Prati nas

Show

Tajna vitkosti

Lepa Brena (59) otkrila dijetu za savršenu figuru: ‘Nikad više kao trafostanica!’

‘Jedan konobar u hotelu u kojem smo pjevali je rekao da je očekivao pjevačicu, a ne trafostanicu. To me povrijedilo. Tad sam čvrsto odlučila da nikada neću imati više do dvije kile viška.’

Objavljeno

screenshot. Lepa Brena/Youtube

Čak i ako nikada niste slušali takvu vrstu glazbe, čak i ako na prve taktove njezinih pjesama ne počnete radosno poskakivati, morate priznati da je Lepa Brena zvijezda čiji sjaj ne blijedi već nekoliko desetljeća.

Brena, ili Fahreta Jahić (59) kako joj je pravo ime, prva je prava velika zvijezda s ovih prostora. No ona to nije postala slučajno. Nisu u pitanju niti samo pjesme, niti samo izgled – Brena je kompletan proizvod. U nedavnom je intervjuu otkrila neke osobine svojeg karaktera koje su joj omogućile da postane ono što jest.

U razgovoru za Blic ispričala je kako joj je zbog bezobraznog komentara konobara u jednom hotelu u kojem je nastupala, pukao film zbog čega je čvrsto odlučila dovesti svoje tijelo do savršenstva.

“Kada sam se počela baviti ovim poslom, odlučila sam reducirati svoju kilažu. Pjevali smo u jednom hotelu gdje je bio jedan konobar kome su rekli da će doći Brena, tad još nisam bila Lepa Brena, i čula sam njegov komentar – Ja sam očekivao da će doći pjevačica, a došla trafostanica!”

“Mene je to, naravno, pecnulo, onako ozbiljno. Malo i podstaklo. Malo me i povrijedilo. Međutim, kad sam se tu večer spremila za pjevanje, moj outfit je bio potpuno drugačiji. Taj isti konobar mi je rekao ‘Dobro večer’. Ja sam ga samo mrko pogledala i rekla mu: ‘Otkad vi pozdravljate trafostanice, izvinite?’ I nikad više s njim nisam progovorila niti riječ”, ispričala je pjevačica.

“Kad sam skinula već 10, 12, 13 kila, onda sam odlučila da to svoje tijelo zaista dovedem do savršenstva. Ujutro sam jela jedno do dva jajeta, gledala sam da to budu organska jaja. Za ručak, to je obično bila neka vrlo posna juha bez masnoće, bez ikakvih rezanaca, zapravo voda u kojoj bi se blanširalo povrće.  Samo blanširalo – ne skuhalo do besvijesti pa da ne dobijete ni jedan vitamin iz čitave priče. I tu je još obavezno bilo neko meso na grilu ili kuhano jer takvo se puno lakše probavlja”, nastavila je Brena.

“Moram reći da je jako važno da posljednji obrok u danu ne bude nakon šest ili sedam navečer i da to isto bude nešto lagano, može isto jaja, komad piletine ili ribe i salata”, odala je Brena tajnu svoje prehrane.

No daleko od toga da je tako nešto lako postići.

„Na neki način živimo malo kampanjski, zato što kad mi radimo koncerte, ne možemo napraviti pauzu od desetak minuta kao kad radite neki drugi posao. Ja sam tada smršavila za šest mjeseci s 84 na 67 kilograma. Bila sam oduševljena sobom. Bio je to jedan podstrek, jedna divna energija… I tada sam sebi rekla da si više nikada neću dozvoliti da imam više od dva kilograma viška. Treba biti iskren prema sebi i stati pred ogledalo bez odjeće, priznati sebi jer vi trebate biti lijepi sebi samima. To je suština. Znači, jedite hranu od koje se nećete udebljati, razgovarajte sa stručnjacima. Svi moraju shvatiti da se veliki rezultati postižu samo velikim radom i velikim odricanjima koja su dogotrajna. Vjerujte u sebe!“ poručuje Brena.

Kad smo već kod ranije spomenutih stručnjaka, Brenine prehrambene navike prokomentirala je nutricionistica Jovana Srejić Ferluga.

“Ako imate godina kao Brena, majka ste, možda ste čak i visoki kao Brena, a želite smršaviti, onda slobodno možete isprobati Breninu dijetu. No tu dijetu mogu držati i djevojke u dvadesetim godinama, jer je upravo tada Brena i počela s ovakvim režimom prehrane i napravila drastičan gubitak kilograma. Brenina dijeta je primjer proteinske prehrane i ona je dobra jer je prilično jednostavna i daje vam veliku fleksibilnost. Dakle, važno je da za sva tri obroka imate jedan izvor proteina”, kaže Srejić Ferluga.

Evo kako izgleda petodnevni jelovnik Lepe Brene.

Prvi dan

Doručak: kajgana sa paprikom i gljivama

Potrebno je: 2 jaja, ½ šalice gljiva, ½ šalice paprike, 20 g naribanog sira, 1,5 jušne žlice maslinovog ulja, 50 g svježeg sira, sol i papa po ukusu.

Priprema: staviti sastojke u posudu, dobro promiješati, ugrijati maslinovo ulje u tavi i staviti sastojke. Lagano pržiti.

Ručak: tanjur variva od povrća, 200 g mesa s grila, svježa salata od povrća po izboru.

Večera: tuna salata sa sezamom.

Potrebno je: 2 šalice kupusa, mladi luk, 10 rotkvica, ½ konzerve tunjevine. Dresing: 1 žlica ulja, 1 žlica octa/limunovog soka, 1 žlica pečenog sezama, 1 šalica jogurta.

PriPrema: isjeckajte sastojke i dobro promješajte. Prelijte dresingom.

Drugi dan

Doručak: salata i 2 kuhana jajeta

Za salatu je potrebno: 1 šalica kupusa, ½ šalice mrkve, ½ šalice cikle, 1 jušna žlica ulja.

Priprema salate: nakon što promiješate sastojke, prelijte ih uljem.

Ručak: tanjur variva od povrća, 200 g ribe s grila, svježa salata od povrća, po izboru.

Večera: salata

Potrebno je: 1 mrkva, 1 krastavac, 1 šalica crvenog kupusa, ½ poriluka, 1 šalica zelene salate, rukole, mladog špinata, 1,5 žlica ulja, ½ žlica limunovog soka, 150 g piletine s grila/ konzerva tunjevine, šalica jogurta.

Priprema: nakon što sastojke narežete do željene debljine, izmiksajte ih i uživajte u zdravom zalogaju.

Treći dan

Doručak: omlet sa brokulom i sirom.

Potrebno je: 2 jaja, ¾ šalica (70 g) brokule, 2 jušne žlice naribanog sira, 1 žličica maslinovog ulja, sol, papar, 1 šalica jogurta.

Priprema: propržite komadiće brokule, pa dodajte razmućena začinjena jaja. Lagano pržite i dodajte ostale sastojke.

Ručak: tanjur variva od povrća, 150 g bifteka s grila, svježa salata od povrća.

Večera: mediteranska salata od tunjevine.

Potrebno je: ¼ zelene salate, 100 g rajčice, ¼ crvenog luka, ½ krastavca, ½ zelene paprike, 20 g feta sira, 20 g maslina, ½ žlice origana, ½ konzerve tunjevine u maslinovom ulju, 15 ml octa/limunovog soka, ½ jušne žlice ulja, 200 ml jogurta.

Priprema: promiješati tunjevinu, zelenu salatu, rajčicu, crveni luk, krastavac i papriku. Dodati sir i masline i jogurt. Dodatno promiješati, staviti sir, masline i preliti octom ili limunovim sokom.

Četvrti dan

Doručak: omlet i salata.

Potrebno je: 2 jaja, 100 g povrća, 1 žlica ulja, 1 šalica jogurta/kefira, 1,5 šalica narezane zelene salate, ½ jušna žlica ulja, limunov sok.

Priprema: umutiti jaja, dodati povrće, ulje, zelenu salatu i jogurt/kefir. Začiniti sa ½ jušne žlice ulja i limunovim sokom.

Ručak: tanjur variva od povrća, 200 g bijelog mesa s grila, svježa salata od povrća.

Večera: Cezar salata

Potrebno je: 2 šalice narezane zelene salata, ½ šalice naribane mrkve, ½ šalice naribane cikle, tunjevina (½ konzerve od 160 g), 30 g feta sira, 1 žličica maslinovog ulja, limun umesto octa, sol, šalica jogurta.

Priprema: dodati u posudu sastojak po sastojak. Začiniti uljem i limunom.

Peti dan

Doručak: mafini sa paprikom, gljivama i jajima.

Potrebno je: 2 jaja, ½ šalice gljiva, ¼ šalice crvenog kupusa, 20 g naribanog sira, 1 jušna žlica jogurta, 1,5 jušna žlica maslinovog ulja, sol, papar po ukusu, 50 g svježeg sira.

Priprema: zagrijati pećnicu na 180°C pa premazati kalup za pečenje mafina s ½ žlice maslinovog ulja. Prodinstati sitno sjeckano povrće na ½ žlice maslinovog ulja na srednjoj temperaturi dok ne omekša, začiniti soli i paprom. U posebnoj posudi umutiti jaja, jogurt, sol i papar. Napuniti kalup tako da se svaka pregrada prvo popuni povrćem do pola, pa prelijte mješavinom s jajima. Na kraju dodati izriban sir i peći 20 minuta ili dok mafini ne dobiju zlatnosmeđu boju.

Ručak: tanjur variva od povrća, 200 g ribe s grila, svježa salata od povrća.

Večera: vitaminska salata sa kockicama mesa.

Potrebno je: 1 šalica izribanog zelenog kupusa, 1 šalica izribanog crvenog kupusa, ½ šalica izribane mrkve, ½ šalica izribane cikle, ½ šalica izribane jabuke, 1 žlica maslinovog ulja, limunov sok umesto octa, sol, 100 g pilećeg bijelog mesa s grila.

Priprema: staviti meso u posudu, dodati povrće i izribanu jabuku. Promiješati. Uliti ulje i limunov sok. Začiniti.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.