Zbog šećera zloćudni tumori postaju agresivniji

Novo istraživanje pokazalo je da je unos šećera u organizam povezan s razvojem stanica raka. Nedavno objavljena studija provodila se čak devet godina, a nova saznanja imat će velik utjecaj na kreiranje posebnih dijeta za pacijente oboljele od karcinoma.

foto: Pixabay

Znanstvenici su ustanovili da šećer ‘budi’ stanice raka i čini tumore agresivnijima. Ova nova saznanja su rezultat devetogodišnjeg istraživačkog projekta kojeg su provele organizacije VIB, KU Leuven i VUB. Otkriće je već prozvano prekretnicom u istraživanju raka jer su znanstvenici napokon razjasnili kako Warburgov efekt – fenomen u kojem stanice raka vrlo brzo razbijaju šećere – stimulira rast tumora.

Projekt, objavljen u znanstvenom časopisu Nature Communications, je započeo 2008. godine i usredotočio se na otkrivanje mehanizma kojim tumori, u odnosu na zdravo tkivo, razgrađuju značajno veću razinu šećera. Iako se taj fenomen već dugo proučava, sve do sada nije bilo jasno je li taj efekt simptom raka ili njegov uzrok. Nova studija pruža dokaze da postoji korelacija između šećera i onkogenog potencijala u stanicama raka.

“Naše istraživanje otkrilo je kako hiperaktivna konzumacija šećera kod kancerogenih stanica vodi ka začaranom krugu kontinuirane stimulacije razvoja i rasta raka. Ujedno je objašnjena korelacija između Warburgova efekta i agresivnosti tumora”, rekao je profesor Johan Thevelein. Znanstvenici kažu kako će nova saznanja imati silne posljedice i postaviti temelj daljnjim istraživanjima raka, kao i započeti eru individualno krojenih nutricionističkih preporuka za pacijente.

Osim toga, za ovo otkriće bilo je ključno i istraživanje stanica kvasca jer oni sadrže isti Ras protein koji se nalazi i u stanicama tumora, a koji može izazvati rak u mutiranom obliku. Koristeći kvasac kao model organizma, istraživački tim je ispitao vezu između aktivnosti Rasa i vrlo aktivnog metabolizma šećera u kvascu. “Primijetili smo da je degradacija šećera u kvascu povezana putem intermedijalne fruktoze 1,6-biofosfata s aktivacijom Ras proteina, što potiče multipliciranje i kvasca i stanica raka”, dodao je Thevelein. “Začuđuje to što je taj mehanizam očuvan kroz dugu evoluciju od stanica kvasca do stanica ljudi.”

Obranite se od komaraca – bez kemije

Promotori organskog življenja tvrde da ne moramo uvijek koristiti ‘kemiju’ kako bismo se obranili od letećih napasnika. Ovo su samo neki od prijedloga koji vam neće isprazniti novčanik, a mogli bi funkcionirati i u vašem slučaju.

Autor

Obilne kiše i poplave pogodovale su razmnožavanju komaraca koji sada u nemjerljivo velikim rojevima maltretiraju cijele gradove. Nažalost, ove životinje nisu, kao nekad, samo neugodne i dosadne, već na našim područjima šire i virus zapadnog Nila.

Posebno je teško u Osijeku gdje je izmjereno da na čovjeka može sletjeti više od 130 komaraca u samo 15 minuta.

Promotori organskog življenja tvrde da ne moramo uvijek koristiti “kemiju” kako bismo se obranili od letećih napasnika. Ovo su samo neki od prijedloga koji vam neće isprazniti novčanik, a mogli bi funkcionirati i u vašem slučaju.

Neem i kokos

Prema nekim istraživanjima mješavina ulja neema i kokosa može držati komarce podalje i to čak osam sati. Neemov prah ili ulje lako je nabaviti u trgovinama organskom hranom, dok kokosovo ulje prodaju i svi veći trgovački lanci u Hrvatskoj.

Neem ili indijski jorgovan je brzorastuće drvo koje botaničari zovu Azadirachta indica. U Indiji se tradicionalno koristi u narodnoj medicini dok se u posljednje vrijeme propagira njegova upotreba u organskoj poljoprivredi kao sredstvo protiv štetnika.

Sprejevi na bazi ulja geranija

Lijepo mirišu, a neškodljivi su. Dostupni su u ljekarnama, a sve češće ulje geranija koristimo i za zaštitu kućnih ljubimaca od komaraca i krpelja.

Češnjak

Oni koji vole češnjak, tvrde da jedan režanj vrlo uspješno drži na daljini i komarce. Prema nekim izvorima, češnjak maskira ugljični dioksid koji lučimo disanjem, a koji komarcima služi kao signal za napad.

Provjerite imate li stajaće vode oko kuće, na balkonu, u olucima…

Samo je tjedan dana potrebno da se iz jajeta razvije odrasli leteći komarac. Njegove ličinke žive u ustajaloj vodi pa bi bilo uputno provjeriti postoje li negdje u vašoj blizini otvorene bačve s vodom, stari lonci s kišnicom ili vanjske gume od vozila koje zadržavaju vodu i služe kao dom komarčevim larvama.

Pivo i banane su dobar izbor

Neki znalci tvrde da ova dva prehrambena proizvoda odbijaju komarce. Stoga, prije nego izađete van, iskapite pivo i pojedite bananu. Ako ništa drugo, bit ćete siti i napojeni.

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.