Prati nas

Vijesti

Nisu znali

Dementnoj Splićanki (72) teleoperater prodao čak tri mobilne linije

Ugovor se, bez plaćanja penala, može razvrgnuti samo uz potvrdu o poslovnoj nesposobnosti, odgovaraju iz A1.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: Nick Karvounis/Unsplash

Tržišna je utakmica nemilosrdna, znaju to vrlo dobro teleoperateri koji na sve moguće načine privlače nove korisnike. Cilj je sklopiti što veći broj ugovora na što dulje razdoblje, piše Slobodna Dalmacija.

Da su metode kojima se teletvrtke, odnosno njihovi djelatnici, na tom putu služe moralno i legitimno dvojbene, svjedoči slučaj 72-godišnje Splićanke Ž.Č. (točni podaci poznati redakciji), dementne osobe, odnedavno i s potvrđenom dijagnozom Alzheimerove bolesti, kojoj su u A1 u samo tri mjeseca napravili tri pretplatnička ugovora za mobilne usluge!


“Sasvim sam slučajno doznao da se to dogodilo i, naravno, ostao u šoku. Na osnovi svih tih pretplata mojoj majci sada od A1 stižu mjesečni računi u iznosu od 450 kuna, a ona se više ne zna služiti mobitelom, čak ni mene ne uspijeva nazvati iako smo joj objasnili da je potrebno samo dvaput pritisnuti onu zelenu slušalicu, naravno, na uređaju s tipkama. Ponekad ne zna ni odgovoriti na poziv”, kaže sin spomenute gospođe G.Z., koji je inzistirao na zaštiti identiteta.

Stvari su se razotkrile kad je naš sugovornik prije mjesec dana otišao s majkom u poslovnicu A1 kako bi raskinuo ugovor o pretplati koji je imala te dogovorio prepaid uslugu, odnosno bonove.

“Tom sam prilikom doznao da moja majka nema jednu pretplatu za mobilne usluge, nego tri, sve sklopljene unutar tri mjeseca! Osim toga, rekli su mi da joj je produžen i Turbo 2D paket koji uključuje televiziju i telefon. Sva četiri ugovora istječu 2021. godine. Pokušavao sam im objasniti da je moja majka smanjeno ubrojiva, zaboravna i nesvjesna svojih postupaka. Baš smo je početkom rujna morali i smjestiti u dom za starije i nemoćne osobe jer joj je potvrđen Alzheimer, što je značilo da treba cjelodnevnu pažnju i adekvatnu njegu. Što će njoj Turbo 2D paket u domu?! Zahtijevao sam od njih da otkažu sve te ugovore bez plaćanja penala budući da su sklopljeni s osobom nesvjesnom svojih postupaka, no u poslovnici su me elegantno odbili”, govori G.Z., kojem nije preostalo ništa drugo nego uputiti e-mailom prigovor teleoperateru.

Iz A1 su mu poručili kako se ugovor, bez plaćanja penala, može razvrgnuti samo uz potvrdu o poslovnoj nesposobnosti.

“Moja majka već sada ne prepoznaje ljude, a za dvije godine joj vjerojatno neće biti bolje s obzirom na to kako Alzheimerova bolest napreduje. U A1 mi kažu da djelatnica na šalteru nije mogla uvidjeti da se radi o dementnoj osobi, te da je moja majka suvislo razgovarala s njom. Čak i da je to tako, ja ih pitam kako im je moglo biti normalno to da 72-godišnja osoba ima tri različita ugovora za mobilne usluge?! Strašno”, ogorčen je sin.

Iz A1 su za Slobodnu potvrdili da korisnica doista ima tri aktivne mobilne pretplate, kao i onu za B.net paket. “Sve naše korisnike tretiramo jednako – ne diskriminiramo ih po dobi, spolu ni na bilo koji drugi način, te smo tako postupili i u ovom konkretnom slučaju. Aktivacije su korisnici omogućene jer ona uredno podmiruje svoje račune, priložila je važeću osobnu iskaznicu, a prodajno osoblje nije imalo saznanja o bolesti niti im je bilo neobično njezino ponašanje. Stoga nije bilo zapreka za aktivaciju, odnosno produljenje linija”, kažu u A1.

.

Vijesti

Zatvara se starački dom u Splitu. Kamo će 66 štićenika i 20 radnika?

Prije prestanka rada doma socijalne skrbi korisniku smještenom temeljem ugovora o smještaju osnivač je dužan osigurati drugi primjereni smještaj, kaže Ministarstvo socijalne skrbi.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Autor

Nakon što je vlasnik Doma za starije i nemoćne Afrodita na Duilovu najavio zatvaranje doma od svibnja, mnoge obitelji našle su se u velikom problemu kako adekvatno zbrinuti 66 starijih ljudi, trenutnih korisnika Afrodite, piše Slobodna Dalmacija. Također, 20 djelatnika doma ostaje bez posla.

Najava zatvaranja doma izazvala je burne reakcije u javnosti. Vlasnik je kao razlog naveo svoju poslovnu odluku zbog nemogućnosti daljnjeg obavljanja ove djelatnosti i moguće neisplate plaća djelatnicima, a time i neadekvatne skrbi za korisnike, što je, kako naglašava, htio izbjeći.


“Nećemo nikoga tjerati iz doma, ali obavijestili smo korisnike i njihove obitelji da od 1. svibnja zatvaramo. Može to biti i 1. lipnja, sve ovisi o situaciji s koronavirusom i mjerama koje se budu provodile. Prestajemo biti funkcionalni uslijed krize i morali smo donijeti ovu odluku”, rekao je Slobodnoj Ivan Šimundža, vlasnik Afrodite.

Korisnici Afrodite imaju svoje obitelji koje su sad pred velikim upitnikom gdje i kako smjestiti svoje roditelje, bake ili djedove, tete i barbe u trećoj životnoj dobi, mahom teško pokretne ili posve nepokretne, nerijetko ovisne o 24-satnoj njezi i aparatima.

“Osnivač doma socijalne skrbi dužan najmanje tri mjeseca prije donošenja odluke o prestanku rada o tome izvijestiti ministarstvo kao i korisnike, članove obitelji, odnosno zakonske zastupnike korisnika. Prije prestanka rada doma socijalne skrbi korisniku smještenom temeljem ugovora o smještaju osnivač je dužan osigurati drugi primjereni smještaj”, komentirali sui z Ministarstva socijalne politike.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP