Prati nas

Stil i ljepota

6 savjeta za mlađi izgled – koji ne funkcioniraju!

Mnogo je savjeta kako što duže izgledati što mlađe. No istina je da od starenja nema bježanja, niti bi ga zapravo trebalo biti. Čudesne kreme, trikovi i vježbe većinom nisu učinkovite. Osim, naravno, u stanjivanju vašeg novčanika. Pa razbijmo nekoliko uobičajenih mitova…

Silvija Novak

Objavljeno

|

Kako biti mlađa?
Ilustracija (foto: BigStock)

Kad dođemo u određenu dob, većina nas će se pogledati u ogledali i zapitati: Mogu li nešto učiniti da izgledam mlađe? Isprobat ćemo sve što nam dođe pod ruku: losione, kreme, ulja. No, funkcioniraju li sva ta sredstva? Novinari portala Grandparents.com zamolili su dermatologinju Patriciju Farris da prokomentira najuobičajenije recepte protiv starenja da bismo bolje razlikovati istinu od fikcije:

Mit: Hidratantne kreme sprječavaju nastanak bora

Zašto to nije istina? Nanesemo kremu i očekujemo da izbriše bore. No to nije ono što hidratantne kreme rade. Samo jedna vrsta krema doista sprječava bore – krema za sunčanje, odnosno krema s visokim zaštitnim faktorom. Neke hidratizirajuće kreme čine bore manje vidljivima, dok druge nemaju baš nikakav učinak. Ono što one mogu je smanjiti vidljivost bora jer jako hidratiziraju kožu. Što se pak krema za sunčanje tiče, najbolje je koristiti one s faktorom zaštite 30 ili više. Također, nanošenje kreme treba ponavljati nekoliko puta dnevno tijekom čitave godine, čak i onda kad nije jako sunčano.


Mit: Šminka vas štiti od sunca

Zašto to nije istina? Kao prvo, ako mislite da sloj tekućeg pudera, pudera u kamenu ili prahu te sjenilo, pružaju učinkovitu zaštitu od sunca, u krivu ste. U uobičajenoj šminki nema ničega što bi vas zaštitilo od sunca. Čak i ako koristite puder sa zaštitnim faktorom, na sve dijelove lica ne nanosite jednak sloj. Kako biste doista zaštitili lice od sunca, obilno nanesite kremu za sunčanje prije nego se našminkate.

Mit: Što je preparat skuplji, to je i bolji!

Zašto to nije istina? Ne radi se o cijeni, već o tome da iza preparata moraju stajati ozbiljna znanstvena istraživanja. Naime, proizvodi koji su ozbiljno klinički testirani, obično su daleko bolji od onih koji to nisu. No jesu li ti proizvodi i skuplji? Ponekad, ali ne uvijek. Mnogu jeftini proizvodi su dobri. Držite se provjerenih proizvođača koji svoje proizvode temelje na zdravstvenim istraživanjima. Također, obratite pažnju na sastojke. Ako ne znate što kupiti, posavjetujte se sa svojim dermatologom koji će vam preporučiti koji sastojci i formule najbolje odgovaraju vašem tipu kože.

Mit: Vježbanje lica smanjit će vam bore

Zašto to nije istina? Proguglajte izraz ‘gimnastika lica’ i pronaći ćete silne stranice s opisima vježbi koje navodno pomažu koži vašeg lica. No istina je da ta facijalna gimnastika uopće ne pomaže. Iako bi trebala učvrstiti mišiće lica i zategnuti kožu, ne postoji niti jedno istraživanje koje bi potkrijepilo ovu tvrdnju. Gravitacija, genetika, sunce, pušenje, stres, manjak tjelovježbe i sna – sve to pridonosi ubrzanom starenju lica. Da razgibavanje lica doista funkcionira, imali bismo manje bora već samim time što žvačemo hranu. No to ipak nije tako.

Mit: Što više proizvoda koristiš, tim bolje.

Zašto to nije istina? Ne radi se o tome koliko preparata koristite, već da odaberete one koji najbolje odgovaraju vašem tipu kože. Ako vam je koža masnija, više krema i losiona može samo još dodatno pojačati masni i sjajni izgled vaše kože. Jednostavni tretmani za kožu imaju sasvim dobar učinak i lakše ih je slijediti. Ukratko, ono što vam treba je zaštita od sunca preko dana, i neka dobra hranjiva krema preko noći. Jedini slučaj kad je više doista i bolje je u slučaju nanošenja kreme za zaštitu od sunca.

Mit: S puno šminke izgledat ćete mlađe

Zašto to nije istina? Ništa toliko ne naglašava bore kao jak make-up. Umjesto teške šminke, odaberite lagani puder i nježnije boje.

.

Stil i ljepota

Renesansa brijačnica – svi žele prekrasnu bradu

Ali odakle dolazi taj fenomen da je odjednom toliko brijačnica? Svakako je važna i moda da su upečatljive frizure i podrezane brade, dakle izuzetno muškarački izgled opet veoma u trendu.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Sad bez naglih pokreta: Willi Klöckner ima britvu na svom grlu. Ali to je već rutina. Prošlo je tek dva tjedna kad je također sjedio u stolici svog brijača, a sad je opet došlo vrijeme. On već redovito u tom ritmu posjećuje svog brijača, frizerski salon za muškarce Der Barber u Siegburgu, mjestašcu sa četrdesetak tisuća stanovnika nedaleko od Kölna, piše Deutsche Welle.

“Želim imati svoju bradu uvijek na određenoj razini. Nakon nekog vremena jednostavno izgleda neuredno”, objašnjava Klöckner dok brijač Dominic Geurts uređuje njegov “ukras na licu”. To ima i svoju cijenu: svaki posjet ga košta oko 50 eura, dakle 100 eura mjesečno. Uređenje kose i brade traje dobar sat vremena, ali kaže da onda ima dva tjedna mira. “Između toga ne činim ništa”, kaže mušterija.


“Niču kao gljive poslije kiše”

Der Barber je samo jedan od mnoštva brijačnica u Njemačkoj. Koliko ih točno ima je teško reći: ukupno je oko 85.000 frizerskih salona, ali se u statistici ne navodi jesu li samo za žene – ili samo za muškarce. Micha Birkhöfer trguje potrepštinama za brijačnice, ali je i organizator natjecanja “German” i “European Barber Awards”. On procjenjuje kako je tu oko 1200 brijačnica. To se ne čini mnogo, ali prije samo pet godina ih je bilo jedva oko 250.

Nove brijačnice “niču kao gljive poslije kiše”, kaže nam i Tarik Ari, vlasnik brijačnice Der Barber. “Poneki brzo zatvaraju, ali dobri ostaju”. On i njegov salon izgleda da pripada među dobre: postoji već četiri godine, ali u tom zanatu je već 13 godina. Prvo je izučio zanat frizera, položio majstorski ispit, četiri godine je radio u jednom salonu i konačno je otvorio vlastitu brijačnicu.

Ali odakle dolazi taj fenomen da je odjednom toliko brijačnica? “Mislim da svatko tko može držati škare u rukama sad misli da može otvoriti svoju brijačnicu”, kaže Ari. Michael Weckel iz pravne službe Udruge njemačkih frizera nam objašnjava kako je tu više razloga. Svakako je važna i moda da su upečatljive frizure i podrezane brade, dakle izuzetno muškarački izgled opet veoma u trendu.

foto: Agustin Fernandez/Unsplash

“Puno lipih stvari, al’ ih ne smim kazat”

No dodaje i još jedan razlog: “Tu se vidi i fenomen migracije”, konstatira djelatnik frizerske udruge. Jer tu se jednostavno nastavlja tradicionalna dioba po spolu kakva je vladala u njihovim zemljama porijekla. “To je i tako jer su migranti sad donijeli svoj udio na tržištu, ali naravno i njihovu kulturu komunikacije u takvim brijačnicama. To su mjesta susreta gdje se ljudi sastaju, zajedno čekaju na red i razmjenjuju informacije.”

Brijačnice tradicionalno nikad nisu tek mjesta gdje se brije brada i šiša kosa, nego su to mjesta komunikacije – bez digitalnog svijeta, nego tradicionalno u analognom prostoru.

No dok brijači u posljednje doba često dolaze iz određenog kulturnog područja, to nipošto ne vrijedi za njihove mušterije. “Brijačnice uglavnom imaju turske ili arapske korijene, ali nisu ograničeni samo na mušterije koji bi bili njihovi zemljaci”, kaže Weckel. To vidimo i u Arijevoj brijačnici: on sam potječe iz Turske ali tvrdi kako su većina njegovih mušterija Nijemci.

A oni su gotovo u pravilu redovite mušterije, tako nam kaže kako svake srijede točno u 10 sati dolaze dva odvjetnika na brijanje. “Dolaze kako bi se jednostavno ugodno osjećali kod nas”, kaže Ari. Dok su na brijačkim stolicama razgovaraju o svemu čime se trenutno bave, sve do tečajeva dionica. Svoj kontakt s mušterijama ovaj 29-godišnji brico ne prekida kad zatvori svoj salon, često se sastaje s mušterijama i uvečer. Povrh toga je osnovao i WhatsApp grupu kako bi se i nakon posla s mušterijama igrao na Playstationu. To doista nije tipično za muške frizere u Njemačkoj.
Jeftino – pa onda i bez majstora

Novac je također jedan od razloga za tako velik broj novih brijačnica. Mnogi pokušavaju privući mušterije veoma niskim cijenama usluga, a to je jedino moguće da se i zaposlenike u brijačnicama plaća veoma malo. Teoretski, osoba koja vodi frizerski salon u Njemačkoj mora imati položen majstorski ispit. No takva osoba, shodno kolektivnom ugovoru, zarađuje razmjerno mnogo tako da vlasnici frizerskih salona često pokušavaju nastaviti posao i bez majstora u salonu. To nije dozvoljeno, ali je teško to kontrolirati.

Tarik Ari zna sve te trikove: “Svi muški frizeri koji su prije šišali kosu za desetak eura, dakle turski frizeri su se sad odjednom proglasili ‘brijačima’. Tamo ima ljudi koji nemaju nikakvo obrazovanje. Ima ljudi koji uz sebe nemaju niti majstora.” Kod njega nije jeftino: 28 eura šišanje, 24 eura brijanje, ali on još ima dva radnika koji su također frizerski majstori – točnije, jednog majstora i jednu majstoricu. Jer i žene smiju biti brijači, ali nikad ne smiju i same sjesti u stolicu brijača kao mušterije – to nije dopušteno.

Ali dok još razgovaramo o tome i Willi Klöcker je još na brijačkoj stolici, u salon ulazi jedna gospođica. Ima li ipak iznimaka? Ne. “Mom dečku i meni je godišnjica i želim mu pokloniti bon za tretman kod brijača”, objašnjava Debbie. A njezin dečko je – kako može biti drugačije – također redovit mušterija. Tako polako postaje jasno, zašto ima sve više brijača, piše Deutsche Welle.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP