Prati nas

Aktivno starenje

Pokrenuli su posao u zreloj dobi i – uspjeli!

S koliko smo godine prestari da započnemo novi posao? Primjeri koje donosimo pokazuju da nikad nije kasno. Štoviše, starijim poduzetnicima životno iskustvo može biti velika prednost.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Kako pokrenuti vlastiti posao?
foto: BigStock

S obzirom na to kako mediji opisuju nove uspješne tvrtke, moglo bi se zaključiti kako su osnivači svih njih tinejdžeri ili osobe u ranim dvadesetima. Novine su prepune priča o mladim multimilijunašima i poduzetnicima-tinejdžerima, no to je samo dio priče. Naime, ima mnogo poduzetnika koji su do svojih velikih ideja došli kasnije u životu i osnovali kompanije značajne svim generacijama.

Portal Entrepreneur donosi 6 priča koje dokazuju da je uspjeh moguć u svakoj dobi:


1. Leo Goodwin, GEICO

GEICO ili Government Employee’s Insurance Company, je moćna tvrtka koja se bavi ponajviše osiguravanjem vozila i čija je maskota, simpatični zeleni gušter, poznata diljem svijeta. GEICO je osnovao Leo Goodwin koji je 30-ih godina prošlog stoljeća radio kao računovođa u San Antoniu u Teksasu. Jednoga je dana uvidio da osiguravajuće kuće trebaju promjenu. Zašto se kompanije ne obraćaju svojim mušterijama izravno, već uvijek idu preko brokera, trošeći na taj način više novca nego je potrebno?

I tako je 1936. godine, kad je već bio napunio 50, Leo Goodwin osnovao GEICKO u Washingtonu. Za razliku od mnogih drugih poslovnih ljudi, Goodwin je oduvijek blisko surađivao sa svojom suprugom Lillian i njih su dvoje zapravo zajedno vodili kompaniju. Do kraja godine, GEICO je imao 12 zaposlenih i 3.700 ugovorenih polica. Danas GEICO zapošljava 27.000 ljudi i ima preko 14 milijuna ugovorenih polica.

2. Harland David Sanders, Kentucky Fried Chicken

Pukovnik Sanders nije svoj životni i poslovni put započeo onako uspješno kako svi misle. U ranoj je dobi ostao bez oca, mnogo se svađao s očuhom i puno je puta dobio otkaz u firmama u kojima je radio. Jednom je čak dobi o otkaz i kad se kao odvjetnik usred sudnice posvađao s vlastitim klijentom. No, bio je tip osobe koja nikad ne odustaje, što ga je u konačnici i dovelo do uspjeha.

Dok je radio u autoservisu u Corbinu (Kentucky), stekao je priličnu popularnost zahvaljujući svojim ukusnim jelima od piletine. Nakon što je autoservis uništen u požaru, Sanders je na istoj lokaciji izgrdaio motel i restoran sa 140 mjesta. Godine 1952., kad su mu bile 62 godine, Sanders je smislio ime ‘Kentucy Fried Chicken’. Danas, popularni KFC ima više od 18.800 restorana u više od 118 zemalja.

3. Robert Noyce, Intel

Nakon doktorata iz fizike na prestižnom MIT-u (Massachusetts Institute of Technology), Rober Noyce počeo je raditi kao inženjer u tvrtci Beckman Instruments. Godine 1957., on i još sedam kolega napustili su Beckman i osnovali Fairchild Semiconductor Corporation. Iako je tvrtka bila prilično uspješna, Noyce ponovno odlazi, ovaj put s kolegom Gordonom Mooreom, i osniva danas globalno poznati Intel.  Noyceu je u to vrijeme bila 41 godina.

Bio je poznat kao vizionar i zaposlenike je tretirao kao obitelj. Odbio je mnoge privilegije koje inače imaju direktori tvrtke i održao kompaniju manje strukturiranom ali zato vrlo opuštenom. Dok je bio u Intelu, nadgledao je proces stvaranja mikroprocesora, inovacije koja je označila revoluciju u kompjuterskoj tehnologiji i udarila temelje napravama koje i danas svakodnevno koristimo.

4. Reid Hoffman, LinkedIn

Za pretpostaviti je da je kompaniju poput LinkedIn-a, jedne od najvažnijih društvenih mreža današnjice, osnovao neki tinejdžer, zar ne? Odgovor je: ne! Reid Hoffman mučio se da pronađe svoje pravo zanimanje nakon što je diplomirao na Stanfordu. Odlučio je zaposliti se, ali istovremeno raditi na strategiji za vlastitu kompaniju te prikupljati potrebna znanja prije nego se upusti u poduzetništvo.

Kad je tek počeo, osnovao je mrežu za povezivanje imena Socialnet, vjerujući da će mu sjajni algoritam za spajanje donijeti uspjeh. Pokušao je reklamirati svoju novu trvtku u novinama i časopisima, no nikako nije uspijevao naći sljedbenike. Na kraju je sve napustio i pridružio se ekipi okupljenoj oko PayPala (sistem za online plaćanje), da bi ponovo otišao 2002. godine i osnovao LinkedIn. Hoffmanu su bile 43 godine kad je tvrtka prezentirana javnosti.

5. Wally Blume, Denali Flavors

Ako vam se od pomisli na sladoled s okusom rajčice okreće želudac, niste jedini. Wally Blume imao je uspješnu 20-godišnju karijeru, no znao je da se mora nešto učiniti sa svojim životom kad mu je šef predstavio ludu ideju sa sladoledom od paradajza. 1995., u svojim pedesetima, Blume je osnovao svoju kompaniju koja se bavila sladoledima i nazvao je Denale Flavors.

Danas, njegova trvtka donosi profit od 80 milijuna dolara godišnje, a sladoled se proizvodi u 40 različitih okusa. Blume je još uvijek aktivan i radi iako mu je 70 godina.

6. Carol Gardner, Zelda Wisdom

Kad imate 52 godine, razvedeni ste, bez prebijene pare i depresivni, posljednje na što biste pomislili jest osnovati tvrtku. No, promislite ponovno, jer upravo to bi mogla biti prava stvar.

Nakon što je po preporuci svog psihoterapeuta nabavila psa, Carol Gardner pobijedila je na lokalnom natjecanju za božićnu čestitku sa slikom svoga psa i duhovitom porukom. Pobjeda je Carol inspirirala da pokrene posao s čestitkama i tvrtku nazvala imenom svog psa: Zelda. 2010. godine vrijednost tvrtke Zelda Wisdom je procijenjena na 50 milijuna dolara, što pokazuje da doista nikad ne možete unaprijed znati odakle će vam doći sljedeća odlična ideja.

Voditi posao nije lako. Potrebno je puno rada i discipline da bi se došlo do uspjeha. Zato i ne treba čuditi da upravo stariji i iskusniji brže i češće dođu do cilja. Ne dajte obeshrabriti! Uspjeh može doći u svakoj dobi.

.

Aktivno starenje

Tito (79) je postao prava kulinarska senzacija na Youtubeu

Prije korone, radio je u jednoj trgovini mješovitom, no zbog epidemije bio je prisiljen napustiti posao. Umjesto da se samosažalijeva, pokrenuo je kulinarski show na Youtube i postao prava zvijezda.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Nakon što je izgubio posao zbog koronavirusa, Carlos “Tito Charly” Elizondo pokrenuo je svoj vlastiti kulinarski show i postao prava Youtube senzacija – i to sve u dobi od 79 godina.

Tijekom karantene većina nas se bacila na kuhanje i pečenje, no tek su rijetki iz tog ukusnog hobija uspjeli izvući i nešto više – osim prekomjernih kilograma. No Tito Charly izvještio se u pripremanju mnogi delicija, uglavnom tradicionalne meksičke kuhinje, i svoje umijeće pokazao je na svojem Youtube kanalu.


Prije korone, radio je na pola radnog vremena u jednoj trgovini mješovitom robom u Monterreyu u Meksiku, no zbog epidemije je bio prisiljen napustiti posao. Umjesto da se samosažalijeva, zamolio je kći i unuka za pomoć oko tehničkih pojedinosti pa je počeo snimati svoje kuhanje. Ljudima su se svidjele video snimke ovog simpatičnog gospodina i broj pratitelja na njegovom Youtube kanalu ubrzo je narastao na nevjerojatnih 400 tisuća.

Novu epizodu svoje kulinarske emisije Tito objavljuje svake nedjelje, a iako je u originalu na španjolskom jeziku, show mogu pratiti i svi ostali s obzirom da ima engleske titlove. Ono što se gledateljima Titove emisije, pored samih delicija, najviše sviđa je strast i ljubav s kojom Tito pristupa hrani.

Tito, inače udovac s troje djece i šestoro unučadi, nije se zaustavio na ovome. Stvorio je svoju vlastitu liniju namirnica koju koristi u pripremi jela pa se tako, također putem interneta, može kupiti poseban Titov sir, sušeno meso i razni začini.

Tito je i više nego zadovoljan kako se biznis razvio, ali ne planira na tome stati, već će ga nastojati dodatno proširiti. “Uvijek sam imao pozitivan stav prema životu i gledao naprijed. Ništa nije nemoguće, uvijek postoji način”, kaže simpatični Tito.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP