Prati nas

Vijesti

Odgovor

Ministarstvo rada: U roku 24 sata dostavit ćemo odgovor Ustavnom sudu

Još jednom ističemo da je referendum demokratsko pravo, ali Vlada je dužna kontinuirano informirati svoje građane o reformama koje provodi i što one donose. U trenutku dok se ne zna hoće li biti referenduma, legitimno je da Vlada informira građane o tome do čega bi dovela ova sindikalna inicijativa.

Objavljeno

|

Marko Pavić (screenshot: Youtube)

Primili smo zahtjev Ustavnoga suda u kojem je zatraženo od Ministarstva očitovanje o informativnoj kampanji cjelovite mirovinske reforme, stoji u priopćenju za javnost Ministarstva rada i mirovinskog sustava. U nastavku prenosimo priopćenje u cijelosti:

Na zahtjev Ustavnog suda očitovat ćemo se unutar 24 sata i stavljamo se na raspolaganje Ustavnom sudu za eventualna dodatna pitanja.   U izjavi predsjednika Ustavnog suda, gospodina Miroslava Šeparovića, koju su prenijeli mediji, predsjednik Ustavnoga suda je izjavio da je akcija sindikata legitimna, ali je legitimno i da Vlada svojim aktivnostima objašnjava do čega bi sindikalna aktivnost dovela.


U istoj izjavi predsjednik Ustavnoga suda dodao je da je prema kodeksu dobre prakse Venecijanske komisije, koja daje preporuke i savjete koji nisu obvezni, ali one djeluju snagom svog autoriteta, razvidno da Vlada ima pravo informirati građane i emitirati spotove plaćene javnim novcem. To je zbog toga, dodao je predsjednik Ustavnog suda, “što u načelu Vlada i nema druge izvore sredstava nego proračunska”. Izjavio je i da je legitimno da Vlada emitira spotove plaćene javnim novcem u ovoj situaciji kada se još prikupljaju potpisi, kada još nije jasno hoće li će se potpisi skupiti, kada se ne zna hoće li biti referenduma te je li pitanje u skladu s Ustavom.

“S druge strane radi se o političkoj utakmici, izbori su u tijeku gdje je normalno da politički akteri pokušavaju poentirati na tome i to je legitimno. To Ustavni sud uvažava”, izjavio je predsjednik Ustavnog suda. U svojim ranijim medijskim nastupima na isto je ukazivao i ministar Marko Pavić.

U jučerašnjoj izjavi za medije ministar Pavić je naglasio da je  referendum demokratsko pravo i da ga mi kao Vlada podupiremo. Ministar je naglasio da je informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi kontinuirana i provodi se od listopada 2018. godine s ciljem informiranja naših sugrađana o cjelovitoj mirovinskoj reformi.

Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava i nismo koristili vanjske agencije, a ilustracije i animaciju triju TV spotova napravio je hrvatski animator Misch. Zakup prostora u medijima napravljen je po uobičajenim uvjetima. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi.

Još jednom ističemo da je referendum demokratsko pravo, ali Vlada je dužna kontinuirano informirati svoje građane o reformama koje provodi i što one donose. U trenutku dok se ne zna hoće li biti referenduma, legitimno je da Vlada informira građane o tome do čega bi dovela ova sindikalna inicijativa.

.

Vijesti

Jeste li čuli za ljetnu usamljenost starijih osoba? Za neke vlade ona je realan problem

Ljeto za većinu ljudi predstavlja vrijeme druženja i putovanja, no za mnoge starije osobe to je razdoblje usamljenosti. Neki su usamljeni do te mjere da padaju u tzv. ljetnu depresiju.

Objavljeno

|

Dok je ljeto za većinu ljudi vrijeme za zabavu i putovanja, za starije osobe to razdoblje može biti prilično usamljeno. Zbog toga je Ministarstvo zdravstva Nizozemske pokrenulo kampanju kako bi riješilo ili barem ublažilo ovaj problem, piše Netherland Times.

Kampanja ima dva dijela. U prvom se potiče i ohrabruje starije da izađu iz svojih kuća i naprave nešto tijekom ljeta. Kako bi se to postiglo, Ministarstvo je izradilo posebne TV spotove koji se emitiraju u udarnom terminu.


Drugi dio kampanje obraća se svima koji odlaze na godišnji odmor da pišu ili telefonom zovu svoje starije rođake ili susjede koji su ostali kod kuće. Za to su također snimljeni TV spotovi, ali i izrađeni veliki plakati te pokrenute kampanje na društvenim medijima. Ministarstvo je pokrenulo i posebnu web stranicu koja nudi savjete kako se boriti s usamljenošću.

Razne udruge civilnog društva pozdravljaju inicijativu Vlade kroz koju se želi ohrabriti starije građane da se sami uhvate u koštac s usamljenošću, no upozoravaju da bi bilo jako dobro kad društveni centri i razna druga mjesta na kojima se stariji druže, ne bi zatvarali svoja vrata tijekom ljeta.

“Već godinama pokušavamo promijeniti takvo radno vrijeme. Razni društveni centri su jako važni za starije osobe, pa ako je njihova društvena okolina preko ljeta na godišnjem, moglo bi im nedostajati mjesto za druženje kao i osobe s kojima mogu provoditi vrijeme. Mnoge starije osobe padaju u tzv. ‘ljetnu depresiju’ radi čega manje izlaze i druže se“, kaže Peter Winkens iz organizacije NOS.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP