli da im je pala na pod”, kazala je direktorica i dodala da tvrtka ima sva potrebna ovlaštenja za bavljenje pogrebnim poslom, ali i da je katkad uobičajena praksa pokojnike transportirati u vreći.

“Lijes je bio u kombiju, ali je tijelo prenošeno u vreći. To se radi kada je skučen prostor kojim treba proći, odnosno nema dovoljno prostora za manevriranje s lijesom”, pojasnila je.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP