Prati nas

Zdravlje

Halitoza

6 načina kako se riješiti zadaha iz usta

Možda se vaš unuk izmaknuo kad ste ga htjeli poljubiti? Vodica za ispiranje usta više ne djeluje, a bomboni za osvježavanje daha jedva prikrivaju neugodan miris. Pokušavate redovito prati zube i koristiti konac za zube, ali čini se da to nije dovoljno. Što se događa?

Objavljeno

|

Smrdi mi iz usta
Ilustracija mj/mojevrijeme

Ako išta, pandemija je podignula svijest o problemu kojega imaju mnogi – zadahu iz usta. Naime, teško ga je ignorirati s maskom na licu kada sami sebi pušemo u nos.

Loš zadah ili halitoza ima mnogo uzroka, a stanje se može pogoršavati sa starenjem. Redovito pranje zubi, korištenje konca za zube i posjećivanje stomatologa i dalje su važni za prevenciju. No postoje i drugi čimbenici, uključujući ono što unosimo u svoje tijelo i naše opće zdravlje. Taj neugodan miris može biti simptom ili rani upozoravajući znak dubljeg zdravstvenog problema, kaže Američko stomatološko društvo (ADA).


Prije nego što halitoza počne utjecati na vaše samopouzdanje i odnose s drugima, osvijestite manje poznate uzroke neugodnog mirisa iz usta te saznajte što možete učiniti da „očistite“ zrak oko sebe.

1. Jedite više probiotika

Bakterije koje se hrane ostatcima hrane u našim ustima doprinose zadahu, kaže ADA. No određeni probiotici mogu pomoći u održavanju svježeg daha, prema nedavnoj studiji objavljenoj u časopisu BMJ Open. Probiotici su napravljeni od dobrih živih bakterija i/ili kvasaca koji mogu potisnuti loše bakterije koje uzrokuju halitozu.

Probiotici također imaju i druge prednosti, prema Klinici Cleveland, uključujući pomoć tijelu u probavljanju hrane, stvaranje vitamina i neutraliziranje bakterija koje uzrokuju zadah. Kako biste dobili više probiotika u prehrani, dodajte ove namirnice u košaricu: jogurt, kiselo tijesto, jabučni ocat, kiseli kupus, kombuču, miso, tempeh i neke fermentirane proizvode poput svježeg sira.

2. Pijte više tekućine

Kako starimo, proizvodimo manje sline pa je ispiranje loših bakterija iz usta smanjeno. Lijekovi za kronične bolesti također mogu uzrokovati suhoću usta. To uključuje lijekove koji liječe depresiju i visoki krvni tlak, antihistaminike, dekongestive i lijekove protiv bolova. Kako biste smanjili ovaj uzrok halitoze, pijte više tekućine i razgovarajte sa svojim liječnikom o tome kako se nuspojave lijekova mogu smanjiti.

3. Posjetite stomatologa

Loš zadah može biti rani upozoravajući znak dviju vrsta bolesti desni, prema Centru za kontrolu i prevenciju bolesti: gingivitisa, koji uzrokuje krvarenje desni, i paradontoze, ili upale desni i koštanog tkiva koje podupiru zube. Kod oba stanja povećana je prisutnost bakterija koje razgrađuju ostatke hrane i uzrokuju neugodan miris u ustima.

4. Rješavajte probleme vezane uz starenje

Zdravstveni problemi povezani s dobi, poput artritisa i gubitka pamćenja, mogu nas spriječiti da dobro brinemo o svojoj dentalnoj higijeni. Ostaci hrane i bakterije koje se razvijaju mogu uzrokovati loš zadah ako se proteze ne očiste dobro. Razgovarajte što prije s liječnikom o tome kako se nositi s ovim problemima.

5. Obavite sistematski

Loš zadah može biti uzrokovan raznim medicinskim stanjima, od problema sa sinusima do gastroezofagealne refluksne bolesti, kaže Američka stomatološka udruga (ADA). Voćni miris daha može biti znak dijabetesa. Ako zadah nije riješen temeljnom oralnom higijenom, obratite se svom liječniku za pomoć u identificiranju osnovnog uzroka. To može otkriti skriveni problem ili potrebu za boljim kontroliranjem zdravstvenog stanja.

6. Razmislite o dodacima prehrani

Iako nema puno znanstvenih dokaza koji podržavaju upotrebu dodataka prehrani za liječenje ili prevenciju zadaha, vrijedi pokušati. Cink je mineral koji bi mogao biti učinkovit, a od njega ima i drugih koristi poput jačanja imuniteta. Međutim, previše cinka može ometati apsorpciju željeza i bakra u tijelu, stoga je najbolje razgovarati s liječnikom ili farmaceutom prije uzimanja dodataka cinka.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP