Prati nas

Aktivno starenje

Stariji vozači nisu opasnost na cesti

Uvriježeno je mišljenje da su stariji vozači opasnost na cesti, no najnovije istraživanje pokazuje da to nije tako. Stariji vozači sudjeluju u relativno malo nesreća, a i te nesreće su uglavnom lakše. tariji vozači svoju opadajuću vještinu nadoknađuju sporijom i opreznijom vožnjom te izbjegavaju voziti po lošim vremenskim uvjetima i u doba najveće gužve.

Objavljeno

|

Moraju li stariji vozači na sistematski pregled?
foto: BigStock

Novo istraživanje Sveučilišta Swansea iz Velike Britanije pokazalo je da uvriježeno mišljenje da su stariji vozači opasnost na cesti – nije točno. Znanstvenici su analizirali podatke o prometnim nesrećama i ustanovili da vozači iznad 70 godina u prometnim nesrećama sudjeluju tri do četiri puta rjeđe nego vozači od 17 do 21 godine. Nova saznanja predstavljena su na Britanskom znanstvenom sajmu u Swanseu.

Istraživanje je pokazalo da iako vozači iznad 70 nešto češće sudjeluju u nesrećama nego dobna skupina kojoj se nesreće najrjeđe događaju – muškarci oko 40 godina – stariji ipak znatno rjeđe sudjeluju u nezgodama nego mladi vozači. Stariji vozači čine greške u vožnji najviše onda kad osjećaju pritisak od drugih sudionika u prometu. Dobra skupina koja najčešće sudjeluje u nesrećama su mlađi (muški) vozači koji voze prebrzo i često izgube kontrolu nad vozilom.

I tipovi nesreća u kojima sudjeluju stariji ponešto se razlikuju od onih u kojima sudjeluju mlađi vozači. Nesreće u kojima su sudjelovali ili koje su prouzročili mlađi vozači često su teže i uzrokovane neprilagođenom brzinom te neiskustvom, dok su nesreće starijih vozača uglavnom lakše i uzrokuju samo oštećenja na automobilu. Stariji vozači svoju opadajuću vještinu nadoknađuju sporijom i opreznijom vožnjom te izbjegavaju voziti po lošim vremenskim uvjetima i u doba najveće gužve.

Oglas

Potpuno odustajanje od vožnje za mnoge je vozače osjetljiva tema i vrlo potresan trenutak. Upravljanje vozilom je važan dio zadržavanja neovisnosti, zbog čega su zaključci ovog istraživanja još važniji.

Ostaje otvoreno pitanje pod kojim okolnostima i u kojem trenutku stariji vozači više ne bi trebali na cestu. Dakako, slabiji vid i upotreba nekih lijekova mogu biti valjani razlog za objesiti ključeve od auta na klin, ali ipak kada je točno najbolje vrijeme za oprostiti se s volanom, varira od osobe do osobe. No kako mnoge osiguravajuće kuće starijim vozačima naplaćuju znatno više premije, mnogi od njih odustaju od vožnje  iz financijskih razloga.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.