Prati nas

Zdravlje

Što jesti, a što ne kako bi šećer u krvi bio okej

‘Trebam li paziti na razinu šećera u krvi i ako ne patim od dijabetesa?’ Odgovore je jednostavno i nedvosmisleno: da! No, dobra je vijest da to i nije tako teško jer, kao što je često slučaj, treba tek malo prilagoditi prehranu te neke stvari jesti više, a neke manje. Evo što vam je činiti…

Silvija Novak

Objavljeno

|

Što izaziva dijabetes? Što izaziva šećernu bolest?
foto: BigStock

Kakve veze razina šećera u krvi ima sa mnom, ako ne patim od dijabetesa?’ Jeste li se ikad zapitali ovo? Pa, održavanje razine šećera u krvi na normalnoj razini, pomoći će vam da dijabetes nikad ni ne dobijete jer kako starite, povećava se i rizik od dijabetesa tipa 2, piše portal Grandparents.com. Srećom, postoje namirnice koje će vam pomoći u regulaciji razine šećera u krvi, a koje, po svoj prilici, već imate u svojoj kuhinji.

 

Što jesti?

1. Namirnice bogate vlaknima


Grahorice i mahunarke, cjelovite žitarice, orašaste plodove i sjemenke

Jedna od ključnih stvari u kontroliranju razine šećera u krvi je produljenje procesa probavljanja hrane koju jedete. Obrađena hrana poput hamburgera iz fast fooda ili pekarskih proizvoda, jure kroz vaš probavni sistem i uzrokuju brzo dizanje i spuštanje razine šećera u krvi. Nasuprot tome, vlakna pomažu da se probava uspori pa se šećer otpušta znatno sporije.

2. Višnje

Ljudi koji pate od nesanice vjerojatno već znaju za prednosti višanja. Naime, mnoge su studije pokazale da konzumiranje soka od višanja pomažu kod problema sa spavanjem. No osim toga, sok od višanja smanjuje i razinu lošeg kolesterola i razinu šećera u krvi, pospješuje razgradnju masnoća i djeluje antioksidativno.

3. Cimet

Vrijeme je da cimet iz prašnjavih kuhinjskih ormara izvučemo na svjetlo dana. Naime, radi se o vrlo korisnom začinu koji snižava razinu lošeg, a povećava razinu dobrog kolesterola, te snižava šećer i to pogotovo kod ljudi s dijabetesom tipa 2. Naravno, ne radi se o nikakvim čarobnom dodatku prehrani, ali unesete li cimet u svakodnevnu upotrebu, nakon nekog vremena trebali biste početi uočavati promjene.

4. Povrće, naročito ono lisnato

Nije neka novost da je konzumacija povrća vrlo dobra za vas. No to je naročito važno za one koje muči šećer. Povrće ima puno vlakana, a malo ugljikohidrata što pomaže u održanju normalne razine šećera u krvi. Povrće je najbolje jesti sirovo ili lagano kuhano, a tijekom konzumacije stimulira se proizvodnja hormona koji pomaže metabolizmu i kontrolira razinu šećera.

 

Što izbjegavati?

No osim ovih korisnih stvari, postoje i one koje je najbolje izbjegavati, pogotovo kad je razina šećera u pitanju.

1. Rafinirani ugljikohidrati

Znamo da ovo nije lak zadatak, ali pokušajte izbjegavati peciva, lisnata tijesta, bijeli kruh, tjesteninu i kolače od bijelog brašna i razne krekere. Takve namirnice nemaju nimalo vlakana i vrlo se brzo pretvaraju u šećer što dovodi do naglog rasta razine šećera u krvi.

2. Zaslađeni sokovi

Umjesto gaziranih slatkih sokova, zaslađenih ledenih čajeva i takozvanih sportskih napitaka, držite se vode i prirodnih nezaslađenih sokova i čajeva. Mnogi kupovni sokovi sadrže i do 10 žličica šećera u samo jednoj boci, što je skoro duplo više od preporučene dnevne doze za žene i trećinu više od preporučene dnevne doze za muškarce.

3. Visokoobrađena hrana s dodatkom šećera

Apsolutno najgora hrana su razne čokoladice, voćni jogurti, bomboni i kolači. U gotovim jelima mnogo je skrivenog šećera, pa se u jednom proizvodu može naći čak i do 7 različitih vrsta šećera.

.

Zdravlje

Markotić: ‘Među onima na respiratoru su ljudi u četrdesetima’

Markotić je rekla da su i američko i britansko cjepivo u visokim fazama, a Rusi su također objavili određene rezultate koji se čine veoma dobri.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Autor

Ravnateljica Klinike za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević” Alemka Markotić smatra da cjepivom koje imamo – onim protiv gripe – trebamo izbjeći scenarij da u isto vrijeme imamo infekciju jednim i drugim virusom.

Komentirajući za HRT pad broja novozaraženih koronavirusom uz istodoban porast broja oboljelih u bolnicama, Markotić je rekla da su cijelo vrijeme spominjali da će, kako budu rasli brojevi, više ljudi biti u bolnicama, kao i slučajeva sa smrtnim ishodom. “Ipak, ono što vidimo u nekoliko većih klinika, uključujući našu, posljednih tjedan dana polako pada taj broj, ali to nije razlog za opuštanje ili predikciju”, kaže.


U bolnicu dolaze u teškom stanju

Dodala je da bolesnici koji dolaze u bolnicu uglavnom završavaju s upalama pluća ili u teškom stanju te trebaju respirator, vrlo često sa zatajenjem bubrega, pluća. Naglasila je da među njima ima i onih mlađe dobi, od 40 do 50 godina, ali i starijih.

“Zamjetno je da većina njih ima veći broj različitih kroničnih bolesti, ali za razliku od prve faze kad su to uglavnom bili stari ljudi iz domova u koje je virus prodro, sad je većinom riječ o kućanstavima u koja su ukućani donijeli virus”, rekla je Markotić za HRT.

Što je s cjepivom?

Markotić je rekla da su i američko i britansko cjepivo u visokim fazama, a Rusi su također objavili određene rezultate koji se čine veoma dobri. Dodala je da je danas u Klinici za infektivne bolesti bio i veleposlanik SAD-a koji je rekao da će biti važno da netko proizvede cjepivo i pri tome nije bitno tko: “Kad se napokon vidi tko će prvi moći ponuditi cjepivo, znat će se s kim će se sklapati ugovor i koje će točno cijene biti.”

Naglasila je da moramo cjepivom koje imamo, onim protiv gripe, izbjeći scenarij da u isto vrijeme imamo infekciju jednim i drugim virusom. Bilo bi dobro da se cijepi što šira populacija, dodala je.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP