Prati nas

Vijesti

Javni novac

Ustavni sud odlučuje o Pavićevoj kampanji protiv referenduma

Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje, odgovara ministar Pavić.

Objavljeno

|

Marko Pavić (screenshot: SBTV/Youtube)

Na redovnoj sjednici Ustavni sud danas odlučuje hoće li tražiti očitovanje Ministarstva rada zbog kampanje oko mirovinske reforme. Predsjednik Ustavnog suda, Miroslav Šeparović, za N1 je u petak rekao da će predložiti da se traži očitovanje.

Podsjetimo, saborski zastupnik SDP-a Peđa Grbin u petak je izvijestio da se dopisom obratio Ustavnom sudu, jer smatra da Vlada RH javnim novcem financira protureferendumsku kampanju, a vezano za sindikalnu inicijativu “67 je previše”.


“Informativna kampanja o cjelovitoj mirovinskoj reformi u potpunosti je transparentna. Kreativni sadržaj sva tri spota i web stranicu osmislio je tim Ministarstva rada i mirovinskoga sustava, a ilustracije i animaciju hrvatski animator Misch. Procjenjujemo da će troškovi animacije i medijskog zakupa trećeg TV spota biti otprilike milijun kuna. Za prethodnu fazu kampanje sindikatima i ostaloj zainteresiranoj javnosti poslali smo svu dokumentaciju i račune te ćemo isto napraviti i nakon ove faze kampanje. To je transparentan način na koji Vlada informira svoje građane o mirovinskoj reformi”, odgovor je ministra rada i mirovinskog sustava Marka Pavića.

Istovremeno su predsjednici sindikalnih središnjica NHS-a, SSSH i Matice hrvatskih sindikata najavili konferenciju za medije o temi: “Dva milijuna ‘Pavićevih’ kuna”. O tome kako ministar rada i mirovinskog sustava troši novac poreznih obveznika da bi “informirao građane o cjelovitoj mirovinskoj reformi”. Na konferenciji će govoriti sindikalni čelnici Krešimir Sever, Vilim Ribić i Mladen Novosel.

.

Vijesti

Jeste li čuli za ljetnu usamljenost starijih osoba? Za neke vlade ona je realan problem

Ljeto za većinu ljudi predstavlja vrijeme druženja i putovanja, no za mnoge starije osobe to je razdoblje usamljenosti. Neki su usamljeni do te mjere da padaju u tzv. ljetnu depresiju.

Objavljeno

|

Dok je ljeto za većinu ljudi vrijeme za zabavu i putovanja, za starije osobe to razdoblje može biti prilično usamljeno. Zbog toga je Ministarstvo zdravstva Nizozemske pokrenulo kampanju kako bi riješilo ili barem ublažilo ovaj problem, piše Netherland Times.

Kampanja ima dva dijela. U prvom se potiče i ohrabruje starije da izađu iz svojih kuća i naprave nešto tijekom ljeta. Kako bi se to postiglo, Ministarstvo je izradilo posebne TV spotove koji se emitiraju u udarnom terminu.


Drugi dio kampanje obraća se svima koji odlaze na godišnji odmor da pišu ili telefonom zovu svoje starije rođake ili susjede koji su ostali kod kuće. Za to su također snimljeni TV spotovi, ali i izrađeni veliki plakati te pokrenute kampanje na društvenim medijima. Ministarstvo je pokrenulo i posebnu web stranicu koja nudi savjete kako se boriti s usamljenošću.

Razne udruge civilnog društva pozdravljaju inicijativu Vlade kroz koju se želi ohrabriti starije građane da se sami uhvate u koštac s usamljenošću, no upozoravaju da bi bilo jako dobro kad društveni centri i razna druga mjesta na kojima se stariji druže, ne bi zatvarali svoja vrata tijekom ljeta.

“Već godinama pokušavamo promijeniti takvo radno vrijeme. Razni društveni centri su jako važni za starije osobe, pa ako je njihova društvena okolina preko ljeta na godišnjem, moglo bi im nedostajati mjesto za druženje kao i osobe s kojima mogu provoditi vrijeme. Mnoge starije osobe padaju u tzv. ‘ljetnu depresiju’ radi čega manje izlaze i druže se“, kaže Peter Winkens iz organizacije NOS.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP