Kada je krenuo voziti prvi tramvaj?
foto: zet.hr

Prije 127 godina krenula Konjka – prvi zagrebački tramvaj

Autor: • 05. 09. 2018. • Kolaž, Mozaik195 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Na današnji dan (5. rujna 1891.) Zagreb je dobio prvi tramvaj. Građani su ga od milja zvali Konjka, zato što su ga je vukao – konj.

Kako Zagreb nije imao električnu mrežu, francuski inženjer Raoul Pierre Alexandre Gautier 1887.g je predložio gradskom poglavarstvu uvođenje konjskog tramvaja, no ugovor je sklopljen tek 1889.g. Gradnja pruge počela je 11. svibnja 1891. godine.



Gautier nije imao dovoljno novca, pa je prenio svoja prava i obveze na Društvo zagrebačkih građana predvođenih zastupnikom dr. Ljudevitom Schwarzom. Društvo je sagradilo pruge od Mitnice u Vlaškoj ulici (današnji Kvaternikov trg) kroz Vlašku, Draškovićevu i Jurišićevu ulicu preko Jelačićeva trga te Ilicom do tzv. Južnoga (danas Zapadnoga) kolodvora, s odvojkom Frankopanskom i Savskom cestom do Savskoga mosta. Tračnice su stigle iz Engleske, tramvaji iz Graza, a konji su bili pravi domaći zagrebački. Vozni park se sastojao od 16 kola i 32 konja.

Tramvaj je trebao biti pušten u promet 15. kolovoza 1891., na dan otvaranja Jubilarne gospodarsko-šumarske izložbe (u povodu 50. obljetnice Hrvatsko-slavonskoga gospodarskog društva – preteče Zagrebačkog zbora, današnjega Zagrebačkog velesajma). Zbog kašnjenja dostave kola, tramvaj je pušten u promet 5. rujna 1891., još za trajanja izložbe. Dan poslije puštanja u promet, čak se je 20.000 građana vozilo tramvajem. Zagreb je tada imao oko 40.000 stanovnika.

Konjku je 1910. zamijenio električni tramvaj, no to nije bio njezin kraj. Konjka se preselila u Veliku Goricu gdje je služila do 1937. godine.

Ključne riječi Sve o temi: , ,


Imate komentar?

Dobronamjerni, argumentirani i pristojni komentari nas vesele. Ostale brišemo. To je naš doprinos higijeni javnog prostora i kulturi komuniciranja.

Povezane teme

Comments are closed.