Prati nas

Vijesti

Kvalitetne politike, a ne poskupljenja!

Protiv poskupljenja sokova, cigareta i alkohola do sada je prikupljeno 15.000 potpisa

Prihod od poreza na šećer nije namjenski i ne ide direktno u zdravstveni sustav, već služi za krpanje nabujalog državnog proračuna koji i dalje raste brže od rasta gospodarstva.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Andrej Plenković (screenshot: Andrej Plenković, MEP/Youtube)

Udruga poreznih obveznika Lipa objavila je da je u prvih dana internetska peticija protiv uvođenja poreza na šećer u bezalkoholnim pićima i podizanja trošarina na cigarete i alkohol prikupila 15.000 potpisa.

Podsjetimo, krajem srpnja premijer Andrej Plenković (HDZ) je izjavio: “Doći će do promjene oporezivanja bezalkoholnih pića po udjelu dodanog šećera.” Objasnio je da se radi o mjeri za borbu protiv pretilosti koja je posebno proširena među mladima. “Revidirat ćemo i trošarine na duhanske proizvode i alkoholna pića”, dodao je premijer. Udruga Lipa premijera poziva da umjesto uvođenja novih poreza počne rezati proračunske rashode.


Pet je razloga zašto smo protiv novog poreza na šećer u bezalkoholnim pićima i dodatnog podizanja trošarina na duhanske i alkoholne proizvode, piše Lipa pa navodi:

1. Porezno preopterećenje

Republika Hrvatska je porezno preopterećena i nema prostora za uvođenje novih i podizanje postojećih poreza.

2. Nema dokaza da uvođenje poreza na slatko smanjuje pretilost.

Razvijene zemlje poput Danske i Novog Zelanda odustale su od primjene takvog poreza.

3. Udar na siromašne

Novi porezni udar najviše će pogoditi siromašniji sloj populacije koji se hrani manje kvalitetnom, jeftinijom hranom.

4. Vlada nesposobnost prebacuje na građane

Uvođenje poreza na šećer rezultat je nemoći (ili neznanja) Vlade da se uhvati u koštac sa stvarnim i ozbiljnim problemima u sustavu zdravstva pa teret vlastite neefikasnosti i neprovođenja reformi prebacuje na porezne obveznike.

5. Kamo bi išao taj novac?

Prihod od poreza na šećer nije namjenski i ne ide direktno u zdravstveni sustav, već služi za krpanje nabujalog državnog proračuna koji i dalje raste brže od rasta gospodarstva.

Peticija se može potpisati na stranicama Udruge Lipa.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP