Prati nas

Zdravlje

Spriječite osteoporozu na vrijeme

S godinama naše kosti slabe, krhkije su i lakše se lome. No dobra je vijest da im možete pomoći mudrim izborom prehrane i redovitom vježbom. Shvatite svoje kosti ozbiljno i budite dobri prema njima.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Kako spriječiti osteoporozu?
foto: BigStock

Kako starimo, naše kosti više nisu tako čvrste. Od osteoporoze pati velik broj ljudi, no dobra je vijest da si možemo pomoći i pomoću nekoliko jednostavnih prilagodbi svakodnevnog života, donosi portal Huffington Post. Ovo je sedam načina da zaštitite svoje kosti već danas:

1. Pozelenite

Tamno zeleno povrće poput kelja, raštike, špinata i zelene salate prepuno je kalcija, osnovnog hranjiva kad je čvrtoća kostiju u pitanju. Liječnici prepuručuju da pokušamo što više kalcija dobiti iz hrane prije nego posegnemo za dodacima prehrani. Preporuča se oko 1200 miligrama dnevno, a pripazite li na prehranu, ukupnu je količinu lako moguće dobiti samo iz namirnica koje jedete.


2. Navalite na bademe

Orašasti proizvodi općenito su jako dobri za zdravlje, no bademi posebno doprinose čvrstoći kostiju jer imaju puno kalcija. Pokušajte barem dva puta dnevno pojesti po nekoliko badema. Oni su dobri i za stvaranja osjećaja sitosti, pa ih se preporučuje kad vas uhvati glad između obroka. Još jedan koristan savjet: pokušajte obično mlijeko zamijeniti onim od badema jer sadrži manje masnoće, ali znatno više kalcija.

3. Zavolite obični jogurt

Naročito bogat kalcijem je tzv. grčki jogurt, a mnogi ljudi preferiraju njegov puniji okus. Započnite dan s jednom četvrtinom običnog jogurta, dodajte malo voća, žlicu meda i nekoliko nasjeckanih badema. Osim doručka, ova ukusna poslastica može biti i zdravi međuobrok.

4. Provjerite razinu vitamina D

Liječnici ne provjeravaju automatski razinu vitamina D, nego taj test morate posebno zatražiti. Vitamin D je ključan jer osigurava apsorbciju kalcija. Ako ga ne dobivate dovoljno, u većoj ste opasnosti da obolite od osteoporoze. Mnogi od nas zato trebaju dodatke prehrani, no oko toge se najbolje prvo konzultirati s liječnikom. Najčešća je preporuka uzimati oko 1.000 miligrama vitamina D dnevno.

5. Svaki dan hodajte ili trčite

Dnevna rutina hodanja ili trčanja pomoći će vam izgraditi mišićnu masu u donjem dijelu vašeg tijela i osigurati vam dovoljno snage da budete pokretni još puno godina koje su pred vama. Osim toga, sagorijet ćete kalorije i općenito pridonijeti zdravijem i dužem životu.

6. Radite sklekove

Ne morate ići u teretanu ili imati osobnog trenera da učvrstite gornji dio svoga tijela. Svakodnevno izvođenje sklekova učinit će vas fit i otjerati osteoporozu. No ključno je da ih radite ispravno. Konzultirajte se s liječnikom ili provjerite na internetu kako ih ispravno raditi.

7. Kosti shvatite ozbiljno

Slomljena kost može utjecati na vaše fizičko, mentalno, emocionalno i financijsko stane. Ne samo da može nekog učiniti nepokretnim, već može biti i fatalna. Stoga uzmite ozbiljno brigu o vašim kostima.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP