Prati nas

Vrt

Lijep, ali ništa ne govori

Ako krumpir nije procvao, možemo li ga brati?

Što se glavne berbe tiče, nadzemni dio biljke nam zaista pouzdano govori kada je vrijeme za prevrtanje ‘grmova’ krumpira.

Objavljeno

|

Cvjetanje krumpira
foto: Andreas Steidlinger/Scopio

“Krumpir mi ne cvate. Čula sam da nije dobar za jelo, ako ne procvjeta. Hoće li dobro roditi?” piše naša čitateljica zabrinuta za urod. Naime, u susjednim vrtovima krumpir je već raskošno procvao, a njen, za sada, ne pokazuje tu namjeru.

Dakako, ono što nam odmah pada na pamet jest sorta, jer vrijeme cvatnje spada u takozvane sortne karakteristike. Neke sorte cvjetaju rano i pouzdano, druge kasno ili nikako (ovisno o klimi). No to, zaista, ne utječe na berbu.

Općenito govoreći, ako nismo oplemenjivači bilja, cvjetanje krumpira nije nešto o čemu bismo trebali previše razmišljati. No zašto onda ljudi broje dane i čekaju da se lijepi krumpirov cvijet otvori? Ova zabrinutost ima korijen u vrtlarskom vjerovanju da cvjetanje krumpira označuje i početak berbe mladih gomolja te da prije toga nema smisla prevrtati “grmove”.

tekst se nastavlja ispod oglasa

Ali u stvarnosti, da bi krumpir dao gomolje uopće nije potrebno cvjetanje, niti je cvat indikator realnog stanja u tlu. Cvjetala ili ne, biljka krumpira će obavljati fotosintezu i skladištiti energiju u gomolje.

Što se glavne berbe zrelih gomolja tiče, nadzemni dio biljke nam zaista pouzdano govori kada je vrijeme za prevrtanje “grmova” krumpira. Jer kad lišće požuti i smežura se ili usahne cijela cima, vrijeme je da poberete gomolje i uskladištite ih za dugu, a možda i hladnu, zimu.

tekst se nastavlja ispod oglasa
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.