Prati nas

Vijesti

Popravlja se

Uspinjača je u kvaru, ZET preporučuje korištenje autobusa

Službeno je puštena u pogon 8. listopada 1890. godine, a s radom je počela 23. travnja 1893. godine. Isprva je bila na parni pogon koji je 1934. godine zamijenjen električnim.

Objavljeno

|

Ljeto u Zagrebu
foto: Sandro Bura

Jedan od simbola Zagreba, popularna Uspinjača, privremeno je zaustavljena zbog kvara na upravljačkom postrojenju. Hvar se, javljaju iz ZET-a, popravlja.

Kao alternativu za putovanje do Gornjeg grada, Zagrepčanima i njihovim gostima preporučuju autobusne linije 150 (Tuškanac garaža – Gornji grad – Trg bana Josipa Jelačića)  i 105 (Kaptol – Britanski trg).


Zagrebačka uspinjača je uspinjača koja spaja zagrebački Gornji i Donji grad. Donja stanica nalazi se u Tomićevoj ulici (koja izlazi na Ilicu), a gornja stanica nalazi se na Strossmayerovom šetalištu, podno kule Lotrščak. S prugom dugom 66 metara, poznata je i kao najkraća žičana željeznica na svijetu namjenjena javnom prometu.

Službeno je puštena u pogon 8. listopada 1890. godine, a s radom je počela 23. travnja 1893. godine. Isprva je bila na parni pogon koji je 1934. godine zamijenjen električnim. Budući da je do danas u cijelosti zadržala prvobitni vanjski izgled i građevnu konstrukciju, a i većinu tehničkih svojstava koja su joj dali graditelji, zagrebačka je uspinjača zakonski zaštićena kao spomenik kulture.

.

Vijesti

Aladrović najavio završavanje ‘dobrih projekata koje je započeo bivši ministar Pavić’

‘Mirovinska reforma je riješila sva tri izazova koja su se našla u toj mirovinskoj reformi, mi s tim rezultatom možemo biti zadovoljni’, kaže ministar koji za iduću godinu najavljuje realizaciju nacionalne mirovine.

Objavljeno

|

Autor

Socijalni dijalog, digitalizacija i štednja, tri su stupa na kojima će Josip Aladrović (34) postaviti svoj mandat ministra rada i mirovinskog sustava.

Gostujući u programu HRT-a, Aladrović je kazao kako se zauzima za nastavak mirovinske reforme, uvođenje nacionalne mirovine u 2020. godini i socijalni dijalog sa svim zainteresiranim skupinama kao i partnerima, sindikatima, sindikatima umirovljenika, s mirovinskim fondovima s hrvatskom udrugom poslodavaca,  a kao posljednji cilj je formiranje gospodarskog socijalnog vijeća.


Istakao je da će završiti “dobre projekte koje je započeo bivši ministar Pavić” te da će vrlo brzo formirati i svoje ideje. “Godinu dana možemo promatrati kao kratko razdoblje, ako ćemo biti svjesni naše odgovornosti, ako ćemo, biti svjesni što moramo učiniti u tih godinu dana, ta godina dana može biti sasvim dovoljna da pokažemo kvalitetne rezultate.”

Inzistira na razgovoru sa sindikatima oko mirovinske reforme

Sindikati su za referendum protiv reforme prikupili više od 740 tisuća potpisa, a Aladrović smatra kako je mirovinska reforma ispunila tri svoja cilja;  dugoročnu održivost mirovinskog sustava, povećanje mirovina i ispravljanje nepravde koje su među generacijama.

“Mirovinska reforma je riješila sva tri izazova koja su se našla u toj mirovinskoj reformi, mi s tim rezultatom možemo biti zadovoljni. Mi i dalje provodimo mirovinsku reformu u kontekstu nacionalne mirovine, 2020. godine. Što se tiče socijalnog dijaloga, i obveze oko tih 740 tisuća potpisa, mi smo jasno istaknuli da želimo razgovarati o potpisima i razlozima nezadovoljstva”, kaže Aladrović.

I dalje stoji kod sume od 45 milijardi kuna, a koje je HZMO, dok mu je bio na čelu predstavio kao trošak sindikalnih zahtjeva do 2040. godine. “To je definitivno izračun kojeg možemo stajati. Naravno, u budućim razgovorima vodit ćemo brigu o očuvanju državnog proračuna i tomu da sustav bude dugoročno održiv.”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP