Prati nas

Zdravlje

Važna je upornost

Nekoliko malih trikova kako se riješiti prekomjernih kila nakon šezdesete

Skinuti prekomjerne kile nije lako čak ni kad ste mladi, a kad zađete u neke godine to se može činiti kao nemoguća mislija. No važna je upornost jer kile nisu odjednom ni došle, pa neće odjednom ni nestati. Donosimo nekoliko malih trikova kojima si možete olakšati gubitak tih nekoliko kila viška.

Silvija Novak

Objavljeno

|

foto: Vincent Ghilione/Unsplash

Bez obzira koje smo dobi, svima nam smeta ako imamo koji kilogram viška. Dodatne kile čine značajnu razliku u konfekcijskom broju, ali i samopouzdanju. To može značiti i hoćemo li dobiti kompliment od supružnika ili prijatelja ili nećemo.

Također, skinemo li te ekstra kile, bit ćemo ponosni na sebe kolikim smo slatkim iskušenjima odoljeli, piše za portal Sixty and Me zagovornica zdrave prehrane i aktivnog stila života Peg Doyle.


Ali ne radi se samo o estetskom dojmu. Višak kilograma nepovoljno utječe i na zdravlje pa ćemo gubitak te prekomjerne težine osjetiti i na zglobovima i na krvnom tlaku. Recimo da ste osoba u šezdesetim godinama i da imate pet kilograma viška. Inače uživate boraviti na otvorenom, šetati s psom ili slično, no sve vas češće bole zglobovi i ne uživate u hodanju više kao nekad. Zbog toga hodate manje, niste više dovoljno aktivni i nakupili ste dodatne kile. Razmišljate čak i o operaciji koljena.

I sada ovdje u priču ulazi smanjenje težine od barem jednog ili dva kilograma. Znanstvene studije pokazale su da svaki kilogram izgubljene težine, znači i četiri puta manje pritiska na koljena. Smanjite li težinu, koljena će se oporaviti. Razvijete li kvadricepse, koljena će vam zahvaljivati još i više. No to su samo koljena…

Druge prednosti gubitka prekomjernih kilograma

Smanjenje pritiska na zglobove tek je jedna od prednosti gubitka kilograma. Manje kila znači i niži krvni tlak što je posebno važno imamo li na umu da su srčane bolesti i dalje ubojica broj jedan u svijetu. Smanjite li tlak, vaše srce neće morati tako naporno raditi pumpajući krv kroz žile.

Prekomjerna težina povećava i rizik od razvoja dijabetesa tipa 2. Naime, to je stanje usko povezano s prehranom, a ljudi u šezdesetim i sedamdesetim godinama tome su naročito podložni. No, također je poznato i to da kako starimo, kile teže idu dolje. Kako tome doskočiti i ipak smršaviti iako smo već zašli u neke godine? Trik je u poduzimanju malih, ali redovitih koraka.

Promijenite način na koji govorite

Recite sami sebi da ste odlučili jesti zdravo, umjesto da kažete da ste na dijeti. Dijeta sugerira ustezanje od hrane, no ključ je razviti takve prehrambene navike koje će vam osigurati svu potrebnu energiju i zadržati težinu na optimalnoj razini, a ne izgladnjivati vas.

Usredotočite se na zdrave navike

Ako gomilate kilograme zbog svakodnevnih loših navika – mijenjajte ih! Obvežite se pojesti bar tri zdrava obroka dnevno i nastojte ih pojesti kod kuće. Kuhanje vlastite hrane nagnat će vas da više razmišljate o onome što jedete.

Promatrajte svoj stil prehrane

Budite svjesni onoga što i kako jedete. Jedete li prebrzo? Uživate li u hrani ili je samo trpate u sebe dok gledate televiziju? Odbacite navike koje vas onemogućuju da doista uživate u svakom zalogaju.

Pažljivo birajte hranu

Jedite jednostavne svježe namirnice. Takva hrana u sebi nema skrivene masti, šećere i sol već sve začine dodajete vi sami s obzirom na vaš ukus.

Izbjegavajte jedenje noću

Nakon što ste pojeli zdravu večeru, suzdržite se od grickanja tijekom večeri i noći. Barem tri sata prije odlaska u krevet, nemojte jesti ništa.

Ne važite se baš svaki čas

Svakodnevno vaganje vas može obeshrabriti jer težina normalno varira po nekoliko kilograma ovisno o vašim aktivnostima, količini hrane, ali i vode koju ste unijeli. No ne zaboravite se izvagati barem jednom mjesečno kako biste ipak mogli pratiti pokazuje li vaša nova prehrana kakve rezultate.

Ne prestajte se kretati!

Da, bit će vam teško na početku, ali kasnije ćete uvidjeti da što se više krećete, imate i više energije.

Evo još nekoliko trikova koji vam mogu pomoći da se riješiti viška kilograma:

  • izbacite iz kuhinjskih ormarića sve nekvalitetne namirnice i zamijenite ih cjelovitim žitaricama, grahoricama, orašastim plodovima i sličnim
  • u hladnjaku uvijek imajte voće i povrće koje možete pojesti sirovo ili na brzinu spremiti kad ogladnite
  • jedite više ribe, peradi, humusa…
  • pijte mnogo vode
  • svaki dan prošećite – imali psa ili ne.

.

Zdravlje

Štitnjača se često agresivno liječi, čak i kada ne postoji stvarna opasnost za zdravlje

Agencija za rak Svjetske zdravstvene organizacije provela je istraživanje koje upućuje na to da je velika većina dijagnoza karcinoma štitnjače posljedica pretjerane dijagnostike te da, zapravo, nije potrebna.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Prava epidemija predijagnosticiranja karcinoma štitnjače zahvatila je svijet te je ta bolest u tridesetak zemalja dijagnosticirana kod više od milijun osoba, izvijestila je Agencija za rak Svjetske zdravstvene organizacije ( WHO), piše Jutarnji.hr.

Istraživanje je vodio Salvatore Vaccarella s EACR-a koji je rekao da rezultati studije upućuju na to da je velika većina dijagnoza karcinoma štitnjače posljedica pretjerane dijagnostike.


Predijagnosticiranje neke bolesti je situacija kad se ljudima bez ikakvih tegoba dijagnosticira neki problem, zatim se ta bolest liječi, ponekad čak i vrlo agresivno kao u slučaju dijagnoze karcinoma štitnjače, iako ne postoji visoki rizik za zdravlje.

Zbog predijagnosticiranja dolazi do uklanjanja kompletne štitnjače ili se oboljelima propisuju lijekovi koje, nerijetko, moraju uzimati do kraja života, iako bi s bolešću mogli neometano nastaviti živjeti.

Između 2008. i 2012. godine je u 26 zemalja svijeta dijagnozu karcinoma štitnajče dobilo 830.000 žena i 220.000 muškaraca, a procijenjeni udio koji se može pripisati nepotrebnoj dijagnostici je oko 93 posto u Južnoj Koreji, 91 posto u Bjelorusiji, 87 posto u Kini, 84 posto u Italiji i u Hrvatskoj te 83 posto u Slovačkoj i Francuskoj.

Znanstvenici preporučuju da se ne radi dijagnostika eventualnog raka štitnjače kod osoba koje nemaju nikakve simptome.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP