Prati nas

Vijesti

Nove spoznaje

Koronavirus je u Europu, čini se, došao puno ranije nego što mislimo

Ovi podaci bacaju sasma novo svjetlo na širenje epidemije Europom, budući da je Francuska prva tri službena slučaja zaraze zabilježila tek 24. siječnja, a oni su ujedno i prvi europski slučajevi.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: foto: Pete Linforth/Pixabay/Pedro Lastra/Unsplash

Pacijent kojem je nedaleko Pariza 27. prosinca 2019. godine dijagnosticirana upala pluća, zapravo je imao koronavirus. Tako je izvijestio njegov liječnik Yves Cohen, a pokazuju to i provedena testiranja.

Pacijent (43) se u međuvremenu potpuno oporavio i ne zna se pouzdano gdje je mogao “pobrati” virus, budući da nije boravio u tada poznatim žarištima epidemije. Ovo pak dokazuje da je virus mogao u Francusku doći čak mjesec dana prije nego što su ga zdravstvene vlasti bile svjesne.


Cohen je medijima objasnio da je njegov pacijent imao sve glavne simptome koji su znaci raspoznavanja COVID-19; od suhog kašlja preko vrućice do teškoća s disanjem. U bolnicu je primljen 27. prosinca, četiri dana prije nego je Svjetska zdravstvena organizacija dobila službenu informaciju o nepoznatoj bolesti koja se pojavila u kineskom Wuhanu.

Uz to, poznato je da je jedno od djece francuskog pacijenta također razvilo bolest, no supruga je ostala pošteđena, iako se (za sada) ne zna je li bila asimptomatski pacijent. Ako jest, upravo bi ona mogla biti “karika koja nedostaje”. Naime, radila je u supermarketu nedaleko glavnog pariškog aerodroma pa je mogla doći u kontakt s putnicima koji su došli izravno s leta iz Kine.

Ovi podaci bacaju sasma novo svjetlo na širenje epidemije Europom, budući da je Francuska prva tri službena slučaja zaraze zabilježila tek 24. siječnja, a oni su ujedno i prvi službeni europski slučajevi. Do danas je u toj zemlji registrirano gotovo 170 tisuća infekcija, a broj umrlih premašio je 25 tisuća.

Znanstvenici sada pokušavaju odgonetnuti je li ovoj crnoj brojci razlog to što virus nije detektiran u samom početku širenja državom. Također moguća vremenska crta stavlja novi teret na Peking koji se već tjednima brani od optužbi da je namjerno prikrivao informacije o opakoj epidemiji.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP