traje organizirani bojkot kupovine u trgovačkom lancu Konzum, a nakon što su potrošači prije toga bojkotirali Lidl, Eurospin i DM. No čini se da odaziv iz tjedna u tjedan jenjava. Dio potrošača podlegao je marketinškim potezima posljednjih dana, rekao je organizator bojkota s platforme “Halo, inspektore!” Josip Kelemen za Hrvatski radio.
“Doživjeli smo izuzetno agresivnu marketinšku kampanju. Potrošači su pozivani na sve moguće popuste, akcije, čak i jednodnevne akcije. Bili su to dani kada su ljudi dobili mirovine, plaće i ljudi su jednostavno prihvatili taj poziv”, analizira Kelemen.
“Dio tih koji su poziv prihvatili ispričavao se nama. Objašnjavali su da su morali otići, posebno umirovljenici, koji su rekli da ima mnogo znači uštedjeti 10-20 eura jer da im je to preživljavanje još dva-tri dana. To zapravo govori o hrvatskoj slici danas, gdje građani, potrošači, doslovno preživljavaju s četiri-pet eura. To je ono što je najstrašnije”, rekao je za javni radio.
Što se tiče samog bojkota proteklih 16 dana, vidljivo je, dodao je, da se ipak nešto pomaknulo na bolje. “Čuo se glas potrošača. Oni su izrazili svoje nezadovoljstvo visokim, enormnim cijenama. Potrošači su dali glas za pokretanje tijela državne vlasti koja je jednostavno spavala.”
“Više od 108 milijuna eura, koliko je zapravo smanjena potrošnja, govori da je ipak poslana snažna poruka i da su potrošači poslali, ja bih rekao, jednu i gromoglasnu poruku svima onima koji trebaju odlučivati. Međutim, ono što je isto zanimljivo to je da su svi zakazali, struka i politika, instituti, analitičari, svi”, rekao je.
“Problem je u tome što danas svi govore, svi pametuju. Međutim, prošle su gotovo dvije godine kako mi upozoravamo na snažan rast cijena, na inflaciju i stalno pozivamo tijela javne vlasti da se aktiviraju. Trebalo se sve ovo dogoditi da netko počne konačno nešto poduzimati. I još uvijek nismo zadovoljni, naravno, kao potrošači”, naglasio je Kelemen.