Trgovački lanac Kaufland u Hrvatskoj je započeo s objavom reklama na tagalogu, jeziku kojim govori većina Filipinaca. Promidžbene poruke postavljene na tramvajskim stajalištima u Zagrebu namijenjene su brojnim stranim radnicima s Filipina koji posljednjih godina sve češće dolaze raditi u Hrvatsku, javlja portal za usporedbu cijena i informiranje potrošača Koliko.HR.
Reklama se sastoji od fotografije proizvoda bliskih filipinskoj kuhinji, a koji se mogu naći na Kauflandovim policama. Jedna od poruka na tagalogu glasi: Abot kamay mo na ang tahanan mo, lagah ng lasang kinasasabikan mo, presyong abot-kaya. U prijevodu to znači: “Nadohvat ruke ti je tvoj dom, okus koji si priželjkivao, po cijeni koju si možeš priuštiti.”
Reklame su snimili brojni Zagrepčani i podijelili ih na društvenim mrežama, ističući ih kao lijep primjer uključivosti i prilagodbe tržišta raznolikoj populaciji radnika. S obzirom da sve više stranaca doprinosi hrvatskom gospodarstvu, ovakvi primjeri komunikacije na materinskom jeziku zaslužuju pohvalu.
“Prije dvije godine je bilo svega 200 Filipinaca u Hrvatskoj. Danas je deset tisuća i svi oni kucaju na vrata. Dolaze s dobrim kvalifikacijama jer su radili u vrhunskim svjetskim hotelima i poslodavci ih cijene”, rekao je lani Davor Štern, počasni generalni konzul Filipina. Procjenjuje se da u ovom trenutku u Hrvatskoj radi više od 12.000 radnika porijeklom iz Filipina.