Prati nas

Mozaik

Bako, djede, ne trebam vas, imam Google!

Manje od četvrtine baka i djedova je reklo kako im unuci postavljaju pitanja iz praktičnog domaćinstva poput pranja rublja, kuhanja ili prišivanja dugmadi. Samo trećina ispitanih je rekla kako su ih unuci upitali kako se živjelo u vrijeme dok su bili mladi.

Objavljeno

|

Što dijeca traže na internetu? Što rade na internetu?
foto: BigStock

Sve veći broj djece ignorira obiteljske savjete i za pomoć se obraća Googleu, pokazali su rezultati istraživanja koje je na 1500 sudionika 2013. godine provelo britansko regulatorno tijelo za telekomunikacije Ofcom.

Osim najveće internetske tražilice, bakino i djedovo znanje nadomještaju Wikipedia i Youtube kojima djeca postavljaju većinu osnovnih pitanja koje su naše generacije postavljale roditeljima i njihovim roditeljima.


Manje od četvrtine baka i djedova je reklo kako im unuci postavljaju pitanja iz praktičnog domaćinstva poput pranja rublja, kuhanja ili prišivanja dugmadi. Samo trećina ispitanih je rekla kako su ih unuci upitali kako se živjelo u vrijeme dok su bili mladi, a čak 96% ispitanika misli da su sami postavljali puno više pitanja kad su bili mladi.

Zbog svega djedovi i bake misle da je njihova uloga u suvremenoj obitelji sve manja i manja. „Vjeruju da su ih Google, Youtube, Wikipedia i veliki internetski izvori praktičnih savjeta potisnuli u zapećak“, kaže Susan Fermor, stručnjakinja za čišćenje. „Svjesni su da djeca, koja ne dižu nosove sa zaslona laptopa, tableta, računala i pametnih telefona, puno lakše na internetu potraže brzi savjet. Prijašnje generacije to nisu činile, jer tada naprosto nije bilo interneta.“

Istraživanja je potvrdilo i da je gotovo svaki drugi trogodišnjak ili četverogodišnjak tehnološki pismen.

.

Mozaik

Živcira vas što djeca stalno bulje u ekrane? Vi ste još gori!

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela.

Objavljeno

|

Mnogi roditelji, pa i bake i djedovi, konstantno zanovijetaju radi vremena kojeg današnja djeca provode pred raznim ekranima. Doista, istraživanja pokazuju da milenijalci pogledaju zaslon svog mobitela i do 150 puta dnevno, polovica se budi tijekom noći kako bi provjerili što ima na društvenim mrežama, a trećina zgrabi mobitel čim ujutro otvori oči. Pa ipak, kad se uračuna ukupno vrijeme provedeno pred ekranima, najnavučenije su – starije osobe.

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela. To je 12 posto više od osoba između 35 i 49 godina te 30 posto više od osoba između 18 do 34 godina starosti.


Većina tog vremena odnosi se na televiziju. Stariji Amerikanci koji su u mirovini, prosječno pred TV-om provedu sedam sati i 30 minuta dnevno, odnosno jednako koliko su provodili 2015. godine. Dodatna dva sata provedu gledajući u mobitele i tablete, što je povećanje od sedam puta u odnosu na razdoblje prije četiri godine.

U istome se razdoblju povećalo i vrijeme koje milenijalci provedu pred nekim ekranom i to od sat i 30 minuta do tri sata i 30 minuta, no to vrijeme najmanje se odnosi na televiziju koju mlenijalci zapravo najmanje gledaju. Kad se sve uzme u obzir, vrijeme provedeno pred ekranom se kod populacije od 18 do 34 godite povećalo tek za sa vremena u posljednje četiri godine, što je najmanje povećanje od svih ostalih dobnih skupina.

Što se pak tinejdžera tiče, oni pred ekranima dnevno provedu oko šest sati i 40 minuta, tek nešto više od dobne skupine između 18 i 34, no značajno manje od starijih generacija. Mladi doista puno vremena provedu skrolajući društvenim mrežama i ubijajući zombije u raznim video igrama, no ipak puno manje nego stariji provedu gledajući sapunice.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP