Prati nas

Vijesti

Odgovor

HZMO odbacuje optužbe o lošoj organizaciji posla i niskim plaćama

U HZMO-a misle se radi o pritisku radi ostvarivanja boljih pregovaračkih pozicija u pregovorima između poslovodstva i predstavnika sindikata o sporazumu kojim se uređuje djelovanje sindikata i prava sindikalnih povjerenika u HZMO-u.

Objavljeno

|

HZMO

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) odbacio je optužbe izrečene na prosvjedu radnika u organizaciji Radničkog sindikata HZMO-a.

U HZMO-a misle se radi o pritisku radi ostvarivanja boljih pregovaračkih pozicija u pregovorima između poslovodstva i predstavnika sindikata o sporazumu kojim se uređuje djelovanje sindikata i prava sindikalnih povjerenika u HZMO-u.



HZMO odbacuje tvrdnje organizatora prosvjeda o lošoj organizaciji posla u Zavodu, niskim plaćama i premalom broju radnika na provedbenim poslovima, tvrdeći da se radi o netočnim i paušalnim osobnim stavovima pojedinaca bez pravog uporišta i mogućnosti sagledavanja stvarnog stanja stvari u HZMO-u.

Tvrdnje oko nedostatne ažurnosti pri donošenju rješenja iznimno su nekorektne i netočne. Zavod usprkos izazovu prilagodbi nedavnim izmjenama Zakona o mirovinskom osiguranju bilježi pozitivne pomake u ažurnosti rješavanja predmeta i još kvalitetniju podršku korisnicima usluga, tvrdi HZMO u priopćenju.

U 2018. godini ukupno trajanje postupka smanjeno je za 28,4 posto u odnosu na prethodno razdoblje. Bilježi se povećani broj zahtjeva za mirovinska prava, tako da je ukupni broj podnesenih zahtjeva bio 222 863 (8,2 posto više nego u 2017.) a broj riješenih zahtjeva 229 934 (8,1 posto više nego u 2017.), od čega je u roku 60 dana riješeno 141 593 (7 posto više nego u 2017.).

Iako postoji određeni broj predmeta koji se zbog objektivnih razloga rješavaju u roku dužem od 60 dana (utvrđuju se inozemni staževi, provodi vještačenje i sl.), u 2018. su zamjetni pozitivni pomaci te je prosječno trajanje postupka kod starosnih mirovina ispod 60 dana, što je rezultat poboljšanja u organizaciji poslovanja, modernizacije poslovnih procesa, jačanja informatičke podrške i novih kadrovskih rješenja, kaže se u priopćenju.

U HZMO-u radi 2731 zaposlenik, od čega 2022 na temeljnim poslovnim procesima, poput poslova ostvarivanja prava iz mirovinskog osiguranja i doplatka za djecu, a 709 na potpornim poslovnim procesima. Dakle, suprotno tvrdnjama predstavnika Radničkog sindikata tri četvrtine zaposlenih angažirano je na temeljnim poslovnim procesima, tvrdi se u priopćenju.

Prosječna plaća u Zavodu je od svibnja 2017., kada je bila 7.480 kn bruto, do ožujka 2019. porasla na 8.235 kn bruto što je porast od 10 posto. Kroz Kolektivni ugovor za HZMO iz siječnja 2018. zaposlenicima su dodatno povećana materijalna prava kao i dani godišnjeg odmora, omogućena mentorstva, dodatak na uspješnost, sufinanciranje sindikalno-sportsko rekreativnih susreta, sistematski pregledi svake dvije odnosno tri godine, itd.

HZMO je radi osiguravanja unapređenja i razvoja ljudskih resursa započeo s projektom jačanja administrativnih kapaciteta HZMO-a, korištenjem sredstava Europskog socijalnog fonda kroz provedbu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020. Svrha projekta je edukacija radnika, čime se omogućuje podizanje administrativnih kapaciteta kroz brže i kvalitetnije obavljanje radnih zadataka i pomoći da se Zavod transformira u modernu javnu instituciju, naglašava se u priopćenju.

.

Vijesti

Google prekinuo suradnju s Huaweijem. Što to znači za korisnike?

Google je objavio da prekida suradnju s kineskim proizvođačem tehnike Huaweijem i to u području prijenosa hardwarea, softwarea i svih tehnoloških usluga te time izazvao pravu paniku među korisnicima pametnih telefona kineskog proizvođača.

Objavljeno

|

Američki tehnološki div Google izazvao je u nedjelju pravi potres na tržištu pametnih telefona kad je objavio da prekida suradnju s kineskim proizvođačem tehnike Huaweijem i to u području prijenosa hardvera, softvera i svih tehnoloških usluga, osim onih čije open source licence određuju da su dostupne u javnoj domeni, piše Reuters.

Nakon objave vijesti, zavladala je panika među korisnicima Huaweijevih uređaja jer bi to moglo značiti da sa svojih pametnih telefona više neće moći pristupiti Googleu, Gmailu, pretraživaču Chromeu i sličnim uslugama.



No mjesta panici ipak nema. “Za korisnike naših usluga Google Play i zaštite iz Google Play Protecta te usluge će i dalje funkcionirati na dosadašnjim Huaweijevim uređajima”, rekao je glasnogovornik Googlea.

Problem bi eventualno mogli imati budući korisnici Huaweija. Naime, Huawei će moći koristiti samo javno dostupne verzije Androida i neće imati pristup Googleovim servisima i aplikacijama, no te će usluge i aplikacije i dalje funkcionirati za postojeće korisnike.

Međutim, za pretpostaviti je da će Huawei doskočiti ovom problemu tako što će i budućim korisnicima ponuditi svoje sustave te tako izbjeći Googleov embargo.

Nastavi čitati