Prati nas

Vijesti

Katarina Peović (RF): S ovim brojem veterana, HDZ bi srušio i kineski proračun

Prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, braniteljske mirovine isplaćuju se u dvije kategorije unutar mirovina po posebnim propisima kolokvijalno zvanima ‘povlaštene mirovine’.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Katarina Peović (screenshot: N1)

Saborska zastupnica Radničke fronte Katarina Peović potvrdila je na Facebooku svoju novu saborsku funkciju. “Imenovana sam za članicu saborskog Odbora za ratne veterane”, napisala je.

“Prvo što me zanima je kako je moguće da 25 godina nakon rata broj veterana i dalje raste i kakve beneficije imaju veterani iz 2000-ih. S ovakvim rastom broja veterana, HDZ bi bez problema srušio i proračun Kine”, napisala je ova članica saborskog Odbora za veterane.


Podsjetimo, prema podacima Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, braniteljske mirovine isplaćuju se u dvije kategorije unutar mirovina po posebnim propisima kolokvijalno zvanima “povlaštene mirovine”.

U srpnju 2020. godine isplaćeno je tako 71.207 mirovina Hrvatskih branitelja prema Zakonu o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata (ZOHBDR) čija je prosječna vrijednost 5.954 kune. Prosječan staž u ovoj kategoriji iznosi 18 godina, sedam mjeseci i 24 dana.

U kategoriji Mirovina priznatih prema općim propisima, a koje su određene prema ZOHBDR-u iz 2017. godine je 44.621 mirovina uz prosječnu vrijednost od 2.790 kuna i prosječan staž od 28 godina, devet mjeseci i 8 dana.

Čime se bavi saborski Odbor za ratne veterane?

Odbor se bavi poslovima utvrđivanja i praćenja provođenja politike, a u postupku donošenja zakona i drugih propisa Odbor ima prava i dužnosti matičnoga radnog tijela u područjima koja se odnose na:

  • zaštitu žrtava velikosrpske agresije i pobune u Republici Hrvatskoj
  • zaštitu prava hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata i članova njihovih obitelji
  • zaštitu vojnih i civilnih invalida Domovinskog rata i svih sudionika Domovinskog rata i članova njihovih obitelji
  • zaštitu vojnih i civilnih invalida te veterana II. svjetskog rata
  • zaštita prava bivših političkih zatvorenika
  • zaštitu ostalih žrtava totalitarnih režima.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP