Prati nas

Vijesti

Prvi potezi

Postane li ministar, Hrelja će izdvojiti braniteljske i reformirati obiteljske mirovine

Premijer se hvali da je povećao mirovine, to su po zakonu redovne indeksacije, samo održavanje kupovne moći i svaka vlada ima tu obvezu, podsjeća Hrelja.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Silvano Hrelja, predsjednik Hrvatske stranke umirovljenika

Silvano Hrelja, predsjednik Hrvatske stranke umirovljenika (HSU), spreman je preuzeti fotelju ministra rada i mirovinskog sustava, ako koalicija Restart osvoji vlast.

“Koaliciji sam na raspolaganje dao životno i političko iskustvo, ako se dogovorimo, HSU je zainteresirana i prihvaćam taj izazov”, rekao je Hrelja u programu televizije N1 i otkrio koji bi mu bili prvi potezi.


“Prvo bih predložio Vladi dizanje cenzusa dopunskog zdravstvenog osiguranja, prihvatio bih se detaljnog izračuna i uvođenja obiteljskih mirovina jer imamo 220 tisuća korisnika mirovina od čega su 93 posto žene koje, kada im umre suprug, tonu u zonu siromaštva, odnosno ostanu na svojoj ili 70 posto mirovine preminulog”.

Što se mirovina po posebnim propisima tiče, Hrelja kaže, prvo ih treba razdvojiti. “Treba vidjeti što je zarađeno uplatom doprinosa, a što posebnim zakonima, ideja je da bi se te mirovine trebale isplaćivati svaka iz svog ministarstva, a ne iz zajedničkog fonda. Iz ove situacije ne znate što nas čeka, treba određena doza opreza, mi smo ovu godinu proglasili godinom borbe protiv siromaštva, naša strategija za to je mrtvo slovo na papiru, to si kao društvo ne možemo dozvoliti. Bavimo se betoniranjem, gradnjom cesta, to je potrebno, no zaboravili smo na građane i njihovu zaštitu.”

“Premijer se hvali da je povećao mirovine, to su po zakonu redovne indeksacije, samo održavanje kupovne moći i svaka vlada ima tu obvezu. Nisu ništa posebno napravili”, rekao je Hrelja i dodao kako je mjera koja bi trebala pomoći podizanju sramotno niskih mirovina u programu Restart koalicije.

“Plenkovićeva vlada je puno pričala, a davala je mrvice. Govoriti o nacionalnoj mirovini koju donosimo u ovom mandatu, a s primjenom se kreće iduće godine pokazuje dobročinstvo Vlade s odgođenim plaćanjem, to je kad pozovete nekoga na piće, ali kod kuće zaboravite novčanik”, zaključio je prvak HSU-a.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP