Prati nas

Vijesti

Za preduge liste čekanja krivi – pacijenti

Iako se na oftalmološki pregled u zagrebačkom KBC-u čeka i po šest mjeseci, proteklu srijedu čak 30 posto pacijenta nije došlo na redovni zakazani pregled kod oftalmologa.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Zašto se ne smanjuju liste čekanja?
KB Dubrava (foto: S. Bogdanic)

Oko 30 posto pacijenata ne odaziva se na dodatne termine programa skraćivanja bolničkih listi čekanja, a prosječno isto toliko pacijenta ne odaziva se niti odjavljuje redovne termine u kojima su naručeni, doznaje Hina od Koordinacije hrvatske obiteljske medicine (KoHOM).

Iako se na oftalmološki pregled u zagrebačkom KBC-u čeka i po šest mjeseci, proteklu srijedu čak 30 posto pacijenta nije došlo na redovni zakazani pregled kod oftalmologa. Isto toliko ih se nije pojavilo ni poslijepodne u dodatnim terminima koje je Ministarstvo zdravlja otvorilo kako bi smanjilo liste čekanja. Osim toga, termini nisu otkazani iako su pacijenti s liste čekanja potvrdili da će doći nakon što su obaviješteni o novim terminima.


Dogovorene termine jednostavno se može otkazati telefonski ili preko internetskih stranica HZZO-a, pa takvi pokazatelji govore da su za dugačke liste čekanja dijelom odgovorni i sami pacijenti, kažu u KoHOM-u. Također upozoravaju da se pojedini pacijenti, temeljem uputnice izdane od obiteljskog liječnika, naručuju u četiri bolnice na četiri različita termina za magnetsku rezonanciju i time oduzimaju mjesto drugima.

Obiteljski liječnici, okupljeni u KoHOM-u, kažu da više od godinu dana upozoravaju zdravstvenu administraciju na taj problem, no ništa se nije poduzelo na rješavanju pitanja neodgovornog ponašanja nekih pacijenata.

.

Vijesti

Bill Gates dao 150 milijuna dolara da smanji cijenu cjepiva protiv koronavirusa

Taj novac pomoći će ubrzati razvoj i distribuciju eventualnog cjepiiva protiv Covida-19 i učiniti ga dostupnim u 92 najsiromašnije zemlje svijeta pri čemu cijena pojedinačne doze neće prelaziti iznos od tri dolara.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Omiljena meta antivaksera i teoretičara zavjera, Bill Gates, povukao je potez za kojeg će biti potrebna prilična mentalna akrobacija da bi ga se prikazalo negativnim. Naime, Bill i njegova supruga Melinda preko svoje zaklade su donirali 150 milijuna dolara kako bi osigurali da cijena pojedinačnog cjepiva protiv koronavirusa bude što pristupačnija i cijenom dostupnija najširoj mogućoj populaciji, piše magazin The Week.

Zaklada Melinda i Bill Gates novac je uplatila Serum Institutu u Indiji, najvećem svjetskom proizvođaču cjepiva, objavio je savez za razvoj cjepiva Gavi. Taj novac pomoći će ubrzati razvoj i distribuciju eventualnog cjepiva protiv Covida-19 i učiniti ga dostupnim u 92 najsiromašnije zemlje svijeta pri čemu cijena pojedinačne doze neće prelaziti iznos od tri dolara.


“Previše puta smo svjedočili tome da najranjivije zemlje budu ostavljene na kraju reda kad je riječ o novim tretmanima, dijagnostičkim postupcima i cjepivima”, kazao je direktor Gavija, dr. Seth Berkley. Posljedice takve nejednakosti u distribuciji cjepiva protiv COVID-19 mogle bi biti poražavajuće.

“Ako su samo najbogatije zemlje svijeta zaštićene, onda će međunarodna trgovina i društvo nastaviti patiti kako pandemija nastavlja bjesniti širom svijeta”, kaže Berkley.

Serum Institut u Indiji jedna je od nekolicine kompanija u svijetu koja surađuje s AstraZenecom na proizvodnji kandidata za cjepivo. To je također i jedan od glavnih opskrbljivača Svjetske zdravstvene organizacije. Ukupno 92 zemlje dobit će cjepivo po ovim sniženim cijenama, a cilj Gavija je prikupiti dvije milijarde dolara za nastavak snabdijevanja zemalja cjepivima po pristupačnim cijenama.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP