Prati nas

Show

Prijateljica Hrvatske

Otišla je La Superba – Montserrat Caballe

Karijeru su joj povremeno usporavale bolesti. 1985. godine tri je mjeseca provela u bolnici zbog tumora na mozgu. Liječena je i zbog srčanih problema 1993. godine. godine osuđena je na 6 mjeseci zatvora uvjetno zbog porezne utaje.

Objavljeno

|

Freeddie Mercury i Montserrat Caballe (screenshot: Youtube)

U 86. godini života preminula je španjolska operna diva Montserrat Caballe rođena kao Maria de Montserrat Viviana Concepción Caballé i Folch.

Prosječnom poznavatelju glazbe najpoznatija je po duetu „Barcelona“ koji je snimila s pjevačem grupe Queen Freddijem Mercuryjem. Agencija Efe javlja da je slavna sopranistica hospitalizirana prošlog mjeseca i već duže vrijeme imala je problema sa zdravljem.



Na međunarodnu scenu se strelovito probila daleke 1965. kao Lucrezia Borgia u Carnegie Hallu u New Yorku. Tada je, naime, iznenada uskočila u ulogu koja je bila namijenjena drugoj pjevačici. Taj nastup u Donizettijevoj operi publika je nagradila s 25 minuta ovacija. Nastupala je u Metropolitan Operi, San Francisco Operi, milanskoj Scali i Bečkoj državnoj operi, dok su joj partneri bili Luciano Pavarotti i Placido Domingo.

Izlazila je dva puta i na pozornicu Dubrovačkih ljetnih igara – 1988. i 1990. godine. Pjevala je u zagrebačkom Lisinskom 1997. te u pulskoj Areni 2011. godine. Za vrijeme rata u Hrvatskoj gorljivo je apelirala za prekid bombardiranja zaštićene dubrovačke gradske jezgre.

„Barcelona“ je objavljena 1987. godine, a postala je himna Olimpijskih igara 1992. godine, godinu dana nakon što je Mercury preminuo. Na ceremoniji otvaranja Igara u Barceloni, pjevala ju je s Placidom Domingom i Jose Carrerasom.

Niska rastom, Caballe je osvajala obožavatelje diljem svijeta svojom osobnošću. Zvali su je „La Superba“ (Veličanstvena). Freddie Mercury je za Caballe govorio da je “najbolji glas na svijetu”. Velika Maria Callas je govorila da Montserrat, s kojom je bila prijateljica, ima “glas poput lakog povjetarca na koži”. Kritičari su hvalili gotovo beskrajnu raznolikost njenog repertoara, neobično dramatične izvedbe i majstorske glasovne tehnike. Smatrana je, ne samo “kraljicom belkanta”, već jednom od najvećih pjevačica generacije.

Bila je iznimno ponosna na svoj izlet u pop-glazbu s Mercuryjem s kojim je bila bliska prijateljica. Bila mu je potpora i u bolesti o čemu joj se povjerio još dok su snimali “Barcelonu”. Svojedobno je u jednom intervjuu kazala da bi, “kad bi opet imala ovakav glas, odabrala isti put, a da bi da ga nema, bila medicinska sestra, možda i liječnica”. Kazala je kako ne sumnja da bi odabrala poziv u kojemu se pomaže ljudima jer je “beskorisnost smatrala najvećom pogreškom koju čovjek može odabrati u životu”.

Uz sve to, nije zanemarila ni svoje korijene. Pjevala je i tradicionalne pjesme svoje katalonske dovine te izvela niz koncerata s kćerkom, također sopranisticom, Montserrat Martí. S tenorom Bernabéom Martíjem imala je još jedno dijete, sina Bernabéa. Vjenčali su se daleke 1964. godine i brak im je potrajao do njene smrti.

Karijeru su joj povremeno usporavale bolesti. 1985. godine tri je mjeseca provela u bolnici zbog tumora na mozgu. Liječena je i zbog srčanih problema 1993. godine. Osuđena je 2015. godine na 6 mjeseci zatvora uvjetno i kaznu od 240.000 eura zbog porezne utaje. Španjolski mediji javljaju da će se pogreb održati u ponedjeljak u Barceloni.

Pokrenite video i prisjetite se jednog od najvećih crossover hitova zalaska 20. stoljeća.

Montserrat Caballe, sin Bernabé i suprug Bernabé Martí 1971. godine (foto: Wikimedia)

.

Show

Madonna (60) je ‘popeglala’ snimku s Eurosonga. Ovako je to trebalo zvučati

‘Fino uređeno. Ne može se čuti niti jedan promašeni ton. Skidam kapu’, napisao je jedan od brojnih komentatora, dok se drugi pitaju gdje su nestali originalni vokali.

Objavljeno

|

Autor

Komentatori nastupa možda najveće živuće pop-ikone Madonne na Eurosongu brojni su i mogu se podijeliti u dvije skupine. Iako Madonna nikada nije bila posebno dobra pjevačica, u prvoj su skupini slušatelji razočarani onime što je servirala na najvećoj glazbenoj pozornici.

Falšanje i nedostatak daha nije se moglo ne primijetiti iako svi znamo da pjevanje nikada nije bilo glavni adut pjevačice koja je rušila barijere. Zato su u drugoj skupini oni, a među njima smo i mi, koji opraštaju sve i  tvrde: “Bez obzira na sve, kraljica ostaje kraljica.” Jer Madonnu jednostavno ne možemo promatrati bez “minulog rada”, zar ne?



Šezdesetogodišnja zvijezda, čini se, ne može se pomiriti sa starenjem, a ni s činjenicom da su danas glazbeno tržište i sama scena bitno drugačiji od “njenih vremena”. I zato mladima njeni nastupi malo znače, a stariji su razočarani, pomalo i tužni. “Kraljica je u falšu i dok govori”, komentirala je operna pjevačica i članica žirija glazbenih televizijskih natjecanja Martina Tomčić.

Da je i sama Madonna svjesna vizualno sjajnog, ali vokalno lošeg nastupa govori i činjenica da je je na službenom Youtube kanalu objavila “popeglanu” snimku (vidi gore) koja nam, zapravo, govori kako je nastup trebao zvučati.

“Fino uređeno. Ne može se čuti niti jedan promašeni ton. Skidam kapu”, napisao je jedan od brojnih komentatora, dok se drugi pitaju gdje su nestali originalni vokali. “Ovo nije kaos koji sam gledala na televiziji”, zaključak je druge obožavateljice. “Fotošopirala si glas”, kaže treća u raspravi koja je u samo jednom danu nanizala 5.400 komentara.

Nastavi čitati