Prati nas

Mozaik

Zašto su muškarci bolji u prostornom snalaženju?

Muškarci se doista bolje snalaze u prostoru, potvrdilo je najnovije istraživanje. No to nije radi njihovih većih sposobnosti u odnosu na žene, već je takva prednost društveno uvjetovana. Do zanimljivih podataka se došlo istraživanjem demencije pomoću jedne video igre.

Objavljeno

|

Ženski mozak
foto: Pixabay

Muškarci su doista bolji u prostornom snalaženju, pokazalo je nedavno istraživanje No unatoč tome, muškarci nemaju na što biti ponosni. Znanstvenici s University Collegea iz Londona kažu da razlike u snalaženju proizlaze iz diskriminacije i nejednakih prilika, a ne iz manjih sposobnosti žena. Nova saznanja rezultat su istraživanja testova za demenciju, no usput znanstvenici su dobili uvid u različite sposobnosti snalaženja u prostoru s obzirom na spol ali i porijeklo.

Sam eksperiment je u stvari bio video igrica, Sea Hero Quest, koju igra više od četiri milijuna ljudi diljem svijeta. To je zapravo nautička avantura u kojoj igrači tragaju za izgubljenim sjećanjima mornara, a dodirom na ekran birate hoćete li ići preko osamljenih otoka ili zaleđenog mora. Igra anonimno bilježi osjećaj igrača za smjer i sposobnost snalaženja u prostoru. Nakon analize podataka, postalo je jasno da su muškarci pokazali veću vještinu u prostornim snalaženju. No zašto je tomu tako?


Profesor Hugo Spiers kaže da bi odgovor na to pitanje trebalo potražiti u bazi podataka Svjetskog ekonomskog foruma koji proučava ravnopravnost spolova u područjima poput obrazovanja, zdravlja, zaposlenja i politike. “Mislim da različite razine snalaženja u prostoru nisu urođene. Na primjer, u zemljama u kojima je ravnopravnost muškaraca i žena najviša, razlika u prostornom snalaženju između muškaraca i žena je vrlo mala. No u društvima gdje je nejednakost među spolovima jako izražena, i razlika u snalaženju između muškaraca i žena je puno veća. To ukazuje na utjecaj okoline na kognitivne sposobnosti pojedinca”, kaže profesor Spiers.

Istraživanje je iznjedrilo još neke zanimljivosti. Danci, Finci i Norvežani pokazali su najbolje snalaženje u navigaciji morem vjerojatno zbog njihove vikinške prošlosti. Osim toga, nakon tinejdžerske faze, osjećaj za snalaženje u prostoru konstantno opada. I posebno zanimljivo je da su ljudi u bogatijim zemljama bolji u navigaciji.

Inače, popularnost video igre Sea Hero Quest pokrenula je jedno od najvećih istraživanja demencije jer kod razvoja bolesti prvi nastrada osjećaj za orijentaciju. Jedan od stručnjaka koji je radio na istraživanju, Tim Parry, kaže kako su podaci iz video igre znanstvenicima pružili dosad nezabilježen uvid u to kako sposobnost navigacije varira s obzirom na dob, mjesto života i ostale faktore. “Ovo je tek početak. Tek nam ostaje vidjeti što ćemo sve doznati nakon pomne analize svih dobivenih podataka.”

.

Show

Josipa Lisac i na plažu dolazi u senzacionalnom izdanju. Pogledajte!

Jedna od tajni senzacionalnog izgleda Josipe Lisac je čuvanje od sunca – uvijek i u svakoj prilici. Niti odlazak na plažu nije izuzetak, pa je Josipa pokazala doista neobičan outfit koji je pokrio baš svaki djelić njezine kože. No kao i uvijek, izgledaja je sjajno!

Objavljeno

|

Diva je uvijek diva – i na pozornici, i u šetnji gradom, i na plaži. Dokazuje to možda i ponajveća među našim divama, Josipa Lisac, koja je na Instagramu podijelila upravo sliku s plaže.

No i prilikom uživanja u moru, Josipa se drži svojeg striktnog režima čuvanja od sunca, pa umjesto da se razgoliti, pokrila se od glave do pete. Njezin kupaći kosti više je nalik opravi za vježbanje, no o čemu god da se radilo, Josipa ga nosi senzacionalno.


Doista, malotko tako dobro nosi svoje godine kao Josipa Lisac: već joj je 69, no to doista nitko ne bi rekao.

Tajnu njezina dobrog izgleda možemo doznati čačkajući dalje po njezinom Instagram profilu gdje možemo vidjeti da se glazbena diva gotovo pobožno čuva sunca, ali i redovito vježba. Josipa Lisac je kao i uvijek – prava inspiracija.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP