Prati nas

Vijesti

Lovrinović: Jedini smo zadržali drugi stup, idemo u mirovinsku nestabilnost

Lovrinović predlaže mirovinski sustav sa samo dva stupa i to prvi kao stup međugeneracijske solidarnosti te drugi koji bi bio dobrovoljni, što je u aktualnom sustavu treći stup.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Koja je hrvatska banka?
Ivan Lovrinović (screenshot: N1)

Saborski zastupnik stranke Promijenimo Hrvatsku, Ivan Lovrinović, danas je na konferenciji za novinare u saboru ustvrdio da je vladin prijedlog mirovinske reforme put u daljnju destabilizaciju mirovinskog sustava, javlja Hina.

Kazao je da vlada i predsjednica Republike žele stabilizaciju mirovinskog sustava na način da se povećaju izdvajanja za drugi mirovinski stup, a Hrvatska je, upozorio je, jedina država u Europskoj uniji koja je zadržala drugi stup. Lovrinović predlaže mirovinski sustav sa samo dva stupa i to prvi kao stup međugeneracijske solidarnosti te drugi koji bi bio dobrovoljni, što je u aktualnom sustavu treći stup.


“Svakom osiguraniku mora se omogućiti da svoja sredstva prebaci iz drugog u prvi stup, a onima koji žele uplaćivati u dobrovoljni mirovinski stup to treba omogućiti, ali za njihovo poslovanje ne bi jamčila država”, pojasnio je Lovrinović.

Izložio je i alternativno rješenje koje njegova stranka razmatra, po kojemu bi se pet posto uplate iz drugog stupa prebacilo u plaće jer, kazao je, ljudi teško žive od plaće, a mirovine su ionako niske.

Lovrinović smatra da samo odnos zaposlenih i umirovljenika od 3:1 jamči stabilnost mirovinskog sustava, no, s obzirom na to da takav omjer nije moguće postići zbog iseljavanja i nedostatka radnih mjesta, nužno je povećati stopu rasta, ali kako je ona niska možemo očekivati samo daljnju destabilizaciju mirovinskog sustava.

Istaknuo je da imovina četiri obavezna mirovinska fonda iznosi oko 92 milijarde kuna, od čega je 66 milijardi u obveznicama Republike Hrvatske, što zapravo znači da je 72 posto imovine mirovinskih fondova državni dug.

“Jedini koji zarađuju u ovom mirovinskom sustavu su društva za upravljanje mirovinskim fondovima koji su samo prošle godine na naknadama zaradili 380 milijuna kuna, dok isplata mirovina postaje sve neizvjesnija”, zaključio je Lovrinović, dodavši da su sva četiri fonda u vlasništvu stranih banaka, a čitav sustav kreiran je tako da pogoduje samo određenim financijskim ustanovama.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP