Prati nas

Vijesti

Istina o ‘opasnoj čokoladi povučenoj s polica’

Reakcija javnosti isprovocirana ovim napisima nerazmjerna je stvarnoj opasnosti za građane pa možemo slobodno reći da su mediji stvorili paniku ne nudeći čitateljima punu informaciju.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Povučena čokolada
foto: Pexels

Oprez, zbog prisutnosti alergena povlači se omiljena slastica s polica Kauflanda! Na taj su način hrvatski mediji izvijestili o micanju tamne čokolade Katy iz Kauflandovih trgovina, o čemu je izvijestilo i Ministarstvo poljoprivrede.

„Najprije salmonela i sad ovo. Gotovo kompletan menadžment je dobio otkaz poslije onoga sa salmonelom. Bilo bi interesantno znati je li im se to isto događa i u Njemačkoj“, reakcija je ostavljena ispod ove vijesti na koju su se nanizale tvrdnje kako treba kupovati hrvatsko, a trgovački lanac koji „truje“ Hrvate protjerati iz Lijepe naše.


No reakcija javnosti isprovocirana ovim napisima nerazmjerna je stvarnoj opasnosti za građane pa možemo slobodno reći da su mediji stvorili paniku ne nudeći čitateljima punu informaciju.

Iako su točno prenijeli priopćenje da je potencijalni “alergen – laktoza u tragovima”, pokazalo se da je prosječan čitatelj zaboravio fakte naučene u osnovnoj i srednjoj školi.

Što je zapravo ta „opasna“ laktoza?

Laktoza je šećer koji se nalazi u mlijeku i zbog toga je zovu i mliječni šećer. Izvor je energije bebama sisavaca pa tako i ljudskim bebama. Svakodnevno ga konzumiramo u mlijeku.

Ipak, postoje ljudi koji ne mogu probaviti laktozu i kojima ona izaziva smetnje poput grčeva u trbuhu, nadutosti i proljeva. Stoga se osobama koje pate od ovih problema preporuča konzumirati fermentirane mliječne proizvode poput jogurta u kojima su bakterije mliječno-kiselog vrenja razgradile laktozu.

Ukratko, jedina greška s povučenim čokoladama jest ta da na njoj, kao na ostalim mliječnim čokoladama, nije naznačeno da može sadržavati laktozu u minimalnim količinama. Time su potrošači koji ne mogu probaviti laktozu dovedeni u opasnost pretjeranog puštanja vjetrova.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP