Prati nas

Show

Ljubiša Samardžić: Nisam nikad nikoga želio fascinirati

Što je rekao o supruzi, gubitku sina i prijateljstvu s Borisom Dvornikom. Šezdesetih godina prošlog stoljeća, Samardžić je bio jedno od najpopularnijih lica jugoslavenske kinematografije, a odigrao je više od 130 uloga na filmu i televiziji.

Objavljeno

|

Ljubiša Samardžić (screenshot: Youtube)

Legendarni jugoslavenski i srpski glumac Ljubiša Samardžić umro je poslije teške bolesti u 81. godini života. Rođen je u rudarskoj obitelji u Skoplju 1936. godine. Šezdesetih godina prošlog stoljeća, bio je jedno od najpopularnijih lica jugoslavenske kinematografije, a odigrao je više od 130 uloga na filmu i televiziji.

Zapaženije uloge je odigrao u filmovima “Bitka na Neretvi”, “Sutjeska”, “Bombaši”, “Ljubavni život Budimira Trajkovića”, “Lude godine”. S malih ekrana nemoguće je izbrisati njegove uloge iz filmova i serija kao što su “Vruć vetar”, “Povratak otpisanih”, “Kuda idu divlje svinje”, “Bolji život”, “Policajac s Petlovog brda”, “Jesen stiže, dunjo moja”… Zadnji je put stao pred kamere u seriji “Miris kiše na Balkanu” 2011. godine, koju je i režirao.




O karijeri

Ja nikada nisam želio nekoga fascinirati i u životu. I sada dok razgovaram s vama, to činim najsrdačnije, najspontanije, prisjećajući se važnih detalja iz svog života. Ono što je najbitnije – tkao sam svoju biografiju. Imao sam strašno povjerenje redatelja u različitim glumačkim izazovima, a onda se polako, iz filma u film, izgradio jednu malu kulu koja je donijela i šest Zlatnih Arena. No, najljepše mi je ovo što se dogodilo preksinoć u Areni – doživio sam aplauze dok sam ulazio. To je za mene, to je za mene… (Novi list, 2013.)

O medijima i vremenu

U svim našim sredinama ne možete da povučete nijedan smjeliji potez, a da vam moćnici prstom ne prijete. Kapitalizam nam je donio i ove skaredne stvari, koje počinju u osam sati navečer (reality show) i traju do tko zna kad. Svaka TV stanica juri pare, a kad juriš pare, ideš ka banalnosti, ako je banalnost, onda je vulgarnost i tu nema sreće. To govori o čelnim ljudima televizije, ali i o ljudima na vlasti. Vladari trebaju da vode računa o tome šta se radi. Imate toliko tema koje su fascinantne, a ne plasiraju se na male ekrane. (Avaz, 2016.)

Ljubiša Samardžić na sarajevskoj premijeri Bitke na Neretvi (foto: Stevan Kragujević, Wikimedia)

O devedesetima

Kao brižan otac nisam dopustio da mi vojni odsjek 91. odvede sina u rat protiv dojučerašnjih susjeda i prijatelja. A u tom nevremenu i blokadi zemlje osnovali smo obiteljsku produkcijsku kuću u kojoj je moj sin Dragan vodio produkciju, a ja sam stvarao uvjete za realizaciju filmskih i serijskih projekata. (Večernji list, 2012.)

O supruzi i gubitku sina

Ruku na srce, moja supruga Mire je dala svu energiju i svu ljubav… Svatko ima svoj križ i svatko ima svoje muke. Zato mi se čini da je tada najvažnije da čovjek pogleda sam sebe u ogledalo i odluči što će raditi – emocije ostaju, sjećanja ostaju, poštovanje ostaje. (Novi list, 2013.)

O Borisu Dvorniku

Dva mlada glumca srela su se na snimanju filma Branka Bauera “Prekobrojna” 1961. Bili smo zaneseni, zaljubljeni u “pivanje” u dva glasa i u “balun” na “male branke”, kako me je Boris naučija govoriti! Gdje god smo snimali, s mještanima smo igrali mali nogomet, a tko bi pobijedio, dobio bi gajbu piva. Naše prijateljstvo bez mrlja trajalo je sve do njegovog odlaska. (Večernji list, 2012.)

.

Show

Madonna (60) je ‘popeglala’ snimku s Eurosonga. Ovako je to trebalo zvučati

‘Fino uređeno. Ne može se čuti niti jedan promašeni ton. Skidam kapu’, napisao je jedan od brojnih komentatora, dok se drugi pitaju gdje su nestali originalni vokali.

Objavljeno

|

Autor

Komentatori nastupa možda najveće živuće pop-ikone Madonne na Eurosongu brojni su i mogu se podijeliti u dvije skupine. Iako Madonna nikada nije bila posebno dobra pjevačica, u prvoj su skupini slušatelji razočarani onime što je servirala na najvećoj glazbenoj pozornici.

Falšanje i nedostatak daha nije se moglo ne primijetiti iako svi znamo da pjevanje nikada nije bilo glavni adut pjevačice koja je rušila barijere. Zato su u drugoj skupini oni, a među njima smo i mi, koji opraštaju sve i  tvrde: “Bez obzira na sve, kraljica ostaje kraljica.” Jer Madonnu jednostavno ne možemo promatrati bez “minulog rada”, zar ne?




Šezdesetogodišnja zvijezda, čini se, ne može se pomiriti sa starenjem, a ni s činjenicom da su danas glazbeno tržište i sama scena bitno drugačiji od “njenih vremena”. I zato mladima njeni nastupi malo znače, a stariji su razočarani, pomalo i tužni. “Kraljica je u falšu i dok govori”, komentirala je operna pjevačica i članica žirija glazbenih televizijskih natjecanja Martina Tomčić.

Da je i sama Madonna svjesna vizualno sjajnog, ali vokalno lošeg nastupa govori i činjenica da je je na službenom Youtube kanalu objavila “popeglanu” snimku (vidi gore) koja nam, zapravo, govori kako je nastup trebao zvučati.

“Fino uređeno. Ne može se čuti niti jedan promašeni ton. Skidam kapu”, napisao je jedan od brojnih komentatora, dok se drugi pitaju gdje su nestali originalni vokali. “Ovo nije kaos koji sam gledala na televiziji”, zaključak je druge obožavateljice. “Fotošopirala si glas”, kaže treća u raspravi koja je u samo jednom danu nanizala 5.400 komentara.

Nastavi čitati