Prati nas

Ljubav i seks

Izlasci: Trebaju li muškarci uvijek sve plaćati?

Dvije petine žena, bez obzira na visinu prihoda, kažu da bi ih ozbiljno uznemirio muškarac koji bi i pomislio da bi one trebale platiti račun. Uobičajeno da muškarac plaća sve račune, čak i kada se radi parovima koji su već dugo zajedno. Zapravo,

Objavljeno

|

Tko plaća račune za večeru?
foto: Pexels

„Taj se još nije rodio“, komentar je naše čitateljice na tekst u kojem se sugerira da bi žena, i to još u zrelim godinama, trebala platiti večeru potencijalnom ljubavniku, i to još mlađem od nje.

Zaista, zašto se u 2017. godini, nakon desetljeća i desetljeća borbe za jednakost, očekuje da isključivo muškarac plaća večere, pića ili izlaske? Bi li sve one feministice i sufražetkinje koje su život ugradile u borbu za ženska prava sa zadovoljstvom gledale na današnji svijet u kojem su žene jake kada govore o obitelji i karijerama, a prema potrebi su krhke, posebno kada na stol stigne račun za dva odreska i bocu vina? I jesu li i za to muškarci krivi? Jednim dijelom jesu.  Ali ne u potpunosti.


Financijska institucija LearVest je 2013. godine provela istraživanje koje pokazuje da većina muškaraca i još veća većina žena smatra da na prvom izlasku muškarci trebaju plaćati sve račune. Nakon ispitivanja 17.000 heteroseksualnih samaca u dobio od 18 do 65 godina, Janet Lever sa Sveučilišta u Kaliforniji, zaključila je da je uobičajeno da muškarac plaća sve račune, čak i kada se radi parovima koji su već dugo zajedno. Zapravo, dvije petine žena, bez obzira na visinu prihoda, kažu da bi ih ozbiljno uznemirio muškarac koji bi i pomislio da bi one trebale platiti račun.

Što se zapravo plaća?

Alfie Kohn, američki psiholog i kritičar tradicionalnih obrazaca odgoja odbija interpretaciju prema kojoj muškarac na ovaj način plaća za seks koji očekuje da će uslijediti. „Ta je mogućnost toliko uvredljiva da bi se trebalo razmisliti o podjeli računa samo kako bi se takva pomisao otklonila“, kaže Kohn.

Erica Garza, autorica brojnih članaka na temu muško-ženskih odnosa pita žene: „Očekujete li i od prijatelja da vam plate večeru?“ Ako je odgovor negativan, drugo bi pitanje trebalo biti: „Kakvu poruku šaljete muškarcu koji sjedi preko puta vas?“

Lever pak kaže da je riječ o nejednakosti unutar odnosa i nastavljanju stereotipa prema kojem je muškarac skrbnik, a žena ona o kojoj treba skrbiti. Pa ipak, većina žena će reći da se taj, kojem bi one platile večeru, nije rodio.

Stare navike teško umiru

Možda je ovakvo ponašanje u restoranima relikt vremena u kojem žene nisu radile izvan domaćinstva, možda je refleksija desetljeća u kojima su bile plaćene znatno manje nego muškarci, iako i danas taj jaz postoji. Ako su za stolom dvije ravnopravne odrasle osobe koje imaju vlastita primanja, nema razloga da se račun ne podijeli ili bi barem naizmjenično trebale plaćati račune. No ako se muškarac postavlja kao lovac, a žena kao krhka košuta koju treba uloviti, situacija je sasma drugačija i od njega se očekuje da tu privilegiju plati. No to onda ima i svoje ime.

Žene će pri tome često reći da onaj tko zove, treba i platiti. No baš će one istaknuti da je muškarac taj koji treba pozvati na večeru. Pošteno? Ne baš.

Uz sve to, ne treba zanemariti ni muškarce koji inzistiraju na tradicionalnoj podijeli uloga, ali tada žene trebaju biti spremne i na druge tradicionalne uloge koje će im namijeniti. I sjetiti se, jednog dana, da su u početku dale pristanak na to.

Dobra strana muškog plaćanja izlazaka jest da je malo tko toliko bogat da si može priuštiti izlaske s nekoliko žena istovremeno, pogotovo ako će sam snositi troškove tih izlazaka. A i trošak takvih izlazaka može biti indikativan koliko će tko u budućnosti ulagati u vezu.

.

Ljubav i seks

Konačno! Katolički svećenik objavio knjigu o seksu. Što se smije, a što ne?

‘Katolički se supružnici prema bračnoj postelji odnose s osobitim poštovanjem. Uređuju posebnu sobu za intimno slavljenje bračnoga čina.’

Objavljeno

|

Autor

Katolici koje muče pitanja o seksualnosti, mogu odahnuti. Naime, na hrvatskom je izašla knjiga poljskog fratra Ksawerya Knotza “Seks kakav niste poznavali”. Predgovor hrvatskom izdanju napisao je salezijanac don Damir Stojić, studentski kapelan poznat širokoj javnosti po tvrdnji da žena ne može zatrudnjeti silovanjem.

“Ova knjiga poručuje da se radost seksa ne nalazi u tzv. oslobođenju od moralnih principa, nego u poslušnosti zapovijedima Boga Stvoritelja koje je uputio našim praroditeljima: ‘Plodite se i množite’, tj. u življenju po Božjim i crkvenim zapovijedima na ovomu području”, piše Stojić objašnjavajući kako osobno kao katolički svećenik dobiva na stotine upita i molbi za razgovor o toj temi od bračnih parova i mladih.


Kako prenosi Večernji list, Knotz tvrdi kako “Isus Krist pristupa supružnicima i onda kada se nježno grle, ljube, miluju, imaju spolni odnos. I na taj način njihova probuđena tijela sudjeluju u tajni ljubavi Boga skrivenoga u ljudskim tijelima. U trenutku kada uzajamno daruju zadovoljstvo Gospodin Bog je prisutan među njima, i to na temelju sakramenta ženidbe koji posvećuje njihov intimni odnos.”

“Bračna postelja je oltar”

Knotz govori o “tri kućna oltara” kao simbolima dimenzija odnosa s Bogom, a to su: kućni molitveni kutak, stol i bračna postelja.

“Katolički se supružnici prema bračnoj postelji odnose s osobitim poštovanjem. Uređuju posebnu sobu za intimno slavljenje bračnoga čina. Opremaju je krevetom toliko širokim da bi pogodovao lagodnu doživljaju toga iznimnog trenutka”, kaže Knotz dodajući kako “supružnici slave svoj sakrament, odnosno svoj život s Kristom, i u spolnome činu”, piše Knotz.

“Neki su ljudi uvjereni kako se tamo gdje je Bog treba ponašati vrlo pobožno – ne smije se glasno razgovarati, treba sklopiti ruke, ne smije se šaliti, smijati se, koketirati, ljubiti se, milovati se niti se spolno sjedinjavati. Kada slušaju o svetosti bračnoga života, odmah zamišljaju kako takav seks mora biti lišen radosti, erotskih igrica, maštarija i supružnicima atraktivnih poza, nego treba biti ozbiljan kao korizmene crkvene pjesme. Nije im ni na kraj pameti da bi posve prirodan, normalan bračni i obiteljski život mogao biti svet”, piše Kontz ulazeći u knjizi na više mjesta u detaljne opise kako bi supružnici trebali zadovoljiti jedni druge, tj. međusobno se “darivati”.

Smiju li se katolici upustiti u oralni seks?

Da, ako se radi o predigri. “Stimuliranje vanjskih spolnih organa usnama ili jezikom, kao element predigre, moralno je dopušteno i u takvu ponašanju ne treba tražiti grijeh”, tvrdi Knotz dodajući kako bi 2crkveni nauk zapao u proturječnost kada bi propovijedao da se neke dijelove tijela voljene osobe, kao što su usta, ruke, grudi, bedra, stražnjica može milovati i ljubiti, a druge – na primjer spolne organe – nije dopušteno ljubiti, maziti, dodirivati te da pripadaju u drugu kategoriju i da ih se ne može voljeti na isti način i iz toga maženja crpiti užitak”.

Katolici nemaju pravo zahtijevati analni seks

Analni seks shvaćen kao prodiranje muškoga uda u analni otvor nije normalan spolni čin. Takvo ponašanje ne učvršćuje bračnu vezu, a šteti zdravlju (npr. ozljede koje mogu dovesti do zaraze). Građa rektuma nije prilagođena za spolni odnos. Muškarci nemaju prava zahtijevati od žena takav način spolnoga odnosa

Igračke u krevetu su nepoželjne

Granica je prekoračena na štetu bračne veze kada supružnici počinju koristiti raznovrsne stimulatore: prstenje koje produžuje erekciju, vaginalne kuglice, kemijska sredstva koja pojačavaju pobudu i sl. Te dosjetke imaju za cilj umjetno izazvati i pojačati zadovoljstvo, crpsti ga više nego što to daje tjelesnost dviju osoba koje se vole.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP