Automehaničari su stručnjaci koji znaju što rade i uglavnom vam žele pomoći kako bi vaše vozilo bilo što sigurnije i što lakše za održavanje. No, postoje stvari koje im mogu pokvariti dan. Ne zato što su nervozni, već zato što ih često čuju od klijenata koji misle da znaju bolje.
Internet je svima otvorio put do bezbrojnih tutorijala, foruma i YouTube kanala pa mnogi vjeruju da su, ako ne profesionalci, onda mehaničari amateri. Ali, ako niste spremni promijeniti karijeru i odijevati radni kombinezon svakog jutra, najbolje je prepustiti stvar profesionalcima. U nastavku pročitajte kojih pet rečenica vaš automehaničar ne želi čuti.
1. Kupila sam sve dijelove sama.
Na internetu doista možete pronaći gotovo sve; od diskova kočnica do filtera za ulje. No, to ne znači da ćete dobiti ono što vašem automobilu stvarno treba. Jeftine zamjene često su loše kvalitete, a ponekad i neodgovarajuće.
Mehaničari zato nerado ugrađuju takve dijelove jer ne žele riskirati vlastitu reputaciju i vašu sigurnost. Ako baš inzistirate na svojim dijelovima, barem se prije toga posavjetujte s osobom koja će ih morati ugraditi.
2. Vidio sam kako se to radi na YouTubeu.
Usporediti YouTube tutorijal s godinama automehaničarskog iskustva isto je kao usporediti pretraživanje simptoma na internetu s posjetom liječniku specijalistu. Možete nešto naučiti, ali ne možete time zamijeniti struku. Mehaničari često popravljaju automobile na kojima su vlasnici “probali sami popraviti sitnicu” pa su tako napravili napravili trostruko veću štetu. Ako već volite učiti, odlično. Ali pravom majstoru prepustite alat.
3. Taj dio je u dućanu puno jeftiniji, zašto vi toliko naplaćujete?
Cijena dijela koji vidite u oglasu ne uključuje stručnost, alat, vrijeme, garanciju i odgovornost. Automehaničar ne naplaćuje samo vijak, nego i sigurnost da će automobil nakon toga voziti ispravno. Osim toga, njihovi dobavljači nude provjerene i originalne dijelove, što znači da vam mehaničar zapravo štedi novac i živce na duge staze.
4. Ne treba to popravljati, ionako rijetko vozim.
Čak i ako automobil većinu vremena miruje, njegovi dijelovi stare, gume gube tlak, ulje oksidira, a akumulator se prazni. Kad takav automobil napokon krenete voziti, problemi iskaču jedan za drugim. Redovito održavanje nije luksuz nego nužnost, a automobil koji stoji često se brže raspada od onog koji svakodnevno vozi.
5. Ostat ću ovdje ako vam zatreba pomoć.
Zamislite da vam netko stoji nad glavom dok radite i svakih deset sekundi postavlja pitanje koje vas dekoncentrira. E, tako se osjeća automehaničar kad mušterija odluči “malo pričekati i pomoći”. Stručnjaci bolje rade kad im se vjeruje i kad ih se pusti da odrade svoj posao u miru.