Prati nas

Mozaik

Zaigrajte Jugoslavenski monopol i izgubite sve!

Umjesto kupovina ulica, zgrada, institucija ili infrastrukture, igračima je ponuđen suženi izbor mogućnosti kao što su: špijuniraj obitelj, izgradi bunker od 6 milijardi, oduzmi imovinu vjerskim zajednicama, pošalji brata na robiju ili kupi Titu još jednog rolls-roycea. Također, postoji i mogućnost odlaska na Goli otok, ljubljenje Titove slike, kao i dizanje kredita od MMF-a.

Objavljeno

|

Kako se živjelo u Jugoslaviji?

Za Monopol malo tko nije čuo. Riječ je o društvenoj igri koja se igra na ploči, u korijenima nalik igri Čovječe ne ljuti se. Igrači, njih dvoje do osmero, se utrkuju za novac i imanje kroz kupovinu, prodaju i iznajmljivanje dobara, pozajmljivanje novca ili igranja na sreću. Igra je poteznog karaktera i njen ritam određuje bacanje kocke. Teme monopola mogu biti različite, no ovih je dana na Facebooku osvanula inačica koja tematizira život u bivšoj Jugoslaviji – Jugopol.

Umjesto kupovina ulica, zgrada, institucija ili infrastrukture, igračima je ponuđen suženi izbor mogućnosti kao što su: špijuniraj obitelj, izgradi bunker od 6 milijardi, oduzmi imovinu vjerskim zajednicama, pošalji brata na robiju ili kupi Titu još jednog rolls-roycea. Također, postoji i mogućnost odlaska na Goli otok, ljubljenje Titove slike (3 puta), kao i dizanje kredita od MMF-a.


Monopol se završava kada ostane samo jedan igrač za pločom, tj. kada ostali igrači ostanu bez novca i posjeda. Ali Jugopol ne predviđa nagradna polja, osim odlaska u Trst po traperice ili oduzimanje krave susjedu, pa je dobitnik onaj gubitnik koji ostane zadnji na nogama.

Dakako, riječ o očitoj provokaciji objavljenoj na stranici „Prosječna komunjara“, a koja za cilj ima iritirati sve one koje s nostalgijom pamte Jugoslaviju. Koja biste polja vi dodali u Jugopol? Za one koji žele zaigrati ovu zanimljivu igru, prilažemo i verziju pogodnu za ispis na računalu.

Život u Jugoslaviji

foto: Facebook

.

Mozaik

Živcira vas što djeca stalno bulje u ekrane? Vi ste još gori!

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela.

Objavljeno

|

Mnogi roditelji, pa i bake i djedovi, konstantno zanovijetaju radi vremena kojeg današnja djeca provode pred raznim ekranima. Doista, istraživanja pokazuju da milenijalci pogledaju zaslon svog mobitela i do 150 puta dnevno, polovica se budi tijekom noći kako bi provjerili što ima na društvenim mrežama, a trećina zgrabi mobitel čim ujutro otvori oči. Pa ipak, kad se uračuna ukupno vrijeme provedeno pred ekranima, najnavučenije su – starije osobe.

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela. To je 12 posto više od osoba između 35 i 49 godina te 30 posto više od osoba između 18 do 34 godina starosti.


Većina tog vremena odnosi se na televiziju. Stariji Amerikanci koji su u mirovini, prosječno pred TV-om provedu sedam sati i 30 minuta dnevno, odnosno jednako koliko su provodili 2015. godine. Dodatna dva sata provedu gledajući u mobitele i tablete, što je povećanje od sedam puta u odnosu na razdoblje prije četiri godine.

U istome se razdoblju povećalo i vrijeme koje milenijalci provedu pred nekim ekranom i to od sat i 30 minuta do tri sata i 30 minuta, no to vrijeme najmanje se odnosi na televiziju koju mlenijalci zapravo najmanje gledaju. Kad se sve uzme u obzir, vrijeme provedeno pred ekranom se kod populacije od 18 do 34 godite povećalo tek za sa vremena u posljednje četiri godine, što je najmanje povećanje od svih ostalih dobnih skupina.

Što se pak tinejdžera tiče, oni pred ekranima dnevno provedu oko šest sati i 40 minuta, tek nešto više od dobne skupine između 18 i 34, no značajno manje od starijih generacija. Mladi doista puno vremena provedu skrolajući društvenim mrežama i ubijajući zombije u raznim video igrama, no ipak puno manje nego stariji provedu gledajući sapunice.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP