Prati nas

Vijesti

U čemu je njegova tajna? Zašto ljudi vole Zdravka Mamića?

Dijelu građana Mamić imponira, u njemu vide ‘veseljaka, domoljuba, čovjeka iz naroda koji voli popiti, pojesti, zapjevati narodnjake na svadbama’, koji rado pomaže drugima, pa čak i ako tu i tamo zgriješi

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Presuda Mamiću
Zdravko Mamić (foto: MV)

Nogometni moćnik i bivši šef Dinama Zdravko Mamić osuđen je na nepravomoćnu kaznu zatvora od 6 i pol godina. Uz to mora u državni proračun vratiti 52 milijuna kuna. Piše tako Deutsche Welle o slučaju gazde hrvatskog nogometa koji će se, najvjerojatnije, protegnuti do Vrhovnog suda.

Uz podsjećanje na bizarnosti sa suđenja, mijenjanje iskaza svjedoka Dejana Lovrena i Luke Modrića, DW konstatira kao u javnosti vladaju suprotna mišljenja o ovom bjeguncu pred hrvatskim pravosuđem.


Slučaj Zdravka Mamića, navodi se, jasno pokazuje i koliko je korupcija srasla s društvom. Naime, za velik dio građana on je predstavnik takozvane divlje, bezobzirne i koruptivne Hrvatske koja se ne libi svoje kritičare diskvalificirati na nacionalnoj razini pa za njega spomenuti ministar „ima krvna zrnca koja mrze sve što je hrvatsko, a iz očnjaka mu šiklja krv“. No postoje i građani kojima Mamić imponira, u njemu vide „veseljaka, domoljuba, čovjeka iz naroda koji voli popiti, pojesti, zapjevati narodnjake na svadbama”, koji rado pomaže drugima, pa čak i ako tu i tamo zgriješi. Isti oni koji su spremni opraštati korumpiranim političarima, spremni su zažmiriti i na „nestašluke“ nogometnih gazda, analizira DW.

„Političari mahom javnim novcem kupuju naklonost građana pa im, recimo, otmu na računima za vodu 1.000 kuna, ali im pred izbore daruju stotinjak kuna. Kod Dinama se ne može poreći da je taj novac oplođivan. Stotine milijune kuna koje je Grad Zagreb davao klubu, vješto su korištene za generiranje prihoda od transfera igrača. Dobar dio tih prihoda, pokazala je presuda, prelijevao se u privatne džepove”, pojašnjava je je za ovaj njemački medij antikorupcijski stručnjak Zorislav Antun Petrović. Za Mamića kaže da je po njegovim kontaktima s HDZ-om vidljivo da je socijalno inteligentan čovjek koji je bio svjestan da mora ulagati u odnose sa strukturama vlasti, ako želi voditi lukrativan posao i pri tome koristiti javne resurse.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP