Prati nas

Vijesti

Superseniori – junaci koji su samo stariji. Ništa više

Toni Cetinski, Antonija Blaće, Iva Šulentić i Janko Popović Volarić prepoznali su važnost hvalevrijednog projekta Superseniori. Kampanja teži podizanju svijesti u javnosti o potrebama i pravima starijih osoba te društvenim i individualnim posljedicama kršenja njihovih prava.

Objavljeno

|

Superseniori - junaci koji su samo stariji. Ništa više.
foto: Zaklada Zajednički život

Sigurno viđate starije osobe. Koliko ih poznajete? Susjedu jednom mjesečno nećak navrati u posjet. Gospođa s prvog kata tako revno ubire pričuvu, da tek ponekad u njoj prepoznate kretnje umirovljene balerine. Djeda niste vidjeli od posljednjeg rođendana, a ne živi tako daleko. Možda Vas baka koja miriše na kolače može uputiti u tajne statistike.

Ima li stariji gospodin koji stoji pored Vas u tramvaju priču za najbolji neobjavljeni roman u kojem leži ideja za poslovni projekt ili ključ rješenja trenutnog ljubavnog problema? Koliko ste se puta upitali imaju li Vam stariji ljudi što reći? Svi ćemo s vremenom ostariti, taj životni put ne možemo promijeniti, no možemo ga obogatiti, uvažiti i iskoristiti za dobrobit čitavog društva.


Projekt „SUPERSENIORI“ inovativan je model podrške kojem je osnovni cilj povećanje uključivanja starijih osoba u život zajednice kroz zajedničko djelovanje i zajedničku provedbu aktivnosti organizacija civilnog društva, zainteresirane javnosti, javnih institucija na lokalnoj i nacionalnoj razini, domova i klubova za starije osobe.

Zaklada Zajednički put iz Zagreba je organizator/naručitelj informativne akcije za senzibilizaciju javnosti o važnosti uključivanja starijih osoba u život zajednice – kampanje pod nazivom SAMO STARIJI. NIŠTA VIŠE. Akcija se pokreće kao sastavni dio projekta „SUPERSENIORI“ u partnerstvu sa zakladom „Slagalica“ iz Osijeka, a u sklopu Razvojne suradnje u području filantropije i zakladništva s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnoga društva.

 

Kampanja teži podizanju svijesti u javnosti o potrebama i pravima starijih osoba te društvenim i individualnim posljedicama kršenja njihovih prava. Ciljevi kampanje su poticanje aktivnog sudjelovanja starijih osoba u životu lokalne zajednice i osiguravanje uvjeta u kojima bi ostvarivanjem svojih prava te stjecanjem novih znanja i vještina ostali i postali aktivni sudionici  zajednice te bili prepoznati kao bitan resurs društvenih promjena. Za sve one koji se aktivno žele uključiti i biti dio ove velike priče osnovan je Fond Superseniori, kroz koji će se osigurati transparentnost tijeka financijske podrške i njihova alokacija u relevantne programe za podizanje kvalitete života starijih osoba. Cilj fonda pri zakladama – partnerima je prikupljanje sredstava za starije i daljnje ulaganje u postojeće i buduće projekte koji povećavaju kvalitetu života starijih, socijalnu uključenost i razvoj zajednice.

U organizaciju medijske kampanje zakladama aktivno su uključene agencije McCann/Fahrenheit i Universal McCann, produkcijska kuća Centralna jedinica, agencija za odnose s javnošću PR365 studio, kao i brojni drugi profesionalci koji svoj rad ne naplaćuju te će se kampanja u svim medijima realizirati bez naknade. Glavni akteri kampanje su 4 javne osobe: Antonija Blaće, Iva Šulentić, Janko Popović Volarić i Toni Cetinski koji su prepoznali važnost ovog hvalevrijednog projekta i poklonili svoje vrijeme kako bi omogućili realizaciju kreativne ideje same kampanje. Naravno, cijeli projekt ne bi bio moguć i bez: Ane Bulajić Črček – glavne majstorice za maske, redatelja Filipa Mojzeša, Svena Pepeonika (DOP), produkcije – Centrala jedinica, postprodukcije – Poster te fotografa Damira Žižića.

.

Kuhinja

Izdašne i sočne kakao-banana šnite mogle bi biti pravi ljetni hit

Internet obiluje bezbrojnim receptima za ‘banana’ kolače, no većina od njih s bananom nemaju veze, već dodatkom umjetne arome pokušavaju glumiti popularne industrijske čokoladne bananice.

Objavljeno

|

Autor

Jeste li znali da banana ne raste niti na drvetu niti na palmi? Riječ je, naime, o voću koje je plod zeljaste biljke. No peteljke njenog ogromnog lišća slažu se u prividno deblo pa mnogi kažu da je riječ o “stablu banane”.

Brojne vrste banana imaju različitu primjenu. Plodovi škrobnatih neslatkih vrsta peku se i kuhaju pa pripadaju takozvanoj slanoj kuhinji. Od nekih se vrsta priprema brašno, a služe i za proizvodnju alkohola. Postoji i vrsta od koje se plete užad, dok se malobrojne “slatke vrste” jedu kao sirovo voće, a i sjajno se prerađuju u slastice.


Internet obiluje bezbrojnim receptima za “banana” kolače, no većina od njih s bananom nemaju veze, već dodatkom umjetne arome pokušavaju glumiti popularne industrijske čokoladne bananice. Ili se banane polažu na biskvit, prije nego li ih se zabetonira slojem pudinga ili slastičarske kreme. Umjesto toga, nudimo vam isprobani recept za sočne kakao kocke punjene kremom od pravih zrelih banana.

Sastojci

Za biskvit

5 jaja
250 g šećera
1 vanilin šećer
190 g glatkog brašna
1 prašak za pecivo
125 ml mlijeka
125 ml ulja
5 žlica kakaa u prahu

Za kremu

6 dl mlijeka
2 pudinga od vanilije
150 g šećera
1 kg jako zrelih banana
250 grama maslaca ili margarina
limun

Za preljev

150 g čokolade za kuhanje
80 g maslaca ili margarina

Priprema

Jaja pjenasto mikserom umutite sa šećerom i vanilin šećerom pa dodajte ulje i mlijeko. Dodajte prosijano brašno i prašak za pecivo pa sve još kratko izmiješajte. Kako nam je cilj dobiti dvije kore, lim (cca. 27×35 cm) obložite papirom za pečenje pa u njega izlijte polovicu smjese. Pecite 20 minuta na 180°C. Ponovite s drugom polovicom. Ohladite kore.

Na 6 dl mlijeka skuhajte 2 pudinga i šećer. Ohladite na sobnu temperaturu. Oguljene banane izradite vilicom pa mikserom doradite dok ne postanu tekuće. Dodajte polovinu ili cijeli limun (prema želji), ako želite da vam krema manje potamni. U ohlađeni puding mikserom utucite omekšali maslac pa sjedinite sa izrađenim bananama. Podijelite u dva dijela i premažite kore tako da gornji sloj bude krema.

Sastojke za glazuru otopite na pari ili na električnom štednjaku uz najnižu temperaturu. Prelijte preko kolača prije nego što ga stavite u hladnjak. Slastica je najbolja drugi ili treći dan.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP