Prati nas

Stil i ljepota

Karakter i karizma

Stariji modeli sve su češće zvijezde velikih modnih kampanja

Najnoviji primjer dolazi iz jedne od najvećih modnih kuća, Yves Saint Laurenta koja je za zaštitno lice (i stas!) svoje nove kolekcije izabrala Keanua Reevesea kojemu su – 54 godine!

Objavljeno

|

foto: YSL/Instagram

Još donedavno bilo je potpuno nezamislivo vidjeti u nekoj reklamnoj kampanji stariju osobu. Čak i onu srednjim godinama. Ma bilo je nemoguće vidjeti nekoga u kasnim dvadesetima da reklamira neki odjevni predmet, a manekenke i modeli odlazile bi u mirovinu već na pragu 25. godine.

Osobe u “određenim godinama” angažirali bi u reklamnim kampanjama jedino ako bi se reklamirali lijekovi protiv reume, pelene za inkontinenciju ili madraci protiv dekubitusa i to je bilo sve. No promjena je ipak stigla i to, mogli bismo reći, na velika vrata.


Ne znamo je li i u ovom slučaju pomogao razvoj tehnologije i društvenih mreža pa su i stariji dobili mogućnost da ih se čuje ili vidi ili je do promjene svijesti došli spontano (ili je ovo drugo izravna posljedica prvog), no osobe u “najboljim godinama” ušle su u modni i reklamni mainstream pa modne kuće angažiraju zrele modele čak i onda kad se obraćaju širokoj populaciji.

Najnoviji primjer dolazi iz jedne od najvećih modnih kuća, Yves Saint Laurenta koja je za zaštitno lice (i stas!) svoje nove kolekcije izabrala glumca Keanua Reevesea kojemu su – 54 godine! I moramo reći da im je taj izbor bio pun pogodak jer Keanu i njegove godine kampanji su donijele nešto što niti jedan znatno mlađi model ne bi bio u stanju: karakter i karizmu.

.

Stil i ljepota

Novi projekt čovjeka koji je na pistu stavio starije modele – nikad niste prestari za ljubav

‘Želio sam promijeniti način na koji se gleda na starenje pa da umjesto priče o gubitku i suzama, ispričam priču o seksualnosti i druženju. Moja je poruka da definitivno nikad niste stari za ljubav.’

Objavljeno

|

Listajući modne časopise i portale sve češće susrećemo starije modele. No pod “starijim” ovaj put ne mislimo “starijim u modnom smislu” kad je manekenka zrela za penziju čim navrši 25 godina. Već mislimo “starijim” u smislu da manekenke i modeli na naslovnici kakvog modnog časopisa ili na modnoj reviji imaju i po 60, 70 pa i više godina. Iako se može činiti da je takva promjena paradigme došla slučajno, sve je krenulo od Advanced Style Movementa, odnosno ‘Pokreta naprednog stila’.

Čovjek iza tog pokreta je Ari Seth Cohen koji već godinama – i to sve uspješnije! – pokušava u modu uvesti starije modele te tako prekinuti, možda nije pretjerano reći, teror mladosti u modnom svijetu kad se manekenku smatra starom onda kad u normanom svijetu tek kreće sa životom.


Ari Seth Cohen je 2008. godine pokrenuo modni blog nazvan Advanced Style, u kojem je fotografirao i intervjuirao starije osobe istančanog i neobičnog ukusa za modu koje je susretao u svojem rodnom New Yorku. Njegov pristup, fotografije i priče njegovih modela osigurali u mu svjetsku slavu i tisuće štovatelja širom svijeta.

Ubrzo su se za njegovim primjerom poveli poznati svjetski dizajneri. Među prvima je bio Marc Jacobs koji je svoj reviju iz 2012. AW12 posvetio upravo modelima koje je primijetio na Advanced Styleu.

Jedan od posljednjih primjera je nastup legendarne Carmen DellOrefice (88) u velikom finalu modne revije poznate kineske dizajnerice Guo Pei na ovogodišnjem Tjednu mode u New Yorku ili Rihannino angažiranje manekenke JoAni Johnson (68) kao glavno lice modne kampanje svojeg branda Fenty Fashion Line.

Nakon što je preobrazio svijet mode, Ari Seth Cohen ide i korak dalje predstavivši svoju novu knjigu „Advanced Love“ u kojoj priča fotografske priče o starijim parovima koji dokazuju da osoba doista može biti moderna, kreativna, vitalna i zaljubljena u bilo kojoj dobi.

Pomak s “Advanced Stylea” na “Advanced Love” dogodio se zahvaljujući emotivnim događanjima u vlastitom životu, pojasnio je za magazin Vogue.

“Kad sam pokretao Advanced Style, tek sam započinjao ljubavnu vezu i istovremeno razgovarao sa svim tim divnim i mudrim starijim ljudima. Mnogi od njih već su desetljećima u sretnim vezama što me inspiriralo da pokrenem nastavak priče”, kaže Cohen.

“Također, želio sam promijeniti način na koji se gleda na starenje pa da umjesto priče o gubitku i suzama, ispričam priču o seksualnosti i druženju. Moja je poruka da definitivno nikad niste stari za ljubav.”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP