Prati nas

Mozaik

a sada iskreno

Roditelji, bake i djedovi vam ne govore ovo zbog mira u kući

Bake i djedovi su uvijek nasmijani, dobro raspoloženi, rado čuvaju svoje unuke jer ionako nemaju nekog drugog posla, zar ne? Pa – ne! Da ne šute kako bi održali mir u kući, bake i djedovi bi vam najradije rekli nešto od ovoga…

Objavljeno

|

Lažu li nam bake i djedovi?
foto: Dario Valenzuela/Unsplash

“Sve mame i tate, počujte! Mi bake i djedovi željeli bismo da znate istinu”, piše portal Scary Mommy, poznat po tome što o roditeljstvu i djeci govori iskreno i bez zadrške.

U 15 točaka donose poruke koje bi većina baka i djedova najradije uputila svojoj djeci ali često to ne učine, što se kaže, zbog mira u kući. No da im se da prilika iskreno govoriti, vjerojatno bi ovo rekli:


1. Ne želimo baš stalno čuvati vašu djecu

Da, mi jako volimo svoje unuke, možda i više nego volimo vas. Eto izgovorili smo to. Ako ne više, onda definitivno drugačije. No ipak ne želimo čuvati vašu djecu baš stalno. Mi smo svoju djecu podigli. Taj brod je otplovio. Oprostite dragi, ali sada je na vama red.

2. Ne slažemo se s vašim stilom roditeljstva

Kad nam ostavljate djecu na čuvanje – i to besplatno – ne gnjavite nas s vašim pravilima. Mi smo već odgojili jedno, dvoje, troje ili više djece i snaći ćemo se i bez vas. Baš nas briga ako vam se ne sviđa naš stil odgoja. Ni nama se ne sviđa vaš.

3. Ponekad lažemo da nas nema doma

Da, to je živa istina. Danas nam nije do čuvanja djece.

4. Vaša nam djeca sve kažu

Znamo oko čega se mama i tata svađaju. Znali smo da je na putu beba broj četiri i puno prije nego ste nam vi to rekli. I znamo što nama zamjerate.

5. Hranimo vašu djecu brzom hranom i damo im sve što požele

To već ionako znate, no to činimo zato da bi ti vaši mali huligani napokon zašutjeli. Ne zbog ljubavi.

6. Smijemo se kad vam se vaša djeca suprotstave

Tako ste se i vi nama suprotstavljali. To se zove karma.

7. Namjerno im kupujemo igračke koje vas nerviraju

Vidi prethodno objašnjenje.

8. Dozvoljavamo im da po cijeli dan igraju video igre

To činimo zato što se ne žimo igrati s njima baš cijeli dan.

9. Ponekad smo umorni

I to jako umorni. Puno smo stariji od vas i više nismo izdržljivi poput vas. Dajte nam da se odmorimo. Pustite nas na miru. Unajmite dadilju.

10. Kod nas će vaša djeca biti sigurna

Pa nismo glupi. Ne morate nam govoriti da djecu ne puštamo samu na ulicu.

11. Vaša djeca lažu

Da, vaši mali anđeli su vam lagali kad su rekli da smi im dozvolili za zapale mačku.

12. Mi pišemo njihove domaće zadaće

Oprostite, ali igrali su video igrice čitav dan pa nisu stigli.

13. Jedu čokoladu za doručak

I ručak. I večeru. Sretno prilikom uspavljivanja večeras.

14. Na licima nam je stalno lažan smješak

To je onaj lažni smješak za kojeg se nadamo da će postati pravi, no skinemo ga s lica čim preuzmete djecu.

15. Volimo tu vašu djecu sa svakim djelićem našega bića

I to je razlog zašto činimo sve ovo što činimo. Jednog dana ćete to znati. Jednog dana ćete i vi biti bake i djedovi koji će ležati u kadi punoj vruće vode s čašom vina u ruci, dok će auto biti sparkiran malo dalje tako da nitko ne zna da ste zapravo kod kuće.

.

Mozaik

Što god da pisalo, garancija vam vrijedi dvije godine!

‘Često imamo situacije da se potrošače zavarava vezano za trajanje jamstva. Kad se kaže da imaju jamstvo od samo godinu dana, to nije točno jer zakonski vrijedi rok od dvije godine za reklamaciju bilo kojeg uređaja.’

Objavljeno

|

“Taman je istekla garancija i mašina se pokvarila. Evo, pet godina i par mjeseci je prošlo otkako smo je kupili. Majstor je rekao da je crkla elektronika i da se to ne popravlja. Sad kupujemo novu. Ma dobro smo i prošli. Evo susjedu krepala nakon tri godine. U redu, njegova je još bila pod garancijom, ali ipak. Problem je to i nepotrebna komplikacija. A prije – prije si kupio mašinu i imao si je čitav život. Danas mi se čini da su stvari baš tako dizajnirane da se pokvare kad istekne garancija”, govori Branko Šimić (68) umirovljeni grafičar iz Zagreba.

Vjerujemo da su se mnogi susreli s ovakvim problemom, iako nije do kraja jasno radi li se samo o dojmu ili su današnji uređaju doista tako “programirani” da se pokvare taman kad istekne jamstvo. Bilo kako bilo, Europski parlament usvojio je Izvješće o produljenju trajanja uređaja kojim se zabranilo programirano kvarenje, ugradnja vitalnih dijelova koji se nakon kvara više ne mogu zamijeniti, a usvojen je i prijedlog o većoj dostupnost rezervnih dijelova i uvođenja minimalnog trajanja električnih aparata.


No bez obzira na akcije Europskog parlamenta, i u okviru već postojećih propisa, prava potrošača su u nekim slučajevima veća – samo što to mnogi kupci ne znaju. Da – opet se radi o malim slovima na ugovorima i jamstvenim listovima koji, barem u ovom slučaju, nezadovoljnom potrošaču idu na ruku.

Porazgovarali smo s Dunjom Maletić, pravnom savjetnicom iz područja zaštite potrošača koja nam je otkrila neke od dobro čuvanih tajni koje bi kupci morali znati.

Dunja Maletić (foto: privatni album)

“Često imamo situacije da se potrošače zavarava vezano za trajanje jamstva. Kad se kaže da imaju jamstvo od samo godinu dana, to nije točno jer zakonski vrijedi rok od dvije godine za reklamaciju bilo kojeg uređaja da se ostvari pravo na besplatni popravak ili zamjenu uređaja. Znači, to je prvo: zavarava se kupce vezano uz duljinu trajanja roka za reklamaciju”, otkriva nam Maletić.

Važno je znati i da, barem u prvo vrijeme, imate pravo birate želite li pokvareni uređaj popravljati ili uzeti novi. “Drugo je – i to potrošači trebaju znati – ako kupe uređaj i u prvih šest mjeseci dođe do kvara, oni imaju pravo predati u tih prvih šest mjeseci uređaj na servis da bi se ustanovilo postojanje kvara, ali u prvih šest mjeseci mogu birati žele li popravak ili novi uređaj. Nakon protoka tih šest mjeseci, ide se na popravak, ali unutar tih šest mjeseci kupac bira hoće li popravak ili zamjenu. Ako je popravak nemoguć, onda ide zamjena. To vrijedi općenito za sve električne uređaje koje je kupila fizička osoba. Dakle, ne ako je kupljen preko firme ili obrta već ako ga je kupila fizička osoba.”

Otpremanje uređaja na servis također je zadaća trgovca, nastavlja Maletić: “Treba naglasiti još jedan detalj kojeg potrošači često nisu svjesni. Oni ne moraju uređaj slati na servis o svom trošku, nego je trgovac kod kojeg je uređaj kupljen dužan poslati uređaj na servis i vratiti ga nazad potrošaču. Hoće li za to vrijeme potrošač dobiti zamjenski uređaj nije regulirano zakonima i propisima već to ovisi o dobroj volji trgovca. Treba naglasiti i da mnogi trgovci kažu da uređaj može biti na servisu 45 dana, no to ne propisuje ni jedan zakon već smatramo da bi razumni rok za popravak trebao biti mnogo kraći. Tako da kad netko kaže potrošaču da je rok 45 dana, ovaj mora znati da to nije tako propisano već da se radi o subjektivnom tumačenju.”

Oko nekih rokova ipak valja biti oprezan, kaže Maletić: “Kad se neki uređaj, recimo mobitel ili tablet, kupi u poslovnici, trgovac nije dužan odobriti zamjenu u roku od 14 dana ako taj uređaj nema nedostatka. To je također korisno znati. Znači, za uređaje kupljene u poslovnici ne vrijedi onaj rok od 14 dana kao kod ugovora sklopljenih na daljinu, preko telefona ili interneta.”

Za kraj, Maletić savjetuje koji je najbolji način za upućivanje prigovora: “Jedini ispravni način je pisani način. Dakle, prigovor trgovcu se uvijek mora uputiti pisanim putem – e-mailom ili regularnom poštom – kako bi postojao pisani trag o reklamaciji, ali i zbog još jedne važne stvari. Naime, na pisani prigovor je trgovac dužan odgovoriti u roku od 15 dana, dok se u razgovoru osobno u poslovnici ili preko telefonom stvari mogu unedogled odugovlačiti. Znači, prigovor uvijek treba upućivati pisanim putem.”

Ovaj prilog nastao je uz potporu Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija u okviru projekta “Nema predaje”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP