Prati nas

Vijesti

Prilika

Prilika za dodatnu zaradu. Država će zaposliti 10.000 ljudi na popisu stanovništva

Popis stanovništva u Hrvatskoj koji će se provesti od 1. travnja do 7. svibnja 2021. bit će prvi koji će se provoditi i samopopisivanjem kroz elektronički sustav e-Građani, a popisivače će posjetiti one koji se ne popišu sami.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: mv

Damir Plesac iz Državnog zavoda za statistiku, u programu N1 televizije, pojasnio je kako će se provoditi popis stanovištva iduće godine, koje su novine i kako postati popisivač.

“Bit će angažirano oko 8.000 popisivača, 1.250 kontrolora, 200 instruktora i 45 koordinatora. Angažirat ćemo i članove županijskih popisnih povjerenstava, članove ispostave povjerenstava i članove popisnih centara. Računamo da ćemo na terenu, izravno ili neizravno, angažirati 10.000 ljudi”, kazao je i dodao: “Procjenjujemo da će popisivač moći prosječno zaraditi između 5 i 6 tisuća kuna. Što više osoba popiše, to će i više zaraditi.”


Kako je Plesac objasnio, DSZ će najvjerojatnije u veljači iduće godine objaviti oglas kojim će tražiti popisivače: “Osoba mora biti punoljetna, minimalno mora imati završenu srednju školu, mora poznavati osnove rada na računalu. Kada ispuni kriterije, mora odslušati instrukcije i položiti test za popisivača.”

Popis stanovništva u Hrvatskoj koji će se provesti od 1. travnja do 7. svibnja 2021. bit će prvi koji će se provoditi i samopopisivanjem kroz elektronički sustav e-Građani, a popisivače će posjetiti one koji se ne popišu sami.  

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP