Prati nas

Mozaik

Istočni Nijemci i danas su zahvalni trabantu

Istočni dijelovi Njemačke još uvijek gospodarski profitiraju od istočnonjemačke automobilske industrije i proizvodnje automobila Wartburg i Trabant, koji je jučer proslavio 60 godina od početka proizvodnje.

Objavljeno

|

automobil trabant
foto: Pixabay

Istočni dijelovi Njemačke još uvijek gospodarski profitiraju od istočnonjemačke automobilske industrije i proizvodnje automobila Wartburg i Trabant, koji je jučer proslavio 60 godina od početka proizvodnje, piše Hina.

“Nakon propasti istočnonjemačke automobilske industrije u tim dijelovima bivšeg DDR-a su se, zbog know-howa, naselili veliki automobilski koncerni sa zapada”, kaže Joachim Ragnitz s ekonomskog instituta Ifo u Dresdenu. Dodaje da je odlučujući čimbenik za gradnju pogona bilo osoblje, koje je prije toga bilo zaposleno u tvornicama Trabanta u Zwickauu ili Wartburga u Eisenachu.


Radnici u ovom pogonima nisu tehnički bili na razini zapadnonjemačke automobilske industrije, ali su posjedovali temeljna znanja. Dodatni argument za naseljavanje WV koncerna, s markama Volkswagen i Porsche i BMW-a, koji pored Leipziga posjeduje jedan od najmodernijih pogona, čini i mreža dobavljača automobilskih dijelova u istočnoj Njemačkoj.

Uz to treba dodati i povijesne spone. Volkswagen je od sedamdesetih godina prošlog stoljeća i politike otvaranja prema istoku, tadašnjeg kancelara Willyja Brandta, sklapao ugovore s istočnonjemačkim državnim tvrtkama. Krajem osamdesetih u Chemnitzu (tada Karl Marx Stadt) je po licenci započela gradnja Volkswagenovih motora koji su trebali biti ugrađivani u novi model Trabanta. Odmah nakon pada Zida u ovim pogonima se počeo sastavljati model Polo, a kasnije i Golf.

U saveznim pokrajinama Saskoj, Saskoj-Anhaltu i Tirinškoj automobilska industrija i danas slovi kao jedan od najvažnijih poslodavaca.

Trabant u Hrvatskoj

Zagrebački Trabant (foto: Sandro Bura)

.

Mozaik

Živcira vas što djeca stalno bulje u ekrane? Vi ste još gori!

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela.

Objavljeno

|

Mnogi roditelji, pa i bake i djedovi, konstantno zanovijetaju radi vremena kojeg današnja djeca provode pred raznim ekranima. Doista, istraživanja pokazuju da milenijalci pogledaju zaslon svog mobitela i do 150 puta dnevno, polovica se budi tijekom noći kako bi provjerili što ima na društvenim mrežama, a trećina zgrabi mobitel čim ujutro otvori oči. Pa ipak, kad se uračuna ukupno vrijeme provedeno pred ekranima, najnavučenije su – starije osobe.

Prema podacima Nielsena, američke tvrtke koja se bavi analizom tržišta, osobe koje imaju 65 ili više godina, dnevno provedu čak 10 sati konzumirajući sadržaj s televizije, tableta i mobitela. To je 12 posto više od osoba između 35 i 49 godina te 30 posto više od osoba između 18 do 34 godina starosti.


Većina tog vremena odnosi se na televiziju. Stariji Amerikanci koji su u mirovini, prosječno pred TV-om provedu sedam sati i 30 minuta dnevno, odnosno jednako koliko su provodili 2015. godine. Dodatna dva sata provedu gledajući u mobitele i tablete, što je povećanje od sedam puta u odnosu na razdoblje prije četiri godine.

U istome se razdoblju povećalo i vrijeme koje milenijalci provedu pred nekim ekranom i to od sat i 30 minuta do tri sata i 30 minuta, no to vrijeme najmanje se odnosi na televiziju koju mlenijalci zapravo najmanje gledaju. Kad se sve uzme u obzir, vrijeme provedeno pred ekranom se kod populacije od 18 do 34 godite povećalo tek za sa vremena u posljednje četiri godine, što je najmanje povećanje od svih ostalih dobnih skupina.

Što se pak tinejdžera tiče, oni pred ekranima dnevno provedu oko šest sati i 40 minuta, tek nešto više od dobne skupine između 18 i 34, no značajno manje od starijih generacija. Mladi doista puno vremena provedu skrolajući društvenim mrežama i ubijajući zombije u raznim video igrama, no ipak puno manje nego stariji provedu gledajući sapunice.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP