Prati nas

Vijesti

popuštanje mjera

Ponovno je pokrenut javni prijevoz u Zagrebu, ovo su novosti

S početkom popuštanja mjera zaštite od koronavirusa, ponovno je aktiviran zagrebački javni prijevoz. No zasad voze samo autobusi jer se na trasama tramvaja provjerava statika zgrada oštećenih u potresu.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Anegdote iz javnog prijevoza
foto: Pixabay

Počela je prva faza popuštanja mjera za suzbijanje širenja koronavirusa među kojima je i ponovno pokretanje javnog gradskog prijevoza u Zagrebu.

Građanima je dostupno 111 autobusnih linija, objavio je ZET na svojim službenim stranicama, a tramvajski promet uvodit će se naknadno kad se na trasama tramvajskih linija provjeri statika zgrada oštećenih u potresu.


Iako gradski autobusi opet prometuju, vožnja u njima sada izgleda ponešto drugačije nego prije. Prema preporuci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, putnici u vozilima moraju održavati distancu od barem jednog metra, a preporuča se i nošenje zaštitnih maski za lice te dezinfekcija ruku prije ulaska u vozilo.

Povećan je broj kontrolora

Vožnja se ponovno naplaćuje, a imaju li putnici karte i pridržavaju li se zaštitnih mjera, provjeravat će povećan broj kontrolora u tramvajima. Od danas (27. travnja) rade i prodavaonice karata ZET-a po istom radnom vremenu kao i prije privremene obustave gradskog prijevoza.

“ZET je osigurao osoblje koje će nadzirati drže li se građani preporuka HZJZ-a. U slučaju povećanja putnika, dodavat ćemo još linija. Sve će se temeljiti na dobroj suradnji s putnicima. Apeliramo na nošenje maski, držanja razmaka i dezinficiranje ruku”, rekao je u razgovoru za N1 glasnogovornik ZET-a Domagoj Zeba.

Popis dosad uvedenih linija možete pronaći na službenim mrežnim stranicama ZET-a.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP