Prati nas

Zdravlje

5 lakih trikova za zdravlje vašeg mozga

Redovito vježbate, pazite što jedete i činite sve kako biste ostali u dobroj tjelesnoj formi? To je za svaku pohvalu, no ne zaboravite da i vaš mozak treba pažnju. Da biste ostali bistri i u kasnijim godinama, nije potrebno potpuno mijenjati život već usvojiti ovih pet jednostavnih navika.

Objavljeno

|

Kako poboljšati pamćenje?
foto: Pixabay

Većina ljudi nastoji održati fizičko zdravlje. Paze na prehranu, vježbaju jogu i slično. No što je s mentalnim vježbanjem? Treniranje mozga također je važno želimo li dulje ostati vitalni i neovisni. Nekoliko je faktora važno kad govorimo o vitalnom umu: san, prehrana, tjelesna aktivnost, hobiji koji potiču na razmišljanje i bogat društveni život  – sve to su čimbenici koje znanstvenici ističu kao iznimno važne kod održavanja zdravog i bistrog uma. No ostati mentalno u formi, ne mora biti težak zadatak. Evo kako to postići u pet jednostavnih koraka:

1. Naspavajte se

Dobro se naspavati je slično kao i popiti gutljaj s izvora mladosti, slažu se stručnjaci. Znanstvena studija objavljena u časopisu Neuron, kaže kako je redovito spavanje vrlo važno za poboljšanje pamćenja i smanjenje rizika od nesanice kasnije u životu. Optimalno je spavati između sedam i devet sati dnevno. Spavati valja u zamračenoj prostoriji, a prije dolaska na počinak izbjegavati svjetleće ekrane i kofein. Od odlaska na spavanje napravite ritual koji će vam pomoći da utonete u san.


2. Jedite hranu za mozak

S obzirom da je naš mozak skoro u potpunosti načinjen od masti, konzumiranje hrane s visokim udjelom zdravih masnoća ključno je za očuvanje mentalnog zdravlja. Studija objavljena u časopisu Aging Health sugerira da je pravilna prehrana iznimno važna za izbjegavanje depresije. Osim  toga, određena hrana kadra je poboljšati raspoloženje. Lisnato zeleno povrće, riba, grahorice i orašasti plodovi iznimno su bogati Omega3 masnim kiselinama iznimno važnim za mentalne procese. Osim toga, istraživanja pokazuju da takva hrana može smiriti poremećaje raspoloženja. S druge strane, zaslađena pića valja izbjegavati jer ih najnovija studija povezuje sa smanjenje moždane mase.

3. Ustanite i pokrenite se za zdraviji mozak

Fizička forma također je važna za zdravlje mozga i direktno je povezana sa sposobnošću učenja. Nedavna studija je pokazala da je stanje mozga u izravnoj vezi s tjelesnom aktivnošću. Vježbanje povećava sposobnost mozga da se prilagodi novim doživljajima. Prakticiranje aktivnosti poput Tai chija povećava agilnost uma ujedno povećavajući ravnotežu i pokretljivost.

4. Odaberite pravi hobi

Budite kreativni. Provedite vrijeme u kvalitetnoj aktivnosti i pronađite umjetnika u sebi. Takve aktivnosti dokazano poboljšavaju koncentraciju. Osim toga, kreativni hobiji sprečavaju demenciju, kaže studija nedavno objavljena u časopisu Neurology. Istraživanje je pokazalo da su ljudi koji su se bavili nekim kreativnim hobijima poput slikanja i kiparenja, 73 posto u manjoj opasnosti od usporavanja kognitivnih funkcija. Terapijski učinak imaju i hobiji poput lončarstva, drvodjeljstva, šivanja i slično. Dakako, održavanju moždanih funkcija pomaže i čitanje koje također osigurava i bolju koncentraciju.

5. Postanite pametniji družeći se s drugima

Sudjelovanje u društvenim aktivnostima također osnažuje mozak i sprečava njegovo propadanje. Nova studija objavljena u časopisu Aging & Mental Health pokazala je da bogat društveni život značajno popravlja mentalno zdravlje. Redovito druženje s obitelji i prijateljima pomaže u održavanju mentalne fleksibilnosti, a interakcija s različitim ljudima osnažuje misaone procese, razlučivanje i multitasking.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP